[XP] Hoe uit installatie-modus komen?*

Pagina: 1
Acties:

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47
Vanavond wilde ik xp mce installeren met een iso die ik mijn harddisk had staan. Vanuit mijn huidige installatie de setup gestart. Vervolgens is de pc opnieuw opgestart en kwam ik terug in de daadwerkelijke installatie omgeving. Daarin wordt om de cd gevraagd maar die ben ik vergeten te branden, heel stom. Het probleem is nu dat ik ook niet meer terug kan in mijn andere xp installatie. Als je de setup afbreekt en herstart krijg je een multiboot menu, een van de opties daarvan is "install windows xp", mijn huidige besturingssyteem staat er ook bij maar ik kan die niet selecteren. Dus vervolgens kom je weer in de setup waarvan ik de cd niet heb enz enz. Is er misschien een workaround om toch nog mijn gewone xp-installatie te starten?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom kan je die andere niet selecteren? Werkt je toetsenbord niet? Probeer als deze via USB is aangesloten hem op de ps/2 poort aan te sluiten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47
Hee, dat was de oplossing. Normaal doet het keyboard het daar altijd wel maar nu niet. Een oud ps2-keyboard gelukkig wel, dus alles werkt weer. ik dacht te maken te hebben met een softwarematige beveiliging die ervoor zorgde dat ik de keuze niet kon veranderen. Nu even snel cd's branden. Hartstikke bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy, let daar zelf even op in de toekomst :)
Het antwoord hierop staat ook in de Windows Operating Systems - FAQ. Het aanpassen van boot.ini is genoeg om de tweede optie (installatie mce ofzo) bij het opstarten te verwijderen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters