Ik probeer al enige tijd om DVD's af te spelen op mijn Playstation 2 (nieuw slimline design). Probleem is alleen dat ik een 'gewone' 4:3-formaat TV heb. De PS2 denkt echter dat ik een 16:9-TV heb, met als gevolg dat bij een 16:9-DVD de zwarte balken boven en onder het beeld niet naar de TV worden gestuurd. Het resultaat is dat alle beelden zijn uitgerekt: iedereen wordt opeens wel erg lang en smal!
Volgens de handleiding van de PS2 kan ik in een menu selecteren of ik een 16:9 of 4:3 TV heb. Het menu vind ik wel, maar hij staat op 16:9 en het is greyed-out; ik kan het dus niet wijzigen in 4:3.
De PS2 is via de standaard videokabel aangesloten op de TV: van PS2 naar drie-x-cinch (L, R en beeld) op een SCART-adapter.
Wie oh wie kan helpen?
Volgens de handleiding van de PS2 kan ik in een menu selecteren of ik een 16:9 of 4:3 TV heb. Het menu vind ik wel, maar hij staat op 16:9 en het is greyed-out; ik kan het dus niet wijzigen in 4:3.
De PS2 is via de standaard videokabel aangesloten op de TV: van PS2 naar drie-x-cinch (L, R en beeld) op een SCART-adapter.
Wie oh wie kan helpen?