Wireless Antenne kopen

Pagina: 1
Acties:

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-01 14:42
Ik heb een half jaar terug wireless in ons huis aangelegd, maar nu zijn de buren dat ook gaan doen en heb ik veel storing, naar mijn mening zijn meerdere mensen die dit probleem hebben.

Het makkelijkste is natuurlijk om even een kabel te pakken maar niet altijd gaat dit.

Welke wireless antenne zou ik kunnen kopen bij mijn e-tech wireless router en acces point.

En maakt het verschil uit welk merk dat je koopt ik d8 eerst dat je het beste van 1 en hetzelfde merk kunt kopen maar goed om 100 euro voor een e-tech te geven wanneer je een goedkopere kunt kopen :p en het niet moet is dat natuurlijk onzin.

Met slecht bereik bedoel ik dan dat ik na 9m geen/ slecht bereik heb. Dit is van de beneden verdieping naar de zolder ;) hier zou je minder last van storing van andere netwerken moeten hebben want deze hebben daar ook minder ontvangst.

Laat het me even weten wanneer u hetzelfde probleem hebt en een goede oplossing hebt

iRacing Profiel

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Heb je al geprobeerd, om je accesspoint/router op een ander kanaal te zetten, dat zou het probleem moeten oplossen.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Lolhozer schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:09:
Heb je al geprobeerd, om je accesspoint/router op een ander kanaal te zetten, dat zou het probleem moeten oplossen.
Dat wilde ik nou net ook zegge. plaat je kanaal op 3 ofzow dan heb je er geen last van

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Zorg dat je minstens 4 kanalen van het ingestelde kanaal van de router van de buren afzit, omdat er nogal wat overlap aanwezig kan zijn.

? weet jij wat.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21
Ik had hetzelfde probleem, en ook kanalen swappen ging niet meer omdat er maar liefst 8 (!) netwerken binnen bereik zaten. Dat te bedenken dat er idd eigenlijk 2 vrije kanalen tussen twee stations moeten zitten en er maar 13 kanalen beschikbaar zijn, heeft mij doen besluiten om maar weer kabels te trekken. Een grotere of sterkere antenne kopen heeft mogelijk alleen maar een wapenwedloop tot gevolg, tenzij je wellicht een richtantenne neemt en die goed africht.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56
Installeer gewoon eens netstumbler, kijk welke kanalen er bij jouw in de buurt al in gebruik zijn en wat de signaalsterkte van de onderlinge netwerken is. Als er veel wireless verbindingen zijn kies je een kanaal waar nog niemand op zit, zo min mogelijk netwerken met goed bereik in de omliggende kanalen en dat soort zaken.

Een sterkere antenne is als je het mij vraagt niet de oplossing. Je kunt wel elkaar een beetje eruit gaan beamen maar als je de zaakjes een beetje goed instelt is dat helemaal niet nodig.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Als je een B/G netwerk heb dan kunnen er maan 3 overlappende netwerken goed functioneren volgens de standaard (5 netwerken bij de A standaard)
Kanaal 1 2 3 zijn goed naast elkaar te gebruiken
zelfde voor 4 5 6 maar deze kanalen overlappen grotendeels 1 2 3 weer (kanaal 4 overlapt 2/3 van kanaal 1 en 1/3 van kanaal 2)

enz

De beste oplossing in een druk wireless gebied is overstappen op de A standaard :)
En instellingen als MAC adres filtering wil ook nog wel eens wat rustiger verkeer voor je router geven.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-01 14:42
mja van kanaal veranderen heb ik geprobeerd. Maar wanneer je van die mensen hebt die willen dat je in iedere uithoek van het huis perfect netwerk hebt dan is het moeilijk om een goede netwerk te maken.

Ieder kanaal heeft dus redelijk slecht bereik. Soms goed en dan weer niet. Niet altijd een goed signaal wat je redelijk kunt gebruiken.

Een kabel trekken is dus de beste oplossing lijkt mij dan.

iRacing Profiel

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
klaasbram schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:50:
Als je een B/G netwerk heb dan kunnen er maan 3 overlappende netwerken goed functioneren volgens de standaard (5 netwerken bij de A standaard)
Kanaal 1 2 3 zijn goed naast elkaar te gebruiken
zelfde voor 4 5 6 maar deze kanalen overlappen grotendeels 1 2 3 weer (kanaal 4 overlapt 2/3 van kanaal 1 en 1/3 van kanaal 2)
Hmm.... volgens mij bedoel je kanaal 1, 6 en 11 (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11 en http://www.draytek.co.uk/support/kb_vigor_wlanchannels.html )
En instellingen als MAC adres filtering wil ook nog wel eens wat rustiger verkeer voor je router geven.
Lijkt me onwaarschijnlijk, bovendien wil je zowieso dat er geen buren op jouw netwerk zitten dus zet je encryptie aan ( http://blogs.zdnet.com/Ou/index.php?p=43 ;) )

Een betere antenne zorgt ervoor dat je beter zendt maar ook beter ontvangt, dus je krijgt ook meer last van signalen van de buren. Met een beetje getweak in je software kun je soms kanaal 14 enablen, dit is een kanaal met veel minder overlap dan de andere 13 ( http://193.219.33.57/wlan/images/channels.png ). Maar dit werkt ook alleen totdat je buren dit kanaal gaan gebruiken.

Too many people, making too many problems

Pagina: 1