[Delphi7] A call to an OS function failed

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd erg vaak in Delphi (dus niet in een applicatie) deze foutmelding, op het moment dat ik een applicatie start. De foutmelding verschijnt vlak nadat de debugger gestart is, en vlak vóórdat mijn debug-schermpjes zichtbaar worden (local variables, call stack, en watches). Die drie zijn gedocked in het codevenster en op de plaats waar ze moeten komen zie ik een grijs vlak zolang de foutmelding op het scherm staat.

Druk ik op OK, dan verdwijnt de foutmelding en komt ie gelijk weer terug. Dit herhaalt zicht een paar keer totdat de zaak helemaal in de soep draait. De debugger denkt dat de applicatie gestart is, maar ik zie niks verschijnen. Dan kan ik met Ctrl+F2 de boel wel resetten, om bij de eerstvolgende run het verhaaltje weer opnieuw te beginnen...

Ik heb overigens wel update #1 geinstalleerd (toch?).

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-03-2006 00:24 ]

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
ff een updatetje :)

Nu krijg ik deze melding iedere en elke keer als ik "New Application" kies uit het File menu. Het code editor window heeft een grijs vlak aan de rechterkant, terwijl die foutmelding wordt weergegeven, maar daart hoort niets te komen. Aan de linkerkant ook niet. Als ik mijn desktop configuratie weghaal (em dus op <None> zet) dan is het probleem weg, maar als ik dan alles weer instel en het desktop opsla, dan is het probleem gelijk weer terug. Ik heb ook al geprobeerd om Thany.dst (zo heet de desktop configuratie) weg te gooien (hielp niet) en ook geprobeerd delphi32.dsk weg te mikken (hielp ook niet).

Ook IDE experts weggooien hielp niet. Ik heb GExperts en Madshi en heb ze allebei succesvol gedeinstalleerd, maar het probleem blijft :/

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-03-2006 17:54 ]

日本!🎌

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat gaat over Delphi 2005. Het zou natuurlijk kunnen, maar D2005 is gewoon van zichzelf al erg buggy. Hij zegt ook dat hij het probleem op een 32-bits bak gezien had.

Ik denk dus dat we mijn probleem elders moeten zoeken...

Bovendien is het iets van de laatste tijd. Ik draai al iets van 5 maanden XP x64, en zo lang heb ik dit probleem niet. Het lijkt me dus niet dat het probleem puur ligt aan het feit dat ik x64 draai.

[ Voor 31% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-03-2006 20:21 ]

日本!🎌

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

mulder

ik spuug op het trottoir

Nee hij zegt:
Note also that I havent encountered
Maar dat is nog niet echt bevredigend begrijp ik ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Domme vraag misschien, en het is meer een workaround dan een oplossing, maar heb je een herinstallatie van Delphi ook al geprobeerd?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat is zo'n beetje het laatste dat ik wil proberen... al die instellingen, al die packages (en het gezeik ermee) en de tijd die ik daaraan kwijt ben.

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Data Execution Prevention uit zetten als je Win 2k3 hebt helpt ook.

/edit
Vaak een fout bij het opraken van resources. Ergens een GDI leak in een component die je gebruikt?

[ Voor 45% gewijzigd door LordLarry op 15-03-2006 22:36 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Helaas, ik heb XP x64, en daarop staat DEP alleen aan voor het OS en services (bovenste keuzerondje dus..). Dus dat kan het niet zijn.

Ik heb het ook nog geprobeerd met een lege applicatie en zonder IDE experts enzo, maar ook dan loopt het mis. Pas als ik de IDE layout op "<None>" zet en dan een nieuwe applicatie begin, dan komt de fout niet meer. Maar zodra ik mijn layout terug zet (basically alleen de gedockte code explorer sluiten) en opsla, komt de fout weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-03-2006 15:33 ]

日本!🎌

Pagina: 1