Toon posts:

vpn probleem 721

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de vraag van ondernemer met 2 vestigingen

situatie
hoofdvestiging met WLAN met xp home en xp pro computer goed werkend via WRT54G en een speedstream router voor office DSL kpn

filiaal laptop met xphome ook werkend via office DSL.

gewenst de laptop moet een vpn verbinding kunnen maken met de xphome computer van de hoofdvestiging.

Ik heb de speedstream en de WRT54G geforward op de juiste poorten naar het juiste IPadres van de xphome dekstop. Ik heb een aparte gebruiker met wachtwoord aangemaakt en de desktop staat klaar voor binnenkomende verbindingen en toch krijg ik continu de foutmelding dat de computer niet klaar is voor de verbinding foutmelding 721

wie kan met weer op weg helpen

Verwijderd

Hallo Martinus,

welke poorten heb je precies geforward ? IP type 47 GRE en TCP poort 1723 ?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B888201

CAUSE
This issue may occur if the network firewall does not permit Generic Routing Encapsulation (GRE) protocol traffic. GRE is IP Protocol 47. PPTP uses GRE for tunneled data.

RESOLUTION
To resolve this issue, configure the network firewall to permit GRE protocol 47. Also, make sure that the network firewall permits TCP traffic on port 1723. Both of these conditions must be met to establish VPN connectivity by using PPTP.

Kijk dus inderdaad even of de poorten niet geblocked worden. :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

En welke VPN client software gebruik je (de ingebouwde VPN client in Windows) ?

Verwijderd

Topicstarter
het is altijd grappig ik ben een echte leek en jullie gooien met termen waar ik soms niets van snap maar ik heb alleen de poort 1753 open gezet en die Gre 47 niet.

Ik maak bij het forwarden altijd gebruik van de site portforward.com en ik kan het gre 47 niet vinden dus de volgende vraag is dan hoe doe ik dat dan en doe ik het zowel op de speedstream als op de WRT54g

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je zult eerst vanuit de DSL router de poorten naar de Linksys moeten forwarden. Dan vanaf de Linksys naar de pc forwarden.
Als je geen support voor GRE hebt, dan kun je die XP pc in DMZ zetten.

Tja dat we hier met termen smijten, komt omdat we hier een iets hoger nivo hebben als computeridee.nl

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 15:11
Even voor de duidelijkheid: je hoeft alleen te forwarden aan de server kant!

Dus wat doe je:
Bij de client: niets.
Bij de server: Je forward tcp poort 1723 en vervolgens: enable PPTP pass-through aanzetten. Dat zorgt voor GRE forwarding.

Overigens: kan een xp-home wel als vpn server dienen??

[ Voor 11% gewijzigd door djluc op 13-03-2006 10:30 ]

Verwijderd

Hallo,

volgens mij kan XP Home wel als VPN server fungeren, maar je kunt maar één verbinding tegelijkertijd maken.
Wat betreft de PPTP Passthrough: dit staat onder het tabblad ´Security´ --> ´VPN Passthrough´ en moet dus op ´Enable´ staan (dat is volgens mij ook de default)...

--> Tja dat we hier met termen smijten, komt omdat we hier een iets hoger nivo hebben als computeridee.nl <--

Het smijten met termen heeft niets te maken met kennis, het is, in tegendeel, meestal en manier om te verbloemen dat je niets weet. Waar het om gaat is dat je in staat bent om een oplossing aan iemand uit te leggen die begrijpelijk is, en waar de vraagsteller iets aan heeft...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met jullie hulp het probleem opgelost. Ik moest op de speedstream aangeven de DMZ host ip adres en nu krijg ik wel contact met de vpn server.
Pagina: 1