Toon posts:

[ZEND Studio] AutoComplete/markup on-uitschakelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alle AutoComplete-opties van ZEND uitschakel, blijft een bepaalde "annoyance" toch aanwezig, en wel:

Zodra ik een functie maak, op enter druk, een tab geef en DAN een bracket open -- dan verwijdert Zend automatisch de zojuist geplaatste tab.

Afbeeldingslocatie: http://root.peter-online.nl/zend.gif

Is dit te omzeilen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 23:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is niet de autocompletion, maar de codestyle. Nu moet ik zelf toegeven dat ik jouw eigen variant nogal onorthodox vind dus ik betwijfel of dit zo in te stellen is. Normaal is het eigenlijk vooral een keuze tussen { op dezelfde of { op een nieuwe regel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
offtopic:
Wat ik zelf de meest irritante feature vind is het springen naar de definitie van een class of functie door met ctrl in gedrukt op de betreffende naam te klikken. Het probleem is dat ik soms een stukje code probeer te kopiëren en daarbij dan ctrl ingedrukt houd terwijl ik selecteer. Als ik dan boven de naam van een class of functie los laat, dan springt hij er heen, met als gevolg dat ik in split second een verkeerd stuk code uitknip. Erg irritant. In IntelliJ zit dat ook overigens, mogen ze wel eens fixen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 23:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmmm, die feature vind ik juist uber handig, maar volgens mij kun je in je key bindings wel aangeven dat je daarvoor een andere toets wilt gebruiken (In IntelliJ dan).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik vind de feature ook wel handig. Wat ik alleen vervelend vind is dat hij ook springt als je begint met selecteren, de ctrl knop ingedrukt houdt, en dan de muisknop los laat als je boven zo'n identifier zit. In dat geval wil ik niet dat hij springt, ik heb de muisknop immers niet ingedrukt toen ik boven die identifier zat, maar op een andere plek. Zo is het net als dat je ergens op een form de muisknop indrukt en dan boven een button los laat, dat dan de button ingedrukt wordt. Niet echt logisch en in dit geval uitermate irritant.

Noushka's Magnificent Dream | Unity