Op mijn website heeft de gebruiker de keuze tussen twee editors: een hardcode textarea en een WYSIWYG editor. Niet alleen de html, maar ook de opmaak (indent, etc) wordt opgeslagen, zodat de ingetikte html er bij oproep net zo uitzag als hij origineel was ingetikt (net zoals bij de GoT editor waarin ik dit bericht tik). Omdat de javascript code van de textarea editor (er zitten wat knoppen bij zoals bij GoT) in een aparte .js staat, moet ik de inhoud via een variabele oproepen:
De textarea die deze code voortbrengt, ziet er in de browser als volgt uit:
Met andere woordt - de 's worden vervangen door spaties. En dat wil ik niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de textarea de nbsp;'s gewoon overneemt. zoals hieronder?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| // Staat in texteditor.js <script> function writeEditor(content) { var string = '<textarea cols="60" rows="10">' + content + '</textarea>'; document.write(string); } </script> // Staat op de pagina zelf <script> var html = "Lees meer over <a href=\"bedijf\/uitleg\">ons bedrijf<\/a> "; writeEditor(html) </script> |
De textarea die deze code voortbrengt, ziet er in de browser als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| +----------------------------------------------------------+ | Lees meer over <a href="bedijf/uitleg">ons bedrijf</a> | | | | | | | | | | | +----------------------------------------------------------+ |
Met andere woordt - de 's worden vervangen door spaties. En dat wil ik niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de textarea de nbsp;'s gewoon overneemt. zoals hieronder?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| +----------------------------------------------------------+ | Lees meer over <a href="bedijf/uitleg">ons bedrijf</a> | | | | | | | | | | | +----------------------------------------------------------+ |
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."