Toon posts:

[Cool & Quiet] Regelen voltage.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, zoals de tt zegt heb ik C&Q aan staan. Het werkt perfect. Maar ik vraag mij af, ik zie dat hij de processor naar 800mhz terugklokt in idle mode, het voltage van de core wordt verlaagt tot 1.3v. Toen ik C&Q niet aanhad, heb ik ge-experimenteerd met verschillende snelheden met verschillende voltages, 1.3v is naar mijn weten nog steeds veel op 800mhz, ik weet door die tests dat ie makkelijk 800mhz @ 0,9v deed. Dus nu mijn vraag, waar kan ik een programma vinden om in te stellen dat het voltage op 0,9v ligt als hij in idle mode is. Ik heb google al afgezocht, en heb ook op de site van AMD rondgesnuffelt maar kon hier niets vinden.

Ik zou het fijn vinden als dit geregelt kan worden.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

RM Clock Utility doet precies wat je wilt. Hiervoor kan je C&Q dacht ik overigens gewoon uitschakelen in je BIOS, zolang je ACPI 2.0 support e.d. maar aan hebt. Het is als het ware een vervanger voor C&Q, maar dan met meer instelmogelijkheden. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Wauwww....erg goed programma :*) Heel erg bedankt! Problemen zijn opgelost.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Regeld dit programma nou alles automatisch ?? dus je CPU en je koeler??

iRacing Profile Flickr

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

seninha schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:22:
Regeld dit programma nou alles automatisch ?? dus je CPU en je koeler??
Nee, dit programma kan alleen CPU-'instellingen' aanpassen. Voor de cooler zou je mogelijk Speedfan kunnen proberen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.