Skype maakt PC enorm sloom

Pagina: 1
Acties:

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45
PC:
Celeron 2.40GHz
512Mb geheugen
VIA chipset (laatste drivers geïnstalleerd)
Windows XP Pro met alle updates
Skype laatste versie

Probleem: PC draait heel behoorlijk (voor een Celeron) maar zodra Skype draait wordt hij zo traag als dikke stront. Als dan ook nog de USB-webcam gebruikt wordt is er gewoon NIETS meer met de PC te beginnen. Echt bloed-onder-je-nagels-vandaag traag.

Ik kan niet vinden waar het aan ligt. Deze ervaring met Skype heb ik op andere PC's (variërend van Pentium-M tot Pentium-4) helemaal niet.

Wat zoiu ik hieraan kunnen doen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Heb je behalve de Laatste Chipset drivers ook de laatste BIOS update, de laatste HDD drivers en ga zo maar door? Kan altijd zijn dat die een beetje buggy zijn!

Everybody lies

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45
XplodingForce schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:24:
Heb je behalve de Laatste Chipset drivers ook de laatste BIOS update, de laatste HDD drivers en ga zo maar door? Kan altijd zijn dat die een beetje buggy zijn!
Hm tja, dat zou kunnen maar met alle overige toepassingen werkt de PC redelijk rap, normale snelheid voor dergelijk hardware.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar