Toon posts:

[Lotus Notes 5] Doclink database niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijden probleemloos nsf bestand uitgewisseld tussen de laptop van mijn werk en de lokale Notes versie (beiden R5.x).

Hiermee had ik in een klap de post en agenda zowel op laptop als op mijn prive pc.

Na de laatste kopieeraktie niet meer.

Nog wel de post, maar als ik de agenda button klik krijg ik de melding dat Notes de doclink-database niet kan vinden.

Er is aan zowel laptop kant als prive pc kant niets gewijzigd in de Notes setup.

Iemand een idee wat hier bedoeld wordt (heb altijd aangenomen dat de nsf file waarin je post zat, ook de agenda in zich had. Als ik mijn post probleemloos overgezet krijg en ook in kan zien, dan moet de agenda toch ook geen probleem zijn?

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Waar druk je op de agenda button? In je mailfile (onderaan) of in de bookmark bar?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Post en agenda zitten allemaal in je mailfile, waarschijnlijk in mail\[voorletter][1e7 char van je achternaam].nsf

Als je doclink niet meer werkt, kijk dan ook eens in het locatiedocument dat je daar gebruikt, klikken - huidige bewerken. Op de mail tab moeten dan staan lokaal voor de mailfile locatie, en dan daaronder het pad naar je mailfile, relatief gezien t.o.v. je data directory.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de agenda button in de bookmark bar.

Als ik rechtsklik op zowel de mailfile tile in de workspace als op de button in de bookmarkbar dan zie ik dezelfde verwijzing naar dezelfde file op dezelfde lokale schijf.

Zou dus eigenlijk niet uit moeten maken, immers de mail is wel gewoon toegankelijk.

Ik zit nu op de zaak, en kan dus niet de locatie instellingen thuis checken, maar eigenlijk zou dat heel vreemd zijn. Het enige dat er gebeurd is, is dat ik de nieuwe nsf file, cgabrie.nsf, over de reeds bestaande heb gekopieerd. (Ik heb dus niet het lokatiedocument gekopieerd). Vanaf dat moment was de agenda niet meer bereikbaar.

Desondanks zal ik dit locatiedocument vanavond even checken.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Je agenda bookmark in je bookmark bar gebruikt idd de instellingen uit je locatiedocument. Ik zou daar dus eerst eens kijken. Probeer anders ook even het agenda icon links onderin (bij een R5 mailtemplate). Die zou sowieso moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Toch het lokatiedocument . . . !

Vraag me toch af hoe dat dan gewijzigd is, als ik enkel de nsf mail file over
de oude heb gezet.

Maar goed, alles werkt nu weer, ook de agenda dus.

Bedankt nog.
Pagina: 1