Asus A8N-E geen geluid.

Pagina: 1
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Beste tweakers,

Kort geleden heb ik een nieus systeem aangeschaft. Het systeem bestaat uit de volgende componenten:

- AMD64, 3200+
- Asus a8n-e
- 1GB intern
- Asus 6600LE
- NEC dvd brander

Helaas kan ik de audio op geen enkele manier aan de praat houden. Ik heb de nieuwste realtek drivers geinstalled staan (ALC850 v5970 WHQL) en heb zelfs al de bios geflashed naar het nieuste type. Helaas komt er geen enkel deuntje uit mn speakers. Ik heb 2.0 speakers aangesloten.

Bij de realtek driver zit een tooltje waarmee je de uitgangen kan proben. Dit faalt aangezien hij met een "sluit alle andere audiotoepassingen äf" error komt. Heeft iemand een idee? Bedankt!

Verwijderd

Toevallig geen front-audio connector aangesloten?
Probeer eens zonder (vergeet dan wel niet de jumpers er terug op te zetten)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gebruik je ook front-audio? Je koptelefoon + mic?

Zo niet, zet dan twee jumpers op de 'front-audio-header' van het moederbord. Zie boekje hoe ze moeten zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 12-03-2006 21:33 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat tooltje moet je niet gebruiken. Verwijder ze (alles wat ermee te maken heeft) en doe het volgende:
ga naar www.nvidia.com en download de laatste nforce drivers
installeer deze, op de IDE/opslagdrivers na

Werkt het hierna nog niet, dan ben je één van de zoveel gelukkigen met een kapotte geluidschip op je Asus A8N bord. Je kan RMA'en om een mobo te krijgen met een werkende (slechte) geluidschip, of je koopt gelijk de SoundBlaster X-Fi 8).

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

als je er geen 2.0 aangehangen hebt, wat dan wel? zonder speakers krijg je natuurlijk helemaal geen geluid :)
Verder kan je ook de nForce drivers voor audio gebruiken, aangezien jouw bord volgens de Asus site nForce 4 heeft. Misschien dat die wel werkt. Ik vind ze zelf fijner voor mijn nForce3 bordje dan de Realtek drivers, hoewel ik met beide geluid had

Verwijderd

Start->Uitvoeren->msconfig
Daarmee zoveel mogelijk programma's wegvinken, zodat je zeker weet dat er geen audioprogramma's draaien.
In de startbalk naast de klok staat ergens een speakertje, dubbelklik daarop, en kijk goed of er geen dingen op "dempen" staan of dat het volume op 0 staat.

offtopic:
Realtek is slecht, een goedkoop geluidskaarjte is beter

• Oyster
  • Niet online
Allen zeer bedankt voor jullie replies. Na het lezen van mn startpost schrok ik van de spelfouten waardoor eea een beetje onduidelijk is geworden.

- Ik bedoel dat ik 2.0 speakers heb aangesloten. ;)
- Ik heb front end audio aangesloten. De jumpers zaten af fabriek wel op mn mobo.

Ik ga jullie raad even proberen. :)

Verwijderd

De audio staat wel aan in de bios?

Verwijderd

Xander2000 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:27:
Beste tweakers,

Kort geleden heb ik een nieus systeem aangeschaft. Het systeem bestaat uit de volgende componenten:

- AMD64, 3200+
- Asus a8n-e
- 1GB intern
- Asus 6600LE
- NEC dvd brander

Helaas kan ik de audio op geen enkele manier aan de praat houden. Ik heb de nieuwste realtek drivers geinstalled staan (ALC850 v5970 WHQL) en heb zelfs al de bios geflashed naar het nieuste type. Helaas komt er geen enkel deuntje uit mn speakers. Ik heb 2.0 speakers aangesloten.

Bij de realtek driver zit een tooltje waarmee je de uitgangen kan proben. Dit faalt aangezien hij met een "sluit alle andere audiotoepassingen äf" error komt. Heeft iemand een idee? Bedankt!
ik heb et zelfde mobo, toen ik de drivers geinstalleerd had, en de boxen aansloot, kreeg ik een schermpje van asus dat de boxen aangesloten waren, en een overzichtje van in welk gat hij moet, dus ff dat je het weeT: onderste rij, middelste aansluiting, daar moet ie in.. nja.. veel succes

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 18:22

BoAC

Memento mori

Xander2000 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:46:
Allen zeer bedankt voor jullie replies. Na het lezen van mn startpost schrok ik van de spelfouten waardoor eea een beetje onduidelijk is geworden.

