[BCB2006] Designtime packages

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik probeer mijn componenten maar es compatible te maken met de nieuwe C++ Builder 2006, maar het wil niet echt lukken. Ten eerste kan ik nergens vinden waar ik kan instellen dat een package "runtime only", "designtime only" of "runtime and designtime" is, zoals in eerdere versies van C++ Builder en Delphi.

Een groter probleem ontstaat bij m'n designtime package, alwaar een paar component editors in zitten. Het is al helemaal in Borland's nieuwe stijl, dus je zou verwachten dat het werkt. De units gebruiken DesignIntf en DesignEditors, en de package heeft een reference naar DesignIDE.bpi. Maar tóch blijft de IDE zeuren dat die twee units niet bestaan.

In Delphi 2006 werkt het overigens allemaal prima...

Iemand?

日本!🎌

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Bij mij kan ik dat instellen bij de Project Options van de Package in het Linker - Package Options. Borland heeft wel nog een Update voor BDS 2006 waarin veel BCB dingen zijn toegevoegd. Heb je die wel geinstalleerd?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben me van geen updates bewust... maargoed, die zal ik dan maar es installeren, kijken wat het doet.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Update 1 erop, opgelost. Het is nu netjes een designtime-only package :)
Ook het probleem met DesignIDE is opgelost, dmv de readme:
If you are creating a C++ Package that contains a Delphi unit that uses the DesignIntf and DesignEditors tools, you must choose Project|Options|Pascal Compiler|Other Options and then add -LUDesignIDE for the compiler to work correctly.
Als dat nodig is, doe je dat toch automatisch 8)7

Anyway, nu compileert ie dus goed, maar komt ie bij het linken bij de volgende foutmelding:
code:
1
2
[Linker Error] Error: Unresolved external 'CreateStdAccessibleProxyA' referenced
from C:\PROGRAM FILES\BORLAND\BDS\4.0\LIB\DEBUG\RTL.LIB|oleacc
Dat heeft er vast mee te maken :P

//edit
Ah, dat was dus te fixen door ook rtl.bpi te referencen. Weer zoiets dat wel een wat duidelijkere foutmelding nodig heeft 8)7

Maar in elk geval bedankt voor de hulp :)

[ Voor 13% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-03-2006 20:43 ]

日本!🎌