Omdat ik bepaalde programma's alleen lokaal kan starten, wil ik net als met diverse remote control programma's inloggen op de huidige lokale sessie. Als ik inlog met remote desktop start er iedere keer een nieuwe sessie. Waarmee ik de programma's niet werkend krijg, heeft o.a. met direct x te maken. Hoe kan ik dmv remote desktop de huidige sessie overnemen ipv inloggen op een nieuwe sessie?
Die optie werkt alleen als je de console op een Windows 2003 Server wilt overnemen. Windows XP kent deze optie (helaas) niet.
Edit: Oeps, ik had de [2003] over het hoofd gezien.
[ Voor 19% gewijzigd door ajhaverkamp op 13-03-2006 09:33 ]
This footer is intentionally left blank
Klopt, TS let wel, programma's die bijvoorbeeld Directsound gebruiken kunnen wel nog eens gaan mekkeren maar ik ga er vanuit dat dit niet het geval is op je server.Krypt schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:13:
MSTSC starten met de '/console' parameter.
hmmm, ik kom er op dit moment ff niet in. Straks weer kijken, kan ik dit ook gebruiken als er nog geen lokale sessie loopt?
Buiten dat, met Windows XP is maar 1 sessie mogelijkajhaverkamp schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:19:
Die optie werkt alleen als je de console op een Windows 2003 Server wilt overnemen. Windows XP kent deze optie (helaas) niet).
Maar nee dit is niet wat je zoekt...
GPO-> computer configraton -> admin templates -> windows comp -> terminal services-> restrict terminal service users to a single remote session
[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 13-03-2006 09:37 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Je kant met de standaard MSTSC in XP SP2 niet inloggen met /console.
Wij installeren meestal SBS Servers en daar staat standaard een goede client in die dat wel ondersteunt.
Wij installeren meestal SBS Servers en daar staat standaard een goede client in die dat wel ondersteunt.
OK, ik had ook moeten vertellen dat mijn client idd WINXP sp2 draaide.
Makaveli: Ik gebruik dagelijks de '/console' optie met mijn SP2 client. Nooit geen problemen mee gehad.
Jawel hoor, je kunt met een XP SP2 bak prima met /console inloggen op een 2003 server, andersom werkt niet maar XP ondersteund het wel degelijk om met /console in te loggen.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:52:
Je kant met de standaard MSTSC in XP SP2 niet inloggen met /console.
Ik heb altijd snelkoppelingen op mijn bureaublad staan voor die verbindingen. Voorbeeld:
code:
1
| mstsc /console /v ip-adres:poortnummer /w 800 /h 600 |
Dus een terminal service verbinding welke op de bestaande sessie inlogt op een bepaalde server waarbij ik de schermresolutie op 800x600 zet voor de remote machine.
Werkt perfect onder XP en ook onder 2000 als ik de client geïnstalleerd heb
Verwijderd
Als ik ga naar start --> Uitvoeren --> MSTSC
En dan gewoon invoer:

Dan krijg ik daarna deze melding:

Of doe ik dan iets verkeerds?
En dan gewoon invoer:
Dan krijg ik daarna deze melding:
maak hiervan:Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:20:
Als ik ga naar start --> Uitvoeren --> MSTSC
MSTSC /console
Illest Alive
Je moet 'MSTSC /CONSOLE' opstarten.. en vervolgens gewoon het ip intypen..
Hoppa; net te laat
Hoppa; net te laat
[ Voor 25% gewijzigd door Krypt op 13-03-2006 10:30 ]
Hmmm, na een half jaar remote desktop werkend gehad te hebben, werkt het nu opeens niet meer bij mij. Ik krijg een network error als ik connect. er is feitelijk niks verandert, en heb nog geen idee waar ik het moet zoeken. Hij kan wel gepingt worden, IIS werk ook gewoon en pagina's zijn benaderbaar. Shares zijn benaderbaar, printserver werkt, alles behalve remote desktop?!!?? Firewall is ook al gecontroleerd.
http://support.microsoft.com/kb/555382 ?
Verder is het /console verhaal voor XP: XP connect je default naar de console, er zit geen multi-user-shell-dingie in zoals in 2003
Verder is het /console verhaal voor XP: XP connect je default naar de console, er zit geen multi-user-shell-dingie in zoals in 2003
Pagina: 1