Toon posts:

Aantal Hz

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe kan je weten hoeveel hz je beeldscherm aankan. Ik heb een captiva e1701 met een ati radeon x800. Kan dit draaien op 1280x1024 @ 70 hz, ook met het gamen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RTFM
Modbreak:RTFFAQ... dit soort loze post is hier niet gewenst :/

Post on-topic en behulpzaam of post niet :o

[ Voor 94% gewijzigd door dion_b op 12-03-2006 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
eeeeeh sry?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Read The F**** Manual

Je kan het beste de drivers van de fabrikant installeren & daarna kijken of je 70 Hz kan gebruiken. Voor TFT's maakt 60 of 70 niks uit. Meeste games gebruiken toch wat ze zelf willen.....

[ Voor 49% gewijzigd door TweakerNummer op 12-03-2006 18:48 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

DukeBox, met 3466 posts weet je toch wel beter? :X

Hangt volledig af van je scherm. Je videokaart kan de reso met gemak aan. Het is een goedkope 17" TFT zie ik net, dus gewoon op 1280x1024 (60 hz) houden. Meer is niet merkbaar en niet nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door BHQ op 12-03-2006 18:48 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hey joh doe dan gewoon een topic-report

ontopic:

het is slim om even je manual-boekje te bekijken, of even op de site van de fabrikant te kijken.
Ook is er hier een faq.

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 19:31
Vrije vertaling: Kijk eerst even in je boekje dat je als het goed is bij je scherm hebt gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
OK dank jullie wel :)

Verwijderd

Ja, tssk, een pijltje naar links was ook gewoon goed geweest hoor :( :+

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

De kaart kan het zeker aan. De monitor ken ik niet, maar de instellingen die je noemt zijn zeker niet top-of-the-line, dus ik denk dat dat ook wel moet lukken.

Je kunt zien welke verversingsfrequenties je kaart aan kan bij je beeldschermeigenschappen. Als je de monitor goed hebt geinstalleerd kun je daar alle werkende configuraties kiezen.

En mocht je onverhoop iets verkeerds selecteren dan zet windows (ervanuitgaande dat je dat gebruikt --> lees de FAQ voor je iets post, dan begrijp je wat ik bedoel) alles vanzelf weer terug.

Edit: TFT scherm dus. Die hebben een vaste frequentie

[ Voor 6% gewijzigd door JvW op 12-03-2006 18:49 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• DukeBox
  • Niet online
Yapser schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:46:
DukeBox, met 3466 posts weet je toch wel beter? :X
offtopic:
3467 * rtfm :P

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-07 15:02
Toevallig heb ik hetzelfde scherm, hier draait tie op 1280*1024 @ 60 Hz.
Wel wat vaker andere instellingen geprobeerd maar dit vond ik de meeste relaxde

[ Voor 37% gewijzigd door keesheid op 12-03-2006 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij mij draait ie ook 1280X1024 @ 60 hz, maar dat is standaard. Ik wil em graag op 70hz om meer fps te krijgen. Zo zeg ik het wss verkeerd, maar je weet wat ik bdoel ;)

Ik zal nu ff de manual erbij pakken

• BHQ

BHQ

Nogmaals crap. Je krijgt geen hogere FPS door je aantal HZ hoger te zetten :X en het beeld word er ook niet vloeiender oid. door.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
waarom probeer je het niet gewoon in windows?
De tijd dat je je monitor sloopte door een verkeerde instelling ligt toch allang achter ons dacht ik zo.
TIP: druk na het instellen van de nieuwe refreshrate niet op "OK", maar op "toepassen". Dit start een testmodus op, mocht je monitor deze resolutie niet aankunnen en je beeld valt weg, hoef je alleen maar 15 sec. te wachten en de oude refreshrate komt vanzelf weer terug. Als je meteen op OK drukt, gebeurt dit NIET :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:36:
Nogmaals crap. Je krijgt geen hogere FPS door je aantal HZ hoger te zetten :X en het beeld word er ook niet vloeiender oid. door.
Dat bedoelt ik ook niet, maar de hz is de refresh. En ik scoor met mijn x800 meer dan 60 fps, bijvoorbeeld 100 met cs. En met 60 hz zie je die 100 fps niet, zet ik de refreshrate op 70, dan zie ik alweer 70 fps, en dat is juist wat je oog kan waarnemen. IDEAAL DUS

