[gentoo] Externe links vanuit Thunderbird openen in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik zit met een intergratie probleempje met Thunderbird en Firefox.
Ondanks dat ze beide van Mozilla zijn en je dus een hoge mate van intergratie zou verwachten, draaien beide programma's bij mij volledig apart.
Op zich geen probleem, maar als ik een link in een email wil openen moet ik het kopieren en zelf in een firefox sessie plakken.
Ik kan in de config van Thunderbird niets vinden over welke browser hij moet gebruiken (externe links worden sinds kort wel geopend, maar in epiphany, die geinstalleerd is omdat ik gnome nodig heb voor Compiz.

Het lijkt er op dat thunderbird de KDE instelling voor standaard browser negeert... Hoe is dit op te lossen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
grappig hoe bepaalde problemen zich na een paar weken vanzelf oplossen...
Ik heb in Gnome aangegeven dat mijn standaardbrowser Firefox is, en nu werkt het ineens wel goed. Alleen wel slecht dat ik het dus vanuit Gnome moet aangeven om het in KDE voor elkaar te krijgen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
na een paar weken vanzelf oplossen...
Sorry, kon het niet laten, maar die weken gaan bij jou wel erg snel :P

Verder heb ik geen idee hoe dat in elkaar steekt. Zou eerder denken dat de default settings voor Gnome en KDE verschillend moeten zijn ;) Hoe kan je dan iets in Gnome aangeven, waardoor het in KDE ook gaat werken :?
Eerder iets van een geval: een instellingswijziging gedaan die het deed verhelpen, maar je weet niet meer welke (denk ik dan).

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ok, ik had dit probleem al sinds ik Gentoo op m'n laptop heb staan (nu inmiddels bijna 2 maanden).

De enige instelling die ik heb veranderd met betrekking tot het internet tussen 13 maart en nu is dat ik in Gnome de default webbrowser heb veranderd.