Toon posts:

SCSI Ultra 2 Wide en zo

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog zo'n Gateway U2W Cheeta H/D liggen, je weet wel, zo eentje van 10.000 rpm's.

Heb daar wel nog een controller kaart voor
nodig zodat ik 'm ff aan de praat kan krijgen.

Zat al een tijdje tegen de 600 piek aan te hikken voor zo een Adaptec controller totdat ik op gegeven moment tegen 'n Adaptec 19160U2W U160 aan loop op een van de pricewatch lijsten.

Die U160 schijnt de laatste SCSI technology te zijn heb ik me laten vertellen en een verbeterde versie van SCSI 2W.

Nou vraag ik me dus af of ik mijn U2W Cheeta Harddisk kan aansluiten op de Adaptec 19160U2W U160 controller kaart.

Dat zou mooi zijn want die Adaptec 19160U2W U160 kan ik al kopen voor fl 399 bij http://www.alternate.nl /, terwijl de Adaptec 2940U2W Single fl 489 is, die is wel in prijs gezakt ovirgens.

De kaarten worden aangeboden als kit en als kaal, word er met kit de SCSI kabel bedoelt ? Want de 68 pin kabel en terminator heb ik namelijk al. Ik dacht misschien is er iemand die van scsi op de hoogte is voor wat advies in deze.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

ff tussendoor:
je weet toch wel dat de prijzen van alternate EXCLUSIEF btw zijn?

(of is dat veranderd?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, maar by mycomm ligt ie voor 600 in de schappen, dus dat scheelt wel 'n tikkie.

Verwijderd

Hoi pjay99,

Scsi 19160, ja je kan daar een u2w hd drive erop aan sluiten....... maar een oem-produkt te kopen van Adaptec, dat weet ik nog niet voor een beginnende scsi gebruiker......
Wil je echt aan scsi beginnen dan raad ik je aan een retail-kit kopen en niet blind te staren naar de prijs.

Gebruik je alleen maar Windows dan is de 19160 ok. Wil je verder kijken dan windows dan is de 29160N aan te raden.

oem 19160 kaal = alleen een los kaart verder niets. En heel belangrijk: mocht er foutje in zitten dan kan het niet flashen (bios, gewoon pech hebben, was bij de 2940u2w)

een kit versie = scsi kaart, boekje, kabels (vrij duur, een echte u160 of u2w kabel) en je bios kan ge-upgrade worden...

Als je je pc gebruikt voor alleen voor spellen en af en toe een briefje tikken, dan is scsi weggegooit geld. Je kan je geld beter besteden aan een nieuwe video kaart of een snellere ide hd.....

Ben al jaren lang een 'die-hard' scsi gebruiker. Scsi is ok, maar niet zaligmakend....

Verwijderd

Je harddisk heeft een sustained transfer rate van niet meer dan 30MB/sec. Dat betekend dat als je een 2940 UW (pro) controller gebruikt geen verlies hebt anders dan de burst uit je cache. Dit is mijns inziens alleen belangrijk als de schijf in een RAID config hangt en veel 'hits' op z'n cache krijgt. Deze controllers zijn ruim te krijgen voor een goede prijs op www.2dehands.nl Als kabel gewoon een 68 pins kabel gebruiken met eventueel een adapter van SCA 80 pins naar 68/50 pins met terminator

Verwijderd

Hallo

Ik heb ook eens rond gekeken. Ik zelf heb nu een Tekram 390U3W aangeschaft. Retail voor ruim 600,-. Is 64bit. Ook 2 kanalen. En nog een stukje goedkoper als de adaptec.

De adaptec is heel mooi, ik zal de laatste zijn die dat ontkend maar er zijn meer controllers die U160 doen tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een kaart op het oog bij http://www.alternate.nl / het is een
19160U2W U160 voor fl 399,- excl. btw

Is dat wat of moet het 'n Adaptec 29160 U160 (Single) zijn ? Wat is het verschil eigenlijk ? Heb me laten vertellen dat er een extra 50 pin en externe 68 pin I/O op zit.
Pagina: 1