Toon posts:

Dell Inspiron 1300 Video out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell Inspiron 1300 besteld ervan uitgaande dat je mbv. de VGA-out DVD's/Divx kunt bekijken op je TV. Ik heb nog zo'n verloopstekker van mijn Matrox P650 (VGA--> S-video/composite).
Maar ik begin nu te twijfelen of dit wel kan aangezien de duurdere laptops van Dell hiervoor een speciale S-video out aansluiting hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En er zitten ook geen Keyboard/PS-2 aansluitingen op. Wel 3 X USB2. Zou ik deze evt. kunnen gebruiken als ik een externe toetsenbord en muis zou willen aansluiten?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:43:
Hallo,

Ik heb een Dell Inspiron 1300 besteld ervan uitgaande dat je mbv. de VGA-out DVD's/Divx kunt bekijken op je TV. Ik heb nog zo'n verloopstekker van mijn Matrox P650 (VGA--> S-video/composite).
Maar ik begin nu te twijfelen of dit wel kan aangezien de duurdere laptops van Dell hiervoor een speciale S-video out aansluiting hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En er zitten ook geen Keyboard/PS-2 aansluitingen op. Wel 3 X USB2. Zou ik deze evt. kunnen gebruiken als ik een externe toetsenbord en muis zou willen aansluiten?
Vraag 1: Ik denk dat dat niet gaat werken. Met een 'eenvoudige' verloopstekker is het standaard VGA-signaal niet om te zetten naar SVHS of composite. Die Matrox zal in de videokaart hierwel een voorzieninf voor getroffen hebben. kijk hier maar eens (eerste hit bij google)

Vraag 2: geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 13-03-2006 14:00 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt voor je antwoord. Denk dat ik dan toch beter voor een wat duurdere laptop kan gaan. Koop 'm weliswaar in eerste instantie voor 'internetten op de bank' maar wil toch wel Divx filmpjes op mijn tv kunnen afspelen. En die encoders zijn dusdanig duur dat ik net zo goed een duurdere laptop kan kopen.
Bedankt voor je informatie.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 08:43
of een tv / lcd met vga aansluiting kopen ;-) of misschien een draadloos videozendertje dat een vgaingang heeft. geen idee of dat bestaat eigenlijk...

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

engelbertus schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:42:
of een tv / lcd met vga aansluiting kopen ;-) of misschien een draadloos videozendertje dat een vgaingang heeft. geen idee of dat bestaat eigenlijk...
Volgens mij niet, zeker niet draadloos. Er zijn echter wel S-VHS -> VGA convertors.