Toon posts:

ati 9800pro & nfsu2 & nfs:mw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen , ik heb mijn pctje nu al enige tijd ( xp installed for 100w ) en had dit weekend besloten om een verse xp sp2 restage (herinstallatie ) te doen . Alles mooi gebackupped en de driverversies genoteerd.
pc gerestaged en drivers installed , windows fully updated , directx9c en mc afee.
Dan begonnen met de softjes (software) er terug op te zwieren (zetten) en ook de games hl2 , cs , B&W2 , AoEIII , F.E.A.R, Quake4, Rome.
Alles werkte perfect en zelfs iets beter als voor de restage. ( dit was dan ook de bedoeling...)
Aangezien ik graag af en toe eens een race spelleke (game) speel heb ik er dan ook NFSU2 en NFS:MW bij opgezet. ( ook gtr , de echte racers niet tegen hun schenen sjotten/stampen ;p )
Al vanaf het opstarten van 1 van deze 2 merkte ik dat er iets niet klopte . Het introke (gameintro) is in horten en stoten en na 5 minuten geraak ik dan uiteindelijk in het menu en dat is nog trager...
Iets selecteren is pracktisch onmogelijk en met veel geduld heb ik dan ook eerst al de eyecandy afgezet en de resolutie zwaar naar beneden gehaald ( 1280 naar 800 ).
NIKS resultaat.
ik heb al mijn drivers nog een gecontroleerd , alles laatste versie . geen resultaat .
ik heb dan de recentste Ati radeon driver gedowned , versie 5.10 geuninstalled met cat-remover . geen resultaat. Na een beetje googlen de 5.11 versie geprobeerd zonder ccc , geen resultaat. NFS er terug af en opnieuw installed + directx versies van op de cd's . Geen resultaat.
Het werkte wel voordien met catversie 5.10 maar nu niet meer , ligt dit dan aan SP2 ? ...
Iemand met gelijkaardige problemen? tips? oplossingen? pls let me know

Setup = AMD 64 3200+
Asus K8V se deluxe
ATI sapphire 9800pro

edit : patches nfs installed
Got forum checked
Tweakguide is om beter prestaties te krijgen . maar de prestaties zijn 0 :'( (thx for the search)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 10:51 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tip 1: Niet iedereen kan belgisch goed lezen. ABN is toch wel noodzakelijk imo :P (Introke :?, restage :? spelleke :? sjotten :?) dat soort dingen ;), ik snap het dan nog wel opzich :P maar sommige miss niet )
Tip 2: Ik kan mij herinneren dat toen ik SP 2 installde ik dezelfde problemen had met GTA:VC. Daarom heb ik het dus ook nog steeds niet installed. Ik weet niet of je al op de Knowledgebase van MS gekeken hebt, maar misschien dat die ook oplossingen bied
Tip 3: Heb je naast google ookal op GoT gekeken met de search ? :)
Tip 4: Heb je al gekeken in de driver opties ? (oftewel: AA en AF uitgezet/ application depended enz)

Ow en miss kan je hier iets mee ? http://www.tweakguides.com/NFSMW_1.html (gewoon met Google O-) )
Suc6 :)

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 13-03-2006 10:38 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Misschien een patch voor de NFS versies?

Ik roep maar wat...

Verwijderd

Ja het probleem komt me ook bekend voor. Ik had een 9600XT daarna had ik service pack 2 geinstalleerd en geef me pc aan dat de vid.crt 384mb videogeheugen had. :S dat was erg vaag. Nou heb ik de standaart driver geinstalleerd die bij me videokaart zat en alles werkt weer perfect. De driver op internet werke voor geen meter op deze videokaart.

Verwijderd

Ik had vaak problemen met nieuwe drivers icm m'n 9800pro, ik gebruikte uiteindelijk geloof ik 3.9 of 3.12 ofzo :X Helaas dacht ik eerst dat het ergens anders aan lag, ik had al m'n voeding en alle koelblokken vervangen :z

Maar probeer dus eens een wat oudere driver.

succes