Toon posts:

Geluidskaart met hardware-matige mixer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb de laatste tijd de overstap gemaakt van Windows naar Ubuntu. Ubuntu heeft op het moment nog geen goede ondersteuning voor sofware matige mix van geluiden (als je geluidskaart dus geen hardware mixer heeft). Ik heb nu een goedkope geluidskaart die géén hardware mixer bezit.

Zou graag zo een dergelijke geluidskaart willen halen maar zie het nooit, of herken het niet, bij de soundblaster kaarten welke een hardwarematige mixer bevatten (dat als je meerdere geluiden tegelijk afspeelt de geluidskaart deze geluiden mixed i.p.v. de software op de pc).

Kan iemand mij helpen door te vertellen waarop ik moet letten om te zien of de geluidskaart hardwarematig mixed, of door te vertellen welke geluidskaarten zeker een hardwarematige mixer hebben?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zou software matige mix niet werken? Stel alsa met dmix plugin in, en je bent klaar (of gebruik good old oss)...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:08:
Waarom zou software matige mix niet werken? Stel alsa met dmix plugin in, en je bent klaar (of gebruik good old oss)...
Het werkt idd wel na lang kloten, maar dan nog steeds niet zoals het zou moeten werken. Heb op het moment idd een goedekope geluidskaart die wel werkt. Maar blijf met de instellingen kloten om het elke keer goed te krijgen.

Dus daarom de vraag of mensen hardwarematig gemixede kaarten kunnen noemen zodat alles gewoon werkt.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik kan ze zeker wel noemen, maar ik denk niet dat je vrolijk zult worden van de prijs ;) Echte hardware kaarten zijn gewoon enorm duur.

Maar waarom werkt het dan niet zoals het moet werken? Wat gaat er mis?

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 13-03-2006 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft drivers wisselen tussen OSS en ALSA per programma.

Hoe handmatig ik het ook instel. Heb hier al meerdere discussies op gevolgd via Ubuntu forums. Uiteindelijk ben ik het zat en is de enige oplossing gewoon hardware matig.

Audigy 2 ZS heeft toch een hardware matige mixer? (zie het niet staan bij de specs. alleen)

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:28:
Hij blijft drivers wisselen tussen OSS en ALSA per programma.
ALSA heeft oss emulatie, dus dan heb je toch geen OSS meer nodig en hoef je ook niet steeds drivers te wisselen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wissel ook niet van drivers. Dat doen de programma's.

Hoe aardig ik het ook vind. Het gaat er nu niet om of het wel/niet werkt in Ubuntu. De vraag is alleen wat een hardware matige mixende geluidskaart is. Of hoe ik die kan herkennen.

De discussie over het werkend krijgen in Ubuntu heb ik nu al meerdere keren gelezen en alle oplossingen werkten niet, of met negatieve zij-werkingen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, er is zat software die geen alsa gebruikt. Die gebruikt dan automatisch toch de oss emulatie. Zou geen enkel probleem moeten zijn.

Een hardware kaart los dat overigens ook totaal niet op. Het probleem blijft hetzelfde.

Zie hier: http://alsa.opensrc.org/OssEmulation gebruik gewoon aoss i.c.m dmix, dat zou perfect moeten werken. Of anders hier: http://gentoo-wiki.com/HO..._dmix#Set_up_dmix_for_OSS

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 13-03-2006 10:05 ]

Pagina: 1