[XP] Bureaublad eigenschappen tabblad onwijs vertraagd...

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik merkte laatst opeens dat als ik naar de eigenschappen van mijn desktop ga dat het tabblad Bureaublad onwijs vertraagd is.

Mogelijk ben ik al achter de oorzaak; mijn gehele documentenmap aan afbeeldingen staat in de keuze lijst voor de achtergronden.

Hoe dit gebeurd is weet ik niet zeker (misschien door dat ik als screensaver een diavoorstelling van mijn afbeeldingen had ingesteld) maar hierdoor moet ik bijna 2 minuten wachten om op het desbetreffende tabblad te kunnen komen.

Mijn vraag is dus, hoe krijg ik al mijn afbeeldingen daar uit de lijst?
(Normaal staan daar alleen de achtergronden uit de windows root zeg maar).

BvD. :)

[Edit]
Ik heb zelf al gezocht naar mensen met hetzelfde probleem maar kon geen oplossing voor de klacht vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 12-03-2006 20:22 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Volgens mij is het probleem dat windows de map Mijn Afbeeldingen/My Pictures als standaart map voor je wallpapers insteld. Wat mss niet zo'n hele elegante oplossing is maar wel werkt is alleen de plaatjes die je als achtergrond wil gebruiken in Mijn Afbeedlingen stopt en voor de rest een andere map maakt in mijn documenten die je bijvoorbeeld afbeeldingen noemt. Dat moet volgens mij wel werken

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Mja, het vreemde is dat ik dit nog nooit heb gehad.
Mijn afbeeldingen folder is namelijk een redelijk archief bij me....

Het bevat superveel mappen en die gaan van prive foto's tot wallpapers, benchmarks, foto's van producten etc.
(Ik denk dat er rond de 10K aan foto's in zit).

Ik heb nog nooit eerder gehad dat windows zomaar opeens al de inhoud uit Mijn afbeeldingen in de lijst ging neerzetten.

Alleen heb ik laatst een keer voor de gein mijn screensaver ingesteld op diavoorstelling met een map die in mijn afbeeldingen zat en het lijkt erop dat hij het toen heeft overgenomen.

Lijkt me dat er dus een truukje is om dit te veranderen of een registersleutel die het uit zet.
De vraag is echter.... welke. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 12-03-2006 20:31 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Weet iemand misschien nog iets?

Naar mijn idee is er ergens een cache lijstje met al deze bestanden erin of een padverwijzing ernaar toe.

De vraag is waar. :P

• maxjuh
DJ_The_SP schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:34:
Weet iemand misschien nog iets?

Naar mijn idee is er ergens een cache lijstje met al deze bestanden erin of een padverwijzing ernaar toe.

De vraag is waar. :P
Waarom probeer je niet eerst de oplossing die ik heb gegeven?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion is de locatie waar "WallPaperDir" staat. Dat is default %SystemRoot%\Web\Wallpaper :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
maxjuh schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:40:
[...]

Waarom probeer je niet eerst de oplossing die ik heb gegeven?
Lees mijn reply dan kerel.

Jij denkt dat ik in een welgeordende map met 10 K aan foto inhoud alle foto's lekker ergens anders toe ga verplaatsen.

Dat is gewoon dom. :)

En al helemaal als ik zeker weet dat er ergens een instelling is waarmee het vast wel te veranderen is. ;)
sanfranjake schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:55:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion is de locatie waar "WallPaperDir" staat. Dat is default %SystemRoot%\Web\Wallpaper :)
Deze waarde staat er bij mij ook gewoon, en nog steeds zet windows alle afbeeldingen in de desbetreffende lijst. :|

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de registersleutel een keer verwijder.

[ Voor 34% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2006 16:26 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Met TweakXP de map naar je "Mijn Afbeeldingen" veranderen naar een andere lege map...

Of je afbeeldingen verplaatsen ergens anders heen..

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 13-03-2006 16:40 ]

Systeem Specs

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Occy74 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:40:
Met TweakXP de map naar je "Mijn Afbeeldingen" veranderen naar een andere lege map...

Of je afbeeldingen verplaatsen ergens anders heen..
Heh anders lees je effe heel het topic door en zie je dat de desbetreffende oplossing al genoemd was. :P

En ik ben dus ook niet van plan om de mijn afbeeldingen map te gaan wijzigen.

Er zit echt een verschil in problemen omzijlen en problemen oplossen weet je. ;)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou, ook het verwijderen van de sleutel heeft niets geholpen.

