Toon posts:

[] Op resolutie 1280x960 onscherp beeld, itt 1280x1024*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu mijn resolutie in windows op 1280x1024 staan, maar ik wil em naar 1280x960, omdat dat handiger is omdat ik spellen ook draai op die resolutie. Maar als ik em naar 1280x960 zet zijn alle letters heel vaag. Hoe krijg ik deze weer scherp?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Je hebt waarschijnlijk een TFT scherm. Om alles scherp te zien moet je dan inderdaad in jouw geval 1280x1024 draaien. Andere resoluties worden dan lelijk, niets aan te doen volgens mij.

[ Voor 50% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-03-2006 16:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
1280x1024 is een verhouding 5/4, 1280x960 is 4/3. Als je een monitor hebt met beeldverhouding 5/4 kan je beter die aanhouden: 4/3 zal inderdaad een vertekend beeld geven en (dus) onscherpte

/edit. Ook als je een tft hebt, is waarschijnlijk 1280x1024 je native resolutie. Alle andere resoluties zijn dan ook onscherper

[ Voor 26% gewijzigd door mithras op 12-03-2006 16:15 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:26
powerTools van Windows,

LINK: http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx

Downlaod hier even ClearType Tuner PowerToy
Download setup.exe
2 MB 5 min @ 28.8 Kbps

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd en 17'' tft, maar het komt me vaag voor dat ik ooit al is een paar stappen heb doorgenomen om de letters scherper te krijgen..

Verwijderd

Je hebt een 17" TFT met 1280*1024 als native resolutie. Elke andere resolutie zal minder scherp beeld geven. 1280*1204 met ClearType zal waarschijnlijk het beste resultaat geven. En ClearType kun je dan eventueel nog afstellen met een PowerToy die je gratis van de site van Microsoft kunt downloaden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als het dat niet doet zal je waarschijnlijk gewoon een leeg zwart vlak naast je beeld zien :P

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hier op GoT verwachten we wel dat je zelf enig onderzoek doet voordat je een topic opent. Welke versie van Windows gebruik je? Die zouden we graag nog even in de titel zetten per de Windows Operating Systems - Policy. Die pas ik nu sowieso even aan, want "vage letters windows" zegt natuurlijk helemaal niks over je eigenlijke probleem.
vage letters windows > [] Op resolutie 1280x960 onscherp beeld, itt 1280x1024*

Er zijn wel wat tooltjes in omloop die bijvoorbeeld per user de beeldinstellingen kunnen aanpassen. Bijvoorbeeld XP Keep per User Display Settings :)
Maak een tweede gebruiker aan, voor je games, geef deze de gewenste resolutie. Je kan zelfs voor die user instellen dat bij het inloggen automatisch het spel wordt geopend. Indien XP zou het met Fast User Switching allemaal makkelijk zijn.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-03 22:16

Technicality

Vliegt rechtsom...

Heb je al geprobeerd om je scherm (ook al is het een tft) eens te 'resetten' (bij mij heet dat auto-adjust)? Mijn ervaring is dat met name letters veel beter eruit zien...
Pagina: 1