Marantz SR-5600 of Yamaha RX-V757

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een receiver. Enkelt omdat het te veel geld kost, had ik er verder weinig onderzoek in gedaan en weinig mee bezig gehouden.

Nu heb ik zo een ongeveer 500 euro te besteden en heb wat gekeken naar enkele versterkers en wat tips geluisterd die andere mij vertelde.

Ik kwam op de in de topictitel genoemde modellen uit.

Beide lijken mij goede mogelijkheden te bieden.

Welke eigenschappen ik belangijk vind zijn dat het voornamelijk voor films moet zijn en dat er op zijn minst een pre-out is voor de fronts.

Ik sluit de pre-amp uit op mijn avm eindbak waarmee ik de CM 4 van b&w aanstuur, heb een CM Center die direct op de receiver komt, en 2 tannoy reveals als rear. Subwoofer heb ik nog niet, maar dat komt dan nog wel :)

Conclusie,
ik kom op deze 2 modellen uit.
Wat zijn jullie meningen welke ik wat meer aan zou hebben?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:18:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een receiver. Enkelt omdat het te veel geld kost, had ik er verder weinig onderzoek in gedaan en weinig mee bezig gehouden.

Nu heb ik zo een ongeveer 500 euro te besteden en heb wat gekeken naar enkele versterkers en wat tips geluisterd die andere mij vertelde.

Ik kwam op de in de topictitel genoemde modellen uit.

Beide lijken mij goede mogelijkheden te bieden.

Welke eigenschappen ik belangijk vind zijn dat het voornamelijk voor films moet zijn en dat er op zijn minst een pre-out is voor de fronts.

Ik sluit de pre-amp uit op mijn avm eindbak waarmee ik de CM 4 van b&w aanstuur, heb een CM Center die direct op de receiver komt, en 2 tannoy reveals als rear. Subwoofer heb ik nog niet, maar dat komt dan nog wel :)

Conclusie,
ik kom op deze 2 modellen uit.
Wat zijn jullie meningen welke ik wat meer aan zou hebben?
Houdt rekening met volgende:

1. de twee leveren verschillende klanken (yamaha is wat lichter van klank)
2. hoe ga je de aansluitingen laten lopen als je kijkt naar typen kabel? heb je echt die RGB nodig? of doe je gewoon RCA/V ?
3. zijn de specs voor de rest eingelijk wel het zelfde? of is het toch een appel en een peer?

4. je moet gewoon gaan luisteren in een echte zaak, dat levert pas echt nut

(ik = happy RX-V620 owner for years now)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
:) dankje vor je reactie.

voornamelijk om de sound gaat het bij mij. Films dus uiteindelijk. Surround audio ben ik geen fan van, daar heb ik mn andere spul voor =)

De aansluitingen maken me voorlopig nog niet uit. hier ook gaat het me meer om het geluid. Het beeld is meer wat voor de toekomst.

De specs zover ik had gezien die ik nodig vond zitten bij allebei erop (lees: mogelijkheden)

Ik heb ze beide al wel eens gehoord, alleen nog niet op mijn set. Ik kan als ik wil hem wel ruilen, aangezien ik de eigenaren ken, en ze er niet zo moeilijk over zouden doen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

tsja, ze zijn op zich redelijk gelijkwaardig, dus denk dat het puur gewoon op je gehoor afgaan is. Ik heb zelf een iets oudere versie van de Marantz, de SR5400 (OSE) en die vind ik met mijn 5.0 setup echt prima, maar ook voor gewoon muziek over 2 speakers vind ik m een heel mooi vol geluid geven. Maar dat is ook een kwestie van welke boxen je er op aansluit.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Inderdaad Kamstra, vandaar ook een beetje mijn twijfel voor deze 2 dus.

Alhoewel het mij dus wt minder interesseerd hoe muziek erover klinkt :), alhoewel, in films zit natuurlijk ook muziek :)

Verwijderd

je kunt het ook andersom beredeneren: als het met muziek lekker klinkt, dan zit het met movies ook wel snorfiets. Zoals ik je lees is het eigenlijk een kwestie van "ik denk dat ik er maar eens een surroundje bijplakt"

Kijk ook ff naar de RMS per uitgang en hoe deze geleverd wordt, sommige eindtrappen trappen niet in bepaalde setups, aangezien jij de eindtrap wilt behouden. en leveranciers hebben nogal iets met RMS vermogen.. HK bijvoorbeeld levert ongeveer de helft aan watt (:P) Yamaha doet voor dezelfde prijs. waarschijnlijk is de blauwe LED leverancier van HK erg duur of zo :+

Ik heb gekozen voor een eindtrap vervanger destijds, omdat ik wat minder de power zocht (ik had te veel:P ) en heb uiteindelijk mijn speakers allen direct hangen aan de Receiver, met uitzondering dat de real music - front set op het B-kanaal is aangesloten, dat wordt buiten de sound processor omgeleid en krijgt de rouwe stroom geluid voor zijn kiezen. De sub is actief, maar levert dus geen geluid door aan de surrounds, dat doet de receiver zelf direct, maar dan via de SP.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
De watt-jes zitten wel ok :-)

ik weet dat de amp mijn b&w setje wel aan kan,
maar mijn echte einbak is een klasse AB die wat degelijker in elkaar zitten. Vandaar ook de pre-outs. Ik denk niet dat zoiets een probleem moet zijn.

qua stereo ben ik wat kieskeuriger.

je veronderstelling klopt :), althans, ik wil gewoon overgaan op surround voor een filmpje, helaas heb ik weinig trek in om een apart surround set aan te schaffen, en heb een klein tijdje geleden een CM center erbij gehad. Ik heb het volledige set ook met een rotel-receiver gehoord en daar was ik ook niet geheel ontevreden over.

ok, we gaan natuurlijk spelen met een ietjes minder budget, dus hetzelfde zou ik niet halen, en hier en daar valt altijd wat te tunen :).

trouwens, een beetje power zal toch niet zo erg zijn? gewoon even je volumeknop wat terugdraaien :)

back on topic,
Als ik het goed begrijp hebben beide receivers een "stereo only"of msuic only, knop, en die schakelen het digitale cricuit uit.

ik heb nog een paar andere eindtrappen thuis staan die ooit in mijn home-studio stonden, maar goed, ik wil mijn appartuur wat beperken, alleen erg graag mn eindtrap houden omdat deze in mijn oren lekker klinkt voor muziek.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

het is niet zo dat als ie met muziek goed klinkt dat ie surround ook wel goed zal klinken. de ene receiver klinkt gewoon wat ruimtelijker dan de andere.

ik heb voor een marantz gekozen omdat ik veel naar muziek luister zou gaan luisteren.
blijkt achteraf de goede keuze.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Pagina: 1