Toon posts:

extra geheugen bij plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik extra geheugen bijplaats van 2x512mb naar 3x512mb valt mijn geheugen terug naar 333mhz.
Is dit verschil heel erg merkbaar of weegt die extra 512 mb zwaarder.Mijn moederbord is een msi kt8 neo fsr met corsiar vs geheugen. 8)7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verschil zal niet zo erg groot zijn. Ik neem aan dat ie normaal op 400 draait? Komt wel vaker voor bij mobo's met 3 geheugen slots. Je kan dan wel 2 stuks op maximale snelheid draaien, maar bij 3 schakelt ie een tandje terug. Windows is meestal meer tevreden met meer geheugen, dus zal die kleine snelheidsverlaging ws. niet zo opvallen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarschijnlijk heb je een nForce chipsetje op je moederbord (en gezien het type die je geeft is dat ook zo)

Bij nForce moederborden gaat hij dan op 333MHz draaien en valt hij terug op single channel
Als je liever dual channel wil gebruiken en toch meer geheugen wilt, dan moet je 2x 512MB prikken in de bankjes die het dichtst op elkaar zitten en dan 1GB geheugen in dat bankje wat een klein afstandje heeft in vergelijking met de andere...

Kijk voor meer informatie op de RAM FAQ: Single/Dual/Quad Channel.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2006 22:30 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
msi kt8 neo
Dat is een socket 754 plank. Memory controller zit in de CPU, dus halen we even wat meer info bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64753/full.png

@GJ-tje, we hebben het hier over een Athlon64 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door XWB op 12-03-2006 22:29 ]

March of the Eagles

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hacku schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:28:
@GJ-tje, we hebben het hier over een Athlon64 ;)
Ja sorry, had dat even niet door, ik edit het wel even weg... ;) <- Done

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 12-03-2006 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt het is een amd64 plankje en heeft 3 geheugen sloten.Geheugen is dubbelzijdig zo zou hij dan op 333mhz draaien.Als ik me niet vergis.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 22:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Duidelijk zoekertje dus...

Wat beter presteert hangt af van jouw eigen eisen, zie vele andere topics hierover :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.