Verwijderd

Topicstarter
keesheid schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:59:
Toevallig heb ik hetzelfde scherm, hier draait tie op 1280*1024 @ 60 Hz.
Wel wat vaker andere instellingen geprobeerd maar dit vond ik de meeste relaxde
Heb jij het boekje nog :) ik niet :( Kun jij mssn ff kijken of het veilig is om 1280x1024 @ 70 is?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 19:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ne hoor, het oog komt nooit echt verder dan 50. Zolang je je refresh niet koppeld aan je monitor refresh zul je, op tearing na, geen enkel verschil merken in beeldervaring tussen 60hz of 70hz op een TFT. Voor een CRT is dat iets anders, maar daar heeft het helemaal niks met het aantal beelden te maken, maar met de manier van opbouw aangezien je bij een CRT eigenlijk constant recht in een stroboscoop aan het kijken bent.

Daarnaast vind ik de opmerking van DukeBox helemaal niet misplaatst. In het boekje van je monitor staat keurig welke refresh hij bij welke resolutie aan kan, en laat dat nu exact de vraag van de TS zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 17:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:40:
[...]
Dat bedoelt ik ook niet, maar de hz is de refresh. En ik scoor met mijn x800 meer dan 60 fps, bijvoorbeeld 100 met cs. En met 60 hz zie je die 100 fps niet, zet ik de refreshrate op 70, dan zie ik alweer 70 fps, en dat is juist wat je oog kan waarnemen. IDEAAL DUS
Persoonlijk vind ik het verschil tussen 60 hz en 70 hz op m'n TFT nauwelijks waarneembaar in games. Omdat je toch altijd wat last houdt van 'ghosting' is het beeld in beide gevallen even smooth. Maar er zijn wel mensen die bij 70 hz zweren inderdaad ;)

Zoals al heel vaak aangedragen is inmiddels, lees de handleiding van je TFT eens, of probeer het gewoon uit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:02

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik weet niet of het nu nog steeds is, maar ik heb begrepen dat je met een LCD scherm het beste 60 hz kan gebruiken. Dit zou het beste beeld leveren.
Op onze Benq lcdmonitor zie je dat 60 hz wat scherper/stabieler beeld geeft dan hogere instellingen. Op CRT is het inderdaad niet aan te raden.

Life is not about specs, it is about joy!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Janoz schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:45:
Daarnaast vind ik de opmerking van DukeBox helemaal niet misplaatst. In het boekje van je monitor staat keurig welke refresh hij bij welke resolutie aan kan, en laat dat nu exact de vraag van de TS zijn.
offtopic:
Maar de manier waarop vind ik wel not-done. Ik vrees dat je opmerking in dit geval zijn post "goedpraat" en dat lijkt me nu weer net niet de bedoeling. RTFM posts, of dergelijke posts in het algemeen, lijken me niet wenselijk (en staan zelfs in de policy).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik snap het, maar ik ben de de manual kwijt :( en de site van captiva kan ik ook niet echt vinden 8)7

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:40:
[...]

Dat is gewoon niet merkbaar. FPS en HZ heeft -totaal- niets met elkaar te maken. Gewoon op 60 HZ laten (wat ook de max is voor dvi),

[ Voor 6% gewijzigd door BHQ op 12-03-2006 19:59 ]

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Ik heb mijn IIyma ProLite 431s 3 ook aangesloten met dvi en draai gewoon 1280x1024 op 75hz

[ Voor 5% gewijzigd door Roger_Rabbit op 12-03-2006 20:03 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:55:
OK, ik snap het, maar ik ben de de manual kwijt :( en de site van captiva kan ik ook niet echt vinden 8)7
Laat die manual nou. Is je monitor goed geïnstalleerd? D.w.z. herkent Windows de monitor als een Captiva E1701? In dát geval kun je ervanuit gaan dat Windows de refresh rates ook goed gedetecteerd hebt. Dus kun je gewoon kijken in het lijstje van beschikbare rates welke monitor de jouwe ondersteunt.

Maar even tussen ons? Laat dat ding gewoon op 60 Hz draaien.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:03:
[...]

Laat die manual nou. Is je monitor goed geïnstalleerd? D.w.z. herkent Windows de monitor als een Captiva E1701? In dát geval kun je ervanuit gaan dat Windows de refresh rates ook goed gedetecteerd hebt. Dus kun je gewoon kijken in het lijstje van beschikbare rates welke monitor de jouwe ondersteunt.

