[videobewerking] welke software voor deze effecten?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:49

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb een opdracht gekregen om een vakantievideo opgenomen op miniDV te monteren en er een soort "wie is de mol" look aan te geven. Voor de gene die niet weten wat "wie is de mol" of kortweg "WIDM" is, kijk eens hier: http://www.wieisdemol.nl/index.aspx?ID=0

in deze serie worden verschillende beeldeffecten gebruikt als layer op de normale video. Ik heb een aantal screencaps gemaakt van deze effecten, en een korte capture waarin een aantal effecten zitten.

Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0771591/effect%201/effect_totaal.JPG

en de bijbehorende capture

Het gaat hier dus om het effect van de letters onder in beeld. Globaal wat ik kan zien is:

Frame 1: Geen layer actief
Frame 2: Groene balk schiet binnen vanuit rechtsonder, "mengsel" van tekens verschijnt
Frame 3: Groene balk schiet verder naar rechts, "mengsel" van tekens wordt breder
Frame 4: eerste leesbare letters, groene balk schiet terug + begin 2e groene balk
Frame 5: Bovenste regel is helemaal leesbaar, groene balk trekt zich terug, letter mensels vervagen.
Frame 6: Bovenste en onderste balk leesbaar, onder is de groene balk nog goed te zien
Frame 7: Tekst staat compleet in beeld, groene balk vervaagt
Frame 8: Tekst staat in beeld, geen verdere effecten

Ik gebruik premiere pro 1.5, maar hoe ik dit effect kan realiseren daar heb ik geen idee van. Ik denk dat ze bij de makers van WIDM een soort scriptje hebben geschreven, waarmee ze alleen maar de te verschijnen tekst in moeten vullen.

Ik heb geprobeerd en zo uitgebreid mogelijke topic start te maken, om te laten zien dat ik toch aardig wat research gedaan heb. Wie kan mij helpen aan tips over de manier van maken, welke software etc....???

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik ben opzich niet zo van de videobewerking, maar is het niet zo dat dit soort effecten dmv plugins in een hele berg programma's zouden kunnen zitten?

lijkt me typisch iets waar plugins voor gebruikt worden...

verder als je goed kijkt zie je dat de witte letters gewoon van rechts naar links faden, en van teken veranderen. En dan met een groene lijn er doorheen.
dus hijs niet heel moeilijk volgens mij

[ Voor 33% gewijzigd door BasieP op 13-03-2006 10:31 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• stimpie79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:01
Bij professionele productiehuizen gebruiken ze waarschijnlijk wel hardware-video-effecten,
maar softwarematig kan ook met Adobe After Effects
(als aanvulling op je Premiere, beschouw dit als een soort Photoshop voor video ;) )

http://www.adobe.com/products/aftereffects/main.html

Verwijderd

inderdaad. Premiere is voor editing. Je kan er wel wat mee, maar het is zeker geen compositing pakket.
Kijk eens in de schuur van discreet of neem Aftereffects van Adobe, dat is meer richting het opzetten van effecten in lagen.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik ben maar is een trial van after effects aan het download, als het wat is, is het misschien wel iets om in te investeren.

Maar denken jullie dat dit effect daar mee te realiseren is?

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Dit soort effecten kan je vrij eenvoudig maken met (inderdaad) After Effects. (Trapcode plugins)
Kijk anders hier eens: http://www.ayatoweb.com/ae_tips_e.html
Hier vind je nog wat meer informatie over zulke effecten...

Succes :Y)

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb gezoch met google naar die trapcode plugins, kun je me iets meer vertellen over hoe ik te werk zou kunnen gaan? Het is namelijk nogal een berg informatie die ik over me uitgestort krijg!

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Op dat gebied heb ik me zelf nog niet echt bezig gehouden, dus in dat opzicht kan ik je niet goed helpen ben ik bang... ik zou dat zelf dan ook moeten uitzoeken. Maar op trapcode.com zie ik wel diverse trainingen en tutorials staan die je zo kan downloaden. Wellicht kom je daar een stuk verder mee. :) link
Pagina: 1