- Ik bedoel dat ik 2.0 speakers heb aangesloten. ;)
- Ik heb front end audio aangesloten. De jumpers zaten af fabriek wel op mn mobo.

Ik ga jullie raad even proberen. :)
Ik heb laatst hetzelfde mobo gekocht icm een Coolermaster kast.
Ik had ook front-audio aangesloten maar met et verkeerde stekkertje: HD Audio ipv AC95 ;)

Het goede (AC95) stekkertje erop gezet en werken :)

• Oyster
  • Niet online
BoAC schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Ik heb laatst hetzelfde mobo gekocht icm een Coolermaster kast.
Ik had ook front-audio aangesloten maar met et verkeerde stekkertje: HD Audio ipv AC95 ;)

Het goede (AC95) stekkertje erop gezet en werken :)
Kreeg je geen geluid uit je achterste aansluiting of uit je voorste? Ik gebruik de frontend toch niet dus ik kan die er net zo goed aflaten natuurlijk. Tot op heden helaas nog geen succes.

Het poortprobing programma lootp continue vast bij het proben.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 18:22

BoAC

Memento mori

Uit geen van beide omdat het HD Audio-stekkertje een heel andere pinbezetting heeft ;)

/edit
Trouwen het probe-proggie liep gewoon door maar detecteerde niets.

Staat er niets in je device-manager (apparaten beheer) qua audio wat niet goed werkt of het eea in je system-log?
Die kreeg ik ook maar hij kon gewoon alle test verder doen.

[ Voor 74% gewijzigd door BoAC op 13-03-2006 16:43 ]

Verwijderd

The__Virus schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:34:
Dat tooltje moet je niet gebruiken. Verwijder ze (alles wat ermee te maken heeft) en doe het volgende:
ga naar www.nvidia.com en download de laatste nforce drivers
installeer deze, op de IDE/opslagdrivers na

Werkt het hierna nog niet, dan ben je één van de zoveel gelukkigen met een kapotte geluidschip op je Asus A8N bord. Je kan RMA'en om een mobo te krijgen met een werkende (slechte) geluidschip, of je koopt gelijk de SoundBlaster X-Fi 8).
PRECIES!
Dat heb ik dus ook gedaan, heb ook een kapote geluidschip op mijn A8N-E moederbord. dus dacht ik dan koop ik maar een X-FI van creative. Dat blijkt nu een hele goede beslissing te zijn geweest. Die X-FI geeft een heel mooi geluidje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:47:
[...]

PRECIES!
Dat heb ik dus ook gedaan, heb ook een kapote geluidschip op mijn A8N-E moederbord. dus dacht ik dan koop ik maar een X-FI van creative. Dat blijkt nu een hele goede beslissing te zijn geweest. Die X-FI geeft een heel mooi geluidje.
Wow, dat heb ik dus ook gedaan.
Heeft iedereen een kapotte geluidschip op dat ding ofzo? :)

• Oyster
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:47:
[...]

PRECIES!
Als ik een MB koop waar een geluidschip op zit ga ik er dus niet van uit dat ik een SB moet kopen duurder dan de MB zelf.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Mijn broer had dit ook toen zijn computer was samengesteld, bleek er ook een kabel verkeerd te zitten, audio achter WERKT wel, maar alleen als je het geluid via Realtek op 7.1 zette (als ik mij niet vergis, ben zelf wezen troubleshooten maar is al 2 maanden geleden) en dan de speakers in de subwoofer zetten (niet zo mooi als normaal geluid maar het was eventjes iets voordat de comp kon worden opgehaald).

Met hetzelfde moederbord overigens! ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Xander2000 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:43:
[...]

Als ik een MB koop waar een geluidschip op zit ga ik er dus niet van uit dat ik een SB moet kopen duurder dan de MB zelf.
Vrij logisch! :P Alleen vond ik het geluid van die AC'97 chip toch niet zo denderend.
Ding vreet cpu-power en zo'n X-FI heeft een eigen cpu voor audio verwerking. scheelt enorm in spellen.

Verwijderd

Staat op de een of andere manier in de bios niet je onboard sound uitgeschakelt ?

• Oyster
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:21:
Staat op de een of andere manier in de bios niet je onboard sound uitgeschakelt ?
Nee AC97 staat ingeschakeld. :)
Pagina: 1