[SBS 2003] Active directory error

Pagina: 1
Acties:
  • 952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:24

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Een Windows 2003 SBS server (NL) heeft een probleem met de active directory. Het opstarten van het systeem is erg langzaam en het aanmelden ook (zowel lokaal als remote). Nu staat in het logboek het volgende:

Interne fout: Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens een back-up en herstelbewerking in Active Directory.

De back-up of herstelbewerking kan niet worden voltooid voordat dit probleem is opgelost.

Aanvullende gegevens
Foutwaarde:
1062 De service is niet gestart.
Interne id:
160200fa

Nu ben ik wezen zoeken naar de oplossing en kwam dit tegen:

http://support.microsoft.com/?id=258062

Dit heb ik gedeeltelijk gedaan, tot stap 9 (want er werden geen fouten terug gestuurd hieruit), maar het probleem is nog niet opgelost. Gaarne hulp bij dit probleem

FiXxXeR

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb hier een aantal mogelijke oplossingen voor je gevonden:

http://www.terabyteunlimited.com/kb/article.php?id=174
http://www.jsifaq.com/SUBF/Tip2500/rh2599.htm

Zoals de 2e link ook al aangeeft heb je al eens geprobeerd om Directory Services Restore Mode uit te voeren..? En ja weet dat er w2k boven staat. In ieder geval suc6 ermee _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door MasterMike op 13-03-2006 00:09 ]

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
de 2e link heb ik dus gedeeltelijk geprobeerd zoals in mijn link ook al beschreven staat en ben daar mee doorgegaan tot stap 9 . . . dit omdat er geen fouten gevonden waren, of had ik toch nog wat extra stappen moeten nemen.

P.S. Alle mensen kunnen wel gewoon op hun werkstation inloggen zonder vertragingen of iets dergelijks.

FiXxXeR

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

kijk eens in je services WELKE service niet gestart is, want dat is me niet helemaal duidelijk uit je post...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Alle services die 'naar mijn mening' gestart moeten worden, zijn gewoon gestart. Anders geeft eens volgens jou de noodzakelijke services, Dirk-jan . . .

FiXxXeR

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

FiXxXeR39 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:29:
Alle services die 'naar mijn mening' gestart moeten worden, zijn gewoon gestart. Anders geeft eens volgens jou de noodzakelijke services, Dirk-jan . . .
ik kan niet in je server kijken, dus dat weet ik natuurlijk niet...

Reboot je server eens, en kijk vervolgens een welke services wel op 'automatic' staan, maar niet gestart zijn...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
is gebeurd, en alle automatische services zijn netjes gestart, geen enkel probleem

FiXxXeR

Verwijderd

Move S&N > WOS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke errors zie je nog meer in het eventlog, naast deze? Is de server qua updates helemaal uptodate?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Echte andere bedreigende errors zie ik verder niet in de event log. De server is niet helemaal up-to-date omdat de harde schijf (als ik de updates zou doen redelijk vol raakt). Hierdoor is onder andere het probleem waarschijnlijk ook ontstaan heb ik uitgezocht. Op dit moment van schrijven is de c-schijf 2 GB vrij

FiXxXeR

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou toch maar eens de updates gaan draaien dan. Dat is nimmer nooit geen 2 GB bij elkaar, zelfs Service Pack 1 niet ;)

Welke errors staan er dan in de Eventlogs? Ik denk dat je op een moment zit dat iedere error relevant is en je je tijd aan het verdoen bent als je niet ieder evenement uitpluist.

Daarnaast is dit bepaald niet het eerste topic wat je opent op GoT, en is er bij de voorgaande tig aangegeven dat het de bedoeling is dat je zelf uitgebreid op onderzoek uitgaat en wat dingen uitsluit. Windows up-to-date krijgen is dan natuurlijk je eerste prio. Daarmee kan je dat uitsluiten. Een andere disk erbij is natuurlijk ook geen slecht idee.

