Draadloos toetsenbord met groot bereik (Wifi?)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:06
Binnenkort krijgen we hier thuis een nieuwe TV met een media-center. Omdat we dat media-center graag ook willen gebruiken op de andere TV, had ik het volgende bedacht: ik sluit het media-center met de TV-out aan op een video-recorder, die het signaal van het media-center dan als het ware moduleert op de kabel naar de andere TV.

Nu wil ik natuurlijk dat media-center dan ook vanuit m'n luie stoel voor die andere TV bedienen. Bestaan er draadloze toetsenborden die een groot bereik hebben of via Wi-Fi werken ofzo? Ik heb al een draadloos netwerk thuis en het bereik daarvan is vrij goed, en natuurlijk is ook het media center aangesloten op dat netwerk, aleen vrees ik dat Wi-Fi toetsenborden niet bestaan... googlen op 'wifi keyboard' levert eigenlijk alleen pagina's op met specificaties van computers waarin de woorden 'keyboard' en 'wifi' toevalligerwijs dichtbij elkaar staan.... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door MisterData op 12-03-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
wifi keyboarden bestaan niet ..

de meeste draadloze toetsenborden maken nog steeds gebruik van radiosignalen (RF) of van bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

SeatRider

Hips don't lie

Met bluetooth haal je wel een metertje of 10. Logitech heeft zo'n setje, rond de 200 euro. Microsoft had ze ook, misschien nog. Check de pricewatch.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:07
nieuws: Microsoft komt met Bluetooth toetsenbord en muis
of dit
http://www.gyration.com/en-US/Products.html
heb ik zelf ook haal de 15 meter met gemak kan tot 30 meter.

[ Voor 57% gewijzigd door binbero op 12-03-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
10 meter is natuurlijk niet lang genoeg, dat haalt een gewoon RF-toetsenbord ook wel... :)

edit:

En dat nieuwsitem uit 2002 is natuurlijk een beetje nutteloos, Bluetooth toetsenborden zijn intussen best wel gewoon :)

[ Voor 44% gewijzigd door MisterData op 12-03-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 08:14
Een toetsenbord met een eigen ontvanger met bijvoorbeeld USB. Dan kan je dus je wireless lengte + een stuk USB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
djluc schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:09:
Een toetsenbord met een eigen ontvanger met bijvoorbeeld USB. Dan kan je dus je wireless lengte + een stuk USB gebruiken.
Ook niet echt een optie, de afstand tussen het media center en de tweede TV is ongeveer 30 meter en dat is meerdere kamers verder... het is lastig daar een kabel heen te leggen en daarnaast haalt een USB-kabel die afstand ook niet in verband met maximale lengte USB-kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Groot huis heb je dan :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
IK zit met een zelfde probleem.

ben lang aan het zoeken maar kan niet daadwerkelijk een toestenbord incl muis vinden die geschikt is voor een showroom van 15mt lang.

pc staat namelijk helemaal aan de anderekant van de showroom en het plasma scherm aan de andere kant.

wie weet welk toetsenbord incl muis deze afstanden kan overlappen?

dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je zou een oude simpel pctje in kunnen richten als VNC client, en dan de PC die met je plasmascherm verbonden is met een VNC server. Dan kan je via je draadloze, of bedrade netwerk de pc bedienen met je toetsenbord en muis die met het oude pctje verbonden zijn.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Kijk anders ook eens naar IR-extenders, daarmee kun je een IR signaal van bijvoorbeeld afstandsbedieningen maar ook IR toetsenborden naar een andere kamer krijgen en over een grote afstand transporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ten eerste... wat een grootte kick :)

Daarnaast staat het antwoord dus in het topic. Je moet opzoek gaan naar toetsenbord die praat via Bluetooth.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36

DarkSide

theres no place like ::1

De meeste toetsenborden werken met een USB receiver. Misschien kan je kijken voor een lange (10mtr) USB kabel En daar de receiver van het toetsenbord op aan te sluiten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1