[Weerstation] Alarm bij temperatuur onder 0 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 4.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-12 21:25
Ik heb bij Blokker een draadloos weerstation gekocht van Xiron (model OE-5040) dat veel functies heeft. Via een draadloze verbinding wordt keurig de buitentemperatuur weergegeven. Echter, zodra de buitentemperatuur onder het vriespunt zakt, geeft het weerstation gedurende ruim 30 seconden een indringend alarmsignaal af. Dit is één keer leuk, maar wordt al snel vreselijk irritant wanneer de temperatuur de hele dag rond het vriespunt schommelt en het alarm alsmaar afgaat.
In de zeer beperkte handleiding staat niets over deze functie vermeld en kan al helemaal niet worden teruggevonden hoe deze optie kan worden uitgeschakeld. Op internet kan ik dit weerstation ook niet vinden.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe dit uit te schakelen ?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kijken waar het speakertje zit, en die er gewoon uithalen, of de draadjes losknippen. Als je daar niet bij kan kun je uiteraard ook altijd een aantal keren een naald door de gaatjes steken.

Tja, mijn moeder heeft een Miele droger die zo'n 10 metertjes van mijn kamer af staat :X

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

TheZeroorez schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:01:
Kijken waar het speakertje zit, en die er gewoon uithalen, of de draadjes losknippen. Als je daar niet bij kan kun je uiteraard ook altijd een aantal keren een naald door de gaatjes steken.

Tja, mijn moeder heeft een Miele droger die zo'n 10 metertjes van mijn kamer af staat :X
sorry voor offtopic maar.ik ken deze horror =] het verplicht je om de droger uit te zetten.

is er niks op bijvoorbeeld de makers site te vinden of is het compleet merkloos?

[ Voor 9% gewijzigd door gakkethijs op 12-03-2006 18:03 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
offtopic:
Ja, anders blijft hij iets van 2 uur doorgaan. Als ik bijna slaap heb ik niet zo'n zin om wakker te worden, en al helemaal niet om dan ook nog eens een koude zolder over te gaan om dat * ding uit te zetten. Zelfs 2 verdiepingen lager, en nog aan de andere kant van het (best grote) huis hoor je dat ding nog als je goed luisterd, met alle deuren dicht. *Pieppieppieppiep...pieppieppieppiep...........piepp...

• MaxLaadvermogen
gakkethijs schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:02:
[...]is er niks op bijvoorbeeld de makers site te vinden of is het compleet merkloos?
Het "merk" is Xiron (model OE-5040), hiervan heb ik echter op internet nog niets kunnen vinden.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MaxLaadvermogen schreef op maandag 13 maart 2006 @ 07:46:
[...] Het "merk" is Xiron (model OE-5040), hiervan heb ik echter op internet nog niets kunnen vinden.
Dat spul wordt ergens in China ontworpen. Iemand is er een paar dagen mee bezig, en gaat dan weer verder met de volgende klus. Denk je nou echt dat er door de fabrikant een internet pagina opgezet gaat worden voor een product van een paar euro productiekosten, wat een economische levensduur heeft van enkele maanden?

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een half jaar geleden precies hetzelfde weerstation gekocht, voor 5 euro gloof ik. Toen was het nog mooi weer, dus hoorde je dat ding nooit. Maar toen het afgelopen december voor het eerst onder 0 was en dat ding begon de piepen, schrok ik me wezeloos. Ik zat rechtop in me bed.

Ik heb het toen maar even opgelost door het hele apparaat kapot te trappen, werkte perfect :P

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
offtopic:
Bij die Miele is vaak wel een handleiding te vinden waarmee die piep gewoon uit te zetten is

In deeze zin staan drie fauten

• TheZeroorez
  • Niet online
Vaudtje schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:22:
offtopic:
Bij die Miele is vaak wel een handleiding te vinden waarmee die piep gewoon uit te zetten is
offtopic:
Niet uit, wel heel zacht/laag of zelfs nóg hoger en harder

Zullen we nu weer ontopic gaan? :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Voor een Miele betaal je dan ook wat meer dan €5,- bij je lokale Action

Ik zou gewoon de draadjes doorknippen, tenzij hij ook een wekker aan boord heeft die op de zelfde speaker functioneert.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MaxLaadvermogen
Dark Blue schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:34:
Ik zou gewoon de draadjes doorknippen.
Het lijkt er op dat ik het weerstation inderdaad met schroevendraaier en kniptang moet "tweaken"...
Pagina: 1