Mijn spoorwegfotografie

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
dat klopt ook wel dat je altijd de updates moet doen. Alleen is de Active directory over de kop gegaan (zoals ik het kan inschatten) en ben bang dat ik het door de updates alleen maar gekker maak. Of denk je dat dit geen kwaad kan ?

P.S. de server is nu nog niet helemaal brak, alleen erg traag als je remote of op de console inlogd !
Dus mensen kunnen via werkstations zonder problemen nog netjes inloggen

FiXxXeR

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er nou in de eventlogs dan???????????????????????????????????????????
Kom op, dat soort info is gewoon essentieel, dat weet je best ;)

Mijn spoorwegfotografie

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Oke, als volgt, in de logboeken:

Toepassingen:

probleem 1: Microsoft Exchange OLEDB was unable to initialize event system correctly. Support for store event may have been disabled. HRESULT = 0x8004010f

probleem 2: Kan parameter TraceFileName niet vinden in het register. Het gebruikte standaardtraceringsbestand is

probleem 3: Kan parameter TraceLevel niet vinden in het register. Het gebruikte standaardtraceerniveau is 32

probleem 4: Fout-bucket 176354887

Beveiliging: geen problemen (op een enkele aanmeldingsfout van gebruikers na dan !)

Systeem:

1 probleem: De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen

Active directory:

probleem 1: NTDS BACKUP; Interne fout: Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens een back-up en herstelbewerking in Active Directory.

De back-up of herstelbewerking kan niet worden voltooid voordat dit probleem is opgelost.

Aanvullende gegevens
Foutwaarde:
Interne id:
160200fa

En dat is het dan !

Hopelijk hebben we hier genoeg aan om het probleem te tackelen :|

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Alle problemen die in de logboeken onder het kopje toepassingen staat zijn opgelost. Nu blijft eigenlijk alleen het probleem bij de active directory over:

NTDS BACKUP;

Interne fout: Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens een back-up en herstelbewerking in Active Directory.

Aanvullende gegevens
Foutwaarde:
Interne id:
160200fa

Iemand hier een oplossing voor ? En kan het zijn dat door dit probleem de gehele server ontzettend traag is (zowel bij het inloggen op de console als remote ?)

FiXxXeR

Verwijderd

Geef even de event id's erbij alsjeblieft, want het is lastig om de foutmelding exact naar het Engels te vertalen en zo is het makkelijker om op technet of eventid.net de fout te vinden :)

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, maar het event id = 1913 , de rest van de problemen zijn opgelost.
Maar dit event heeft dit zo'n inpact dat de inlogprocedure op de server zo lang duurt daardoor ?

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Hmm niemand een idee hoe dit nu zit ?

FiXxXeR

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik hoef uiteraard niet te vragen of je DNS config op je server nics in orde is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Had je inderdaad niet hoeven vragen Backslash32. Maar de DNS op de server is netjes in orde zoals het hoort.

FiXxXeR

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Check even of de volgende services:
COM+ Event System (EventSystem) must be set to start as Automatic (Not Manual)
System Event Notification (SENS) must be started.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
De volgende services zijn gechecked en COM+ Event System (EventSystem) stond op manual en uitgeschakeld. De andere service stond wel goed. Zou dat dan het probleem zijn (lijkt me qua afhankelijkheden alleen voor RPC-service nodig) ?

FiXxXeR

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De NTDS backup writer is afhankelijk van het Com+ Event System.
Omdat de NTDS backup writer echter geen zelfstandige service is, kan-ie het Com+ Event System niet starten en de service control manager doet dat ook niet.
Ik schat dat de NTDS database een dirty shutdown heeft gehad en dat de transaction log files gereplayed moeten worden. Dat moet door de NTDS writer gedaan worden, maar omdat die niet wil starten vanwege het Com+ Event System stilstaat, krijg je na enige time-outs het genoemde event.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1