Ik ben momenteel druk aan het experimenteren met ASP.NET en loop nu vast. Ik wil op een pagina alle attributen tonen van een business object, ik maak gebruik van een ObjectDataSource om m'n data op te halen. Nu zijn er zover ik weet twee usercontrols om een single object weer te geven en daarbij gebruik te maken van een DataSource, namelijk: de DetailsView en de FormView. Aangezien ik graag de controle heb over de HTML, valt de DetailsView af omdat deze geen templates ondersteunt. De FormView moet ik in een form element plaatsen, wat niet echt de bedoeling is omdat ik puur alleen data wil weergeven.
De code die ik nu gebruik (en die niet werkt omdat de <asp:FormView> in een form tag moet):
Mijn zoektocht op google leverde me vooral veel voorbeelden op waar het wel toepasselijk is om een html form te gebruiken. In een voorbeeld applicatie van Microsoft gebruiken ze ook de FormView voor het weergeven van normale data, wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt.
Kan iemand mij vertellen wat de beste keuze is voor het weergeven van een enkel business object?
De code die ik nu gebruik (en die niet werkt omdat de <asp:FormView> in een form tag moet):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="Reisverhaal.ascx.cs" Inherits="vakanties_Reisverhaal" %>
<asp:FormView ID="ReisverhaalView" Runat="server" DataSourceID="ReisverhaalDataSource" EnableViewState="false">
<ItemTemplate>
<h2><%# Eval("Titel") %></h2>
<p>Dit verhaal loopt van <%# Eval("Van") %> tot <%# Eval("Tot") %>.</p>
<p><%# Eval("Verhaal") %></p>
</ItemTemplate>
</asp:FormView>
<asp:ObjectDataSource ID="ReisverhaalDataSource" Runat="server" TypeName="PersonalWebsite.ControlTier.ReisverhaalControl"
SelectMethod="ReadById">
<SelectParameters>
<asp:QueryStringParameter Name="id" Type="Int32" QueryStringField="reisverhaal" />
</SelectParameters>
</asp:ObjectDataSource> |
Mijn zoektocht op google leverde me vooral veel voorbeelden op waar het wel toepasselijk is om een html form te gebruiken. In een voorbeeld applicatie van Microsoft gebruiken ze ook de FormView voor het weergeven van normale data, wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt.
Kan iemand mij vertellen wat de beste keuze is voor het weergeven van een enkel business object?