Toon posts:

Driver voor Sweex Wlan pci netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje... sinds vandaag (zondag) heb ik Suse Linux 10 op een pc staan, alleen het probleem is dat ik de draadloze pci netwerkkaart niet aan de gang krijg omdat ik geen driver voor Linux kan vinden. Merk en Type: Sweex Wireless 32Bits pci card 54/108bps Type LC700020

Heeft iemand een oplossing? of weet iemand waar ik de drivers voor Linux kan vinden?
(Ik heb al op de site van Sweex gekeken)

Verwijderd

misschien een driver voor de chipset Realtek RTL8180 Family?

bij de fabrikant vandaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux-driver gedownload (Linux kernel 2.4.18 (gcc version 2.96) maar ik kan geen 1 van de bestanden openen. Ben een beginner in linux 8)7

Misschien heb jij verdere suggesties?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
de readme lezen die bijgesloten zit in de zip ?
De rest moet met de nodige Linux HOWTO's toch wel uit te vogelen zijn ?

Als het toch te moeilijk blijkt kun je misschien beter een vaste (ondersteunde) netwerkkaart proberen.
Wifi onder linux kan nog weleens lastig zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Mitch op 12-03-2006 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik ergens iets kan vinden hoe ik dat in Linux moet doen, volgens mij ben ik veel te verwend met Microsoft, ik heb het idee dat je Linux álles moet vertellen! Je hoort nog van me...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 11:08 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je kan ook je windows drivers gebruiken icm. Ndis Wrapper... En linux moet je idd een hoop vertellen, daarom is het juist zo'n steengoed OS!

[ Voor 43% gewijzigd door Mishmash op 13-03-2006 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog even mee aan het proberen geweest, maar ik ben maar gewoon weer terug gegaan naar Windows ;) Dat geklooi is niks voor mij :*) In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik zit nu met hetzelfde probleem, maar nu wil ik mijn PCI kaart (met Marvell 88W8335 chipset) laten fungeren als een accesspoint, en niet als een "standaard" WLAN kaartje wat alleen 1 to 1 verbinding maakt. Nu las ik dat dit niet mogelijk is met ndiswrapper, omdat deze niet in "master mode" kan fungeren.. Is dit nou waar, of niet.. Indien dit niet mogelijk is, is er een andere oplossing om dit toch voor elkaar te krijgen?

indien er geen andere oplossing is, zijn er dan Linux-ondersteunde WLAN kaarten? Ik had ze nog niet gezien, maar misschien dat ik eroverheen gekeken had.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
burlapp schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:40:
Ik zit nu met hetzelfde probleem, maar nu wil ik mijn PCI kaart (met Marvell 88W8335 chipset) laten fungeren als een accesspoint, en niet als een "standaard" WLAN kaartje wat alleen 1 to 1 verbinding maakt. Nu las ik dat dit niet mogelijk is met ndiswrapper, omdat deze niet in "master mode" kan fungeren.. Is dit nou waar, of niet.. Indien dit niet mogelijk is, is er een andere oplossing om dit toch voor elkaar te krijgen?

indien er geen andere oplossing is, zijn er dan Linux-ondersteunde WLAN kaarten? Ik had ze nog niet gezien, maar misschien dat ik eroverheen gekeken had.
Alle kaartjes met PRISM chipsets worden sowiezo prima ondersteund door Linux. En het kicken van zo'n oud topic is niet echt gewenst. Je kan beter een nieuw topic starten en daarin netjes uitleggen wat je probleem is, wat je al geprobeerd hebt en wat je specificaties zijn.
Pagina: 1