Toon posts:

ATI mobilty radeon 7500 TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijd geleden dat ik wat op tweakers gepost heb, ik vond dit probleem wel weer een post waard.
Ik heb diverse threads al doorgelezen en ook al wat dingen uitgeprobeerd. Echter zonder oplossing.
Het volgende is mijn probleem.

In mijn al wat oudere IBM R40, zit een Mobilty radeon 7500 met een TV-out (S-video, 4 pins).
Ik wil deze verbinden met onze televisie (LG, type weet ik niet, maar ik weet wel dat deze geen SCART heeft, maar wel een S-video in). De televisie staat overigens in Brazilie, net als de laptop, en zal dus PAL G gebruiken.

Vandaag een s-video kabeltje gehaald (4 pins), echter krijg ik zwart-wit beeld. Diverse topics doorgelezen en ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- pal of NTSC (alle PAL en NTSC varianten die mogelijk waren)
- pin 1 & 2 verbinden met koperdraadje (was laatste probeersel overigens)
- drivers gedownload van IBM voor de videokaart

Tevens geprobeerd met het verloopstekkertje van S-video naar composiet. Echter krijg ik dan helemaal niets op TV. De laptop geeft dan ook aan geen tv gevonden te hebben.

Daar er al vele topics zijn als deze, verwacht ik niet te veel. Maar ik hoop uiteraard wel op de gouden tip! Alvast bedankt!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Tevens geprobeerd met het verloopstekkertje van S-video naar composiet. Echter krijg ik dan helemaal niets op TV. De laptop geeft dan ook aan geen tv gevonden te hebben.

Probeer dit nog eens, maar dan met gewone ATi drivers of Omegadrivers.

Forceer vervolgens de Tv-detectie. That oughtta do the trick. Ook moet je vervolgens nog ff naar overlay settings in die driver kijken.

[ Voor 75% gewijzigd door Lord Bendtner op 13-03-2006 09:36 ]

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist de omega drivers geinstalleerd.
Waar kan ik de televisie geforceerd detecteren?
Tevens zie ik wel een overlay tabje, maar zodra ik hier klik zegt ie dat de instellingen automatisch worden gebruikt bij playback. Verder kan ik hier niets doen, waar kan ik de overlay dan aanzetten?