USB Audio HID routen naar geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• _janlugt_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 16:08
Ik heb een tijdje geleden een multi-effect voor mijn bas gekocht, waar tot mijn grote vreugde een usb-poort op zit. Zodra ik deze in mijn computer inplug, herkent XP hem als een USB Audio HID. Dit wordt dan zegmaar een aparte geluidskaart. Opnemen gaat prima, ik kan hem als input selecteren in b.v. Cubase of Audition, wat perfect werkt. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik niet de invoer van de USB HID kan routen naar de audiouitgang van mijn Soundblaster Live! (zodat ik bijvoorbeeld mee kan spelen met mp3's op mijn computer). Ik ben al aan de slag geweest met kX drivers (www.kxproject.com), maar daarmee kreeg ik het probleem ook niet opgelost.

Heeft hier iemand ideeën hoe ik dit op zou kunnen lossen?

edit: Ik heb zojuist nog een programmaatje Virtual Audio Cable gevonden, waar weer een programma Audio Repeater bij zat, dat de invoer van de ene geluidskaart rechtstreeks naar een andere geluidskaart kan routen. Het probleem is dat deze met een buffer werkt die toch zeker 50-100 ms moet zijn. Dit maakt meespelen met muziek zo goed als onmogelijk. Geen goede oplossing dus.

[ Voor 22% gewijzigd door _janlugt_ op 12-03-2006 22:43 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Je zou kunnen proberen of graphedit sneller is. Zie voor een voorbeeld het volgende topic: Dolby pro logic II realtime decoderen op pc -> gelukt