Toon posts:

[Delphi] Excel starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein programma gemaakt die een database bevat welke omgezet moet worden naar Excel.
Het programma werkt perfect en maakt probleemloos een Excel bestand aan.
Het vullen van het Excel bestand duurt alleen een poos en ik zou dan graag willen zien hoe ver mijn programma is.
Ik heb in mijn programma een progress balk die laat zien hoe ver het omzetten is.
Alleen op het moment dat ik op Start klik word Excel gestart en moet ik zelf op mijn programma klikken om de vooruitgang te zien.
Is het mogelijk dat ik in mijn programma zet dat deze een Excel bestand aan maakt en vervolgens terug gaat naar mijn programma, zodat ik kan zien hoe ver deze is?
Oftewel mijn programma actief zet of laat zien en het Excel bestand op de achtergrond.

Bij voorbaat dank.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mogelijkheden:
  • Na het starten van Excel het (Delphi) form het commando SetFocus geven.
  • De property FormStyle instellen op fsStayOnTop tijdens het omzetten zodat het form altijd zichtbaar blijft.
  • Gebruik Application.Title om het opschrift op de knop op de taakbalk te wijzigen. Op deze manier kun je de status weergeven terwijl Excel op de voorgrond bezig is.
  • Het Excel venster minimaliseren.

[ Voor 5% gewijzigd door Icelus op 13-03-2006 10:38 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je kan prima Excel starten ZONDER dat deze getoond wordt. Waarschijnlijk laat je nu Excel explicitet tonen en naar voren komen in je code.

Post je code die het excel object aanmaakt eens, waarschijnlijk zit daar het stukje al in dat Excel toont en naar voren haalt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07-2025
Tipje:

Mocht je bugdet hebben om een 3rd party component aan te schaffen, dan kan ik je TXLSFile aanraden: http://sm-software.com

Aanmaken van Excel files is erg traag via OLE. De TXLSFile is een factor 10000 sneller!

Bovendien wil koppelen van Excel via OLE wel eens problemen geven bij specifieke printerdrivers. Het aanmaken van een WorkSheet duurt dan 5 seconden, ongeacht het feit dat het op een dikke PC draait.

[ Voor 32% gewijzigd door Robbemans op 13-03-2006 16:38 ]