Toon posts:

Promise TX4 en Highpoint 1640 in 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie:
MSI 6309 moederbord
PIII 866Mhz
4,3 Gig ATA bootdisk
256 MB geugen
Windows 2000 server

Hier wil ik een Promise TX4 SATA controller en een Highpoint 1640 RAID controler inbouwen.
ALLEEN de Promise kaart of ALLEEN de highpoint kaart in de pc werkt perfect. (bij het opstarten is netjes het bios van de kaarten zichtbaar, en de harddisks worden herkend)
Maar de twee kaarten tegelijkertijd geeft problemen. Het bios van beide kaarten is NIET zichtbaar, en de harddisks worden niet herkend.

In een andere pc met andere configuratie worden de twee kaarten tegelijk wel netjes herkend

Wat ik al geprobeerd heb:
-Kaarten verwisseld in pci sloten
-In bios PNP BIOS => no/yes
-In BIOS ACPI => aan/uit

Wat zie ik over het hoofd, zodat het niet werkt en wat kan ik er verder nog aan doen om de kaarten wel tegelijk te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie het al niet weten....hoe moet ik het dan weten????

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
probeer eens in de bios van de pc zoveel mogelijk uit te zetten, zodat er meer irq's overblijven.
acpi uit zetten
proberen irq en geheugen per kaart verschillend in te stellen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat ze allebei dezelfde IRQ willen gebruiken en dat het andere systeem dit keurig oplost. Zal wel een nieuwer systeem zijn.

Je zou kunnen proberen de IRQ handmatig aan de kaarten toe te wijzen of kijken of er een jumper op een van de kaarten is die je kunt omzetten waardoor de kaart een andere IRQ neemt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Een irq confilct zou inderdaad het probleem kunnen zijn.
Had ik nog niet aan gedacht.

Heb gekeken in het bios, maar lijkt niet mogelijk om IRQ's toe te wijzen op wat voor een manier dan ook aan de controller kaarten.
Daarnaast staan er een hoop dingen die ik niet gebruik uitgeschakeld, en gebruiken dus ook geen "bronnen"
Op geen van beide kaarten zijn jumpers aanwezig om IRQ's handmatig te configureren.

Denk dus dat het een "gevalletje vette pech" is.

Wel bedankt voor de moeite

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:17

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Edit: Laat maar, ik maakte enorm reclame voor een nieuwe (lees)bril.......

[ Voor 75% gewijzigd door vanenkelen op 14-03-2006 18:03 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:47:Denk dus dat het een "gevalletje vette pech" is.

Wel bedankt voor de moeite
Oh, maar zo makkelijk wil ik niet van jouw probleem afkomen.

Zet in het BIOS de instellingen op ESCD. Daardoor worden apparaten opnieuw door het BIOS gedetecteert en wordden de IRQ's opnieuw afgegeven.

(Ik zoek ondertussen ook even een manual van je MB)

Nou, dat kan ik wel vergeten. MSI vraagt een wachtwoord. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 14-03-2006 18:47 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1