Maar even tussen ons? Laat dat ding gewoon op 60 Hz draaien.
Ja dat bevalt me ook goed, maar ik d8 dus dat je dan maar 60 fps kon waarnemen, maar dat is dus niet zo >:)

EDIT: waar kun je dan zien of windows em netjes herkent :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 20:06 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 16:06

Hendal.

Chocolate moose

RobIII schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:54:
[...]

offtopic:
Maar de manier waarop vind ik wel not-done. Ik vrees dat je opmerking in dit geval zijn post "goedpraat" en dat lijkt me nu weer net niet de bedoeling. RTFM posts, of dergelijke posts in het algemeen, lijken me niet wenselijk (en staan zelfs in de policy).
Precies, gewoon aangeven dat hij in de manual moet kijken kan ook op een normale manier dan meteen afgeblaft te worden met RTFM, daarvoor hebben we toch modjes die deze personen hierop wijzen lijkt me.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:05:
[...]
waar kun je dan zien of windows em netjes herkent :D
In een engelstalige windows kun je dit zien door naar "Properties" van je desktop te gaan (waar je ook je wallpaper instelt o.a.) en daar het laatste tabblad "Settings" te bekijken.

In mijn geval staat daar de monitor keurig vermeldt: "Medion MDxxxx on NVIDIA GeForce 6600 GT" :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

remco_k

een cassettebandje was genoeg

RTFM is net als OMG, IMO e.d. gewoon een handige afkorting om zonder al te veel te hoeven tiepen, iemand even een zetje in de rug te geven.

RTFM vind ik sowieso niet/nooit een misplaatste term. Ook niet in dit topic aangezien de TS niet in zijn topicstart aan had gegeven dat hij 1) zijn handleiding heeft geraadpleegd of 2) zijn handleiding niet heeft.

Ik zie dat het hier om een TFT monitor gaat.
In dat geval presteerd de monitor bij een bepaalde refresh rate het best, meestal is dat 60 hz.
Hogere refresh rates hebben geen zin, aangezien hij het op beeld toch niet bij kan houden. Daarbij word het beeld daarvoor (waarschijnlijk) slechter en kan het zelfs wazig worden. (of dit bij DVI ook voorkomt weet ik niet).
Om bovenstaande reden, zal de TS dus echt niet meer FPS gaan zien. Als de TS nog een ouderwetse beeldbuis zou hebben, dan kan ik een heel eind met zijn theorie meegaan:
50Hz met een game op 100fps -> je ziet maar 50 fps
60Hz met een game op 100fps -> je ziet maar 60 fps
... enzovoort.
Dit gaat dus niet op voor TFT's

TS moet het gewoon uitproberen. TFT's gaan echt niet zomaar stuk en als het beeld wegvalt, dan wacht hij even 15 sec en je hebt 'm weer terug.
Wat mij betreft is dit niet eens een topic waard. ;)

Alles kan stuk.

• DukeBox
  • Niet online
Hendal. schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:06:
Precies, gewoon aangeven dat hij in de manual moet kijken kan ook op een normale manier dan meteen afgeblaft te worden met RTFM, daarvoor hebben we toch modjes die deze personen hierop wijzen lijkt me.
Topic gaat geheel offtopic worden, maar een ding wil ik wel ff kwijt.. ts heeft geen enkele moeite gedaan om zich even te verdiepen in de FAQ, google enz.. nu zou ik wel moeite moeten doen om hem alles voor te kauwen ? Er komt niet eens een reactie dat ie de (F)M al gelezen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik al een paar x gezegt dat ik em kwijt ben!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:07:
Volgens mij heb ik al een paar x gezegt dat ik em kwijt ben!!
Dan kun je een nieuwe downloaden :z

Maar goed, dit topic gaat werkelijk nergens heen...

TS, beetje meer inzet en inderdaad FAQ/manual lezen kan geen kwaad...

DukeBox, AKooi22 is een nieuwe user, wees eens wat vriendelijker, vooral aangezien hij tenminste nog het feit dat hij nieuw is kan aanvoeren voor wat mindere posts. Dat kun jij niet bepaald als smoesje aanvoeren voor de troep dat jij post :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.