Cool and Quiet niet meer aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Topicstarter
Omdat ik nieuwe geheugen had en deze niet met mn huidige bord werkte heb ik even een andere mobo geprobeerd.
Deze vond ik niet stabil genoeg daarom weer mn oude (Asus K8V SE de luxe) er in gezet.

Omdat ik bij het verandere van mobo XP opnieu er op had gegooid, must ik dit weer doen na het installeren van de Asus.

Nu is het zo dat ik Cool and quiet met geen mogelijkheid aan de praat krijg.

Ik heb de AMD drivers, Asus cool and quiet software geinstalleerd. In Energiebeheer aangegeven minimaal energie verbuik.
Ook is in het Bios alles aangezet (Cool and quiet op enable, ACPI 2.0 support AAN, Q-fan control op enable)
Maar nog steeds gaat de CPU niet omlaag. Hij blijft op 2000MHz lopen. daardoor gaat mn Fan niet langzamer draaien.

Ik heb voor het geval er iets in windows niet goed stond XP er nogmaals er schoon opgezet maar dit heeft geen effect :(

Iemand enig idee wat ik nog meer moet doen :?

C. and Q deed het trouwens voor ik het mobo er uit haalde gewoon goed. Ging altijd naar 800MHz zoals bedoeld.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Nieuwste BIOS wil wel eens helpen, hielp ook bij mijn K8V (non-deluxe). Probeer anders eens RM Clock Utility, werkt hetzelfde. BIOS flashen brengt natuurlijk wel enige risico's met zich mee maar als je gewoon met AFUDOS flasht zal er weinig misgaan (Asus EZ Flash (Alt+F2 bij boot oid) heeft een tijdje terug mn bios verkloot dus ik beveel AFUDOS aan.)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Ga eens naar apparaatbeheer en update de processordriver. Dit werkte bij mij ook, toen C&Q niet werkte, ondanks dat ik de juiste AMD-driver had geinstalleerd. (dual sata2/AMD3500+).

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Daaaaf schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:52:
Ga eens naar apparaatbeheer en update de processordriver. Dit werkte bij mij ook, toen C&Q niet werkte, ondanks dat ik de juiste AMD-driver had geinstalleerd. (dual sata2/AMD3500+).
Ik heb ook de dual sata 2. Maar hij gaat bij mij naar 1.3 voltage. Gaat ie bij jou wel naar 1.1? Ik gebruik de nieuwste bios v1.60.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik lees stees maar weer over de RM clock utility, maar regelt deze ook de fan snelheid??
Want dat vind ik erg belangrijk.

En moet je de snelheid van de CPU handmattig aangeven of kun je deze zoals Cn'Q automatisch laten doen :?

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ey ik heb hetzelfde probleem als seninha,

ik heb een asus k8n mb met de laatste bios, amd 3000+ 64bit socket 754,

ik de laatste drivers van me moederbord ook geinstalleert samen met de cool and quiet prog, eerder deed hij het wel maar sinds dat ik ook een nieuwe windows derop heb gezet doet ie het nie meer.

het is vooral irritant tijdens gamen dat die koeler vollebak zit te blazen :(

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 15:31
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:03:
Ik wil niet lullig doen ofzo hoor, maar is het niet zo dan ie dan JUIST flink moet koelen? :>

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:03:
Ik neem aan dat je dan niet patience bedoelt? Dan is het toch logisch dat je CPU volle bak draait (en je koeler ook)? Wat als je dit bericht leest? Draait je CPU dan op 800? Dan werkt het gewoon zoals het bedoelt is.

Edit: hee ik zie dubbel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 13-03-2006 10:06 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

SP2 staat geinstalleerd en de windows powersaving opties staan op "minimal power management" ipv de standaard "home/office desk" ?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
seninha schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:28:
Ik heb de AMD drivers, Asus cool and quiet software geinstalleerd. In Energiebeheer aangegeven minimaal energie verbuik.
Ook is in het Bios alles aangezet (Cool and quiet op enable, ACPI 2.0 support AAN, Q-fan control op enable)
.
Bij mij zeker wel.

iRacing Profile Flickr

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 21:01

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Bij mij wilde dit eerst ook niet werken met mn Asus A8N5X mobo, na een BIOS update te hebben gedaan wel.

Probeer ook eens de Asus C&C drivers.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Verwijderd

seninha schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:54:
Ik lees stees maar weer over de RM clock utility, maar regelt deze ook de fan snelheid??
Want dat vind ik erg belangrijk.

En moet je de snelheid van de CPU handmattig aangeven of kun je deze zoals Cn'Q automatisch laten doen :?
De fan snelheid kan C&Q op jouw mobo dacht ik niet eens regelen, bij mn K8V iig niet, daar is Asus Q-Fan voor (in BIOS naar Power > Hardware Monitor > Q Fan Control). Het instellen gaat heel eenvoudig, gewoon de laagste processor snelheid + voltage instellen (RM Clock ziet wel wat de laagste multiplier + voltage is als je het opstart, bij mij MP van 4x (800Mhz) met 0.800V), en de maximum. Als je daarna de tussenliggende multipliers instelt bedenkt hij zelf een juist voltage erbij. Werkt nu goed bij mij, ook na het wakker worden uit standby. Dat laatste werkte gewoon totaal NIET met AMD's C&Q, heel raar maar hij liep gewoon vast als ik wilde resumen uit standby.
Pagina: 1