Weet iemand anders nog iets misschien? ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2006 18:09 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
toch kan je eenmalig de naam van Mijn afbeeldingen veranderen
nieuwe map met "mijn afbeeldingen" niets inzetten, herstarten. Kijken of het opgelost is?

en natuurlijk weer alles terugzetten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vorkie op 13-03-2006 18:14 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Helaas heeft het niet geholpen.

Zodra ik alle afbeeldingen verplaats is het weg, maar zodra ik ze weer terug zet is de vertraging er weer. :\

Er is dus waarschijnlijk nog een registerwaarde die Windows verteld waar hij moet kijken voor wallpapers.

Ik hoop echt dat iemand het hier weet.

BvD.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:57
Kies eerst eens een afbeelding uit c:\WINDOWS\Web\Wallpaper als achtergrond. Misschien even rebooten. Kijken wat er dan gebeurt...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Misschien een heel gek idee: maar als je eens een map maakt met 1 of 2 foto's en daar diavoorstelling op instelt. Misschien wordt dan de huidige waarde overschreven.
Eventueel met een programmaatje wat de registerwijzigingen in de gaten houdt erachter zien te komen welke sleutel aangepast wordt, dan hebben we voor de search een mooie oplossing.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
zetje01 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:44:
Kies eerst eens een afbeelding uit c:\WINDOWS\Web\Wallpaper als achtergrond. Misschien even rebooten. Kijken wat er dan gebeurt...
Oke dit heb ik net gedaan.... geen verschil helaas.

Daarnaast ben ik erachter dat 'de lijst' letterlijk de Mijn Afbeeldingen map blijft volgen al plaats ik hem op een andere schijf! :X

Verplaats ik echter de inhoud is het probleem weg, maar dat is dus geen oplossing.
cowgirl schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:01:
Misschien een heel gek idee: maar als je eens een map maakt met 1 of 2 foto's en daar diavoorstelling op instelt. Misschien wordt dan de huidige waarde overschreven.
Eventueel met een programmaatje wat de registerwijzigingen in de gaten houdt erachter zien te komen welke sleutel aangepast wordt, dan hebben we voor de search een mooie oplossing.
Ik heb ook de diavoorstelling op een andere map ingesteld nu. (Had ik al wat eerder gedaan om te kijken of het hielp) en helaas maakte het geen verschil.

Er is dus inderdaad iets geweest wat volgens mij een registerwaarde heeft verandert.

De vraag is dus echt wat het is geweest! :P

[ Voor 45% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2006 20:09 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft het te maken met de sleutel "My Pictures" in "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders". Als ik deze verander, wordt bij mij de gehele lijst anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 21:10 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Zo te zien doet die key niet meer dan zorgen dat windows weet dat Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\ , mijn standaard Mijn afbeeldingen folder is op mijn account. ;)

Dus waarschijnlijk als ik deze verwijder, zal windows dat niet meer weten.

Maar het zou wel zoiets moeten zijn.

Ik zal een regbackup maken en het even proberen.... :P

• maxjuh
Ik heb zelf ff iets geprobeerd. Ik heb als desktop achtergrond ook een afbeelding uit de.map My pictures (mijn afbeeldingen). Als ik dan een map wallpapers maak in mijn documenten en stop daar een afbeelding in die ik als achtergrond wil. Als ik dan deze afbeelding in de map wallpapers instel als mijn achtergrond staan bij mij de afbeeldingen uit de map My pictures niet meer in de lijst.... problem solved... ik zou zeggen give it a try

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
De ironie van dit alles zou zijn dat ik daadwerkelijk een map genaamd Wallpapers heb in Mijn afbeeldingen, die barstens vol zit met wallpapers.. :P

Maar het gaat om de instelmethode.

* Da_maniaC probeert.

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2006 22:06 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Wederom heeft de methodiek helaas gefaald.

Ik heb een achtergrond ingesteld die in een andere map in mijn documenten zat en gereboot; geen resultaat.

Ik heb ook een achtergrond ingesteld die zelfs op een andere schijf stond en gereboot; wederom geen resultaat.

Het lijkt echt alsof er iets is wat ervoor zorgt dat de map Mijn Afbeeldingen gewoon word 'geforced'.

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2006 22:00 ]

• maxjuh
raarrrrrr... echt jammer dat je in windows zou weinig controle hebt over je OS.

Verwijderd

Dan lijkt het erop dat er geen optie is...
Om het dus te "omzeilen" nieuwe map maken Afbeeldingen en verplaatsen... :O

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou er is nog 1 alternatief.

Namelijk even mailen met een kennis van een collega van mij, die werkt bij Microsoft zelf.

Hij heeft aardig wat handige tooltjes en fixes op zijn naam staan, wellicht weet hij hier wat op. :)

Verwijderd

Prima, ik hoop dat het je probleem zal verhelpen! :*)
Pagina: 1