Een tijdje geleden wilde ik voor iemand een grotere harde schijf inbouwen en de oude weg doen. Het leek me handig een image te maken van de oude schijf via norton ghost en deze op de grotere nieuwe harde schijf te zetten. Dit wilde na allerlei pogingen allemaal niet goed werken, en op een gegeven moment heb ik de optie set bootable aangezet. Aangezien ik de images maken en kopieren op mijn eigen pc deed, werd er nu een dual boot aangemaakt (ik wist niet dat dat zou gebeuren) maar ik haalde de nieuwe harde schijf er nu uit om te testen in de pc van degene die ik hielp. Toen ik mijn eigen pc later weer opstartte begon hij te klagen over een hal.dll bestand dat zou missen, na wat gegoogle kwam ik erachter dat een bootregel in boot.ini nu naar de harde schijf verwees die er niet in zat en hij hierdoor niet opstarte. Intussen had ik ook al het hal.dl_ als hal.dll opnieuw naar de
harde schijf gekopieerd vanaf de windows xp cd (NL SP2). Nadat hij weer wilde opstarten gaf de pc nogal wat problemen: Allerlei controllers willen nu niet installeren als windows opstart (2 x NVIDIA nForce4 Parallel ATA Controller, NVIDIA nForce4 Serial ATA Controller). In apparaatbeheer staan ook een aantal apparaten aangegeven die niet kunnen worden geinstalleerd: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller (dus firewire), Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller, Standard OpenHCD USB Host-controller, een onbekend apparaat onder SCSI- en RAID-controllers, en Winfast TV2000XP WDM Video Capture (mijn tv kaart). Ik heb een asus a8n-e moederbord en al geprobeerd de drivers te updaten, dit hielp alleen niet. Heeft iemand een idee hoe ik op kan lossen? Zou het aan het hal.dll bestand kunnen liggen dat ik van de windows xp cd heb gekopieerd?
PS: Ik wilde [XP] later nog in de topic zetten maar editten van titel kan niet.
harde schijf gekopieerd vanaf de windows xp cd (NL SP2). Nadat hij weer wilde opstarten gaf de pc nogal wat problemen: Allerlei controllers willen nu niet installeren als windows opstart (2 x NVIDIA nForce4 Parallel ATA Controller, NVIDIA nForce4 Serial ATA Controller). In apparaatbeheer staan ook een aantal apparaten aangegeven die niet kunnen worden geinstalleerd: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller (dus firewire), Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller, Standard OpenHCD USB Host-controller, een onbekend apparaat onder SCSI- en RAID-controllers, en Winfast TV2000XP WDM Video Capture (mijn tv kaart). Ik heb een asus a8n-e moederbord en al geprobeerd de drivers te updaten, dit hielp alleen niet. Heeft iemand een idee hoe ik op kan lossen? Zou het aan het hal.dll bestand kunnen liggen dat ik van de windows xp cd heb gekopieerd?
PS: Ik wilde [XP] later nog in de topic zetten maar editten van titel kan niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 14:50 . Reden: Wilde topic veranderen ]