Conceptronic wireless network card

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb sinds een paar maand een draadloos netwerk in huis.
Alle onderdelen die ik heb (pci kaartje en router zijn van conceptronic. Ik heb 2 computers op het netwerk aangesloten.

Het probleem dat zich voordoet is dat als ik mijn conceptronic netwerk kaartje in mijn pc stop mijn cpu load omhoog gaat, ik krijg last van hardware interrupts (gezien bij process explorer) die schommelen tussen de 30-50 %.

Ik dacht van: ik ga de 2 kaarten eens omwisselen met elkaar. 5 min. later, ik start de pc op en alles is perfect! Internet en geen hoge cpu-load meer.
Nou start ik de andere computer op, geen hoge cpu load, maar ook geen internet :|
Ik aan de aantenne draaien, antenne vervangen en ik heb er alles mee gedaan, maar wat die niet kon was het draadloze netwerk vinden.

Ik vind het heel erg raar dat die in de ene pc een hoge cpu-load geeft en in de andere het gewoon helemaal niet doet (naja, windows herkent um wel, en installeert hem goed alleen geen internetverbinding).

Nou is het gewoon zo dat de ene pc maar een hoge cpu-load heeft, je hebt dan tenminste wel 2 pc's op internet.

Hoe kan je zoiets nou verklaren :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe kan je zoiets nou verklaren :?
Werkelijk geen flauw idee, maar dat is ook niet raar als je nalaat ook maar een enkele spec van je kaarten of systemen geeft. Zet alles op een rij, misschien is je ene CPU 3x zo snel als de andere, misschien ondersteunt je ene moederbord PCI 2.2 niet en de andere wel etc... etc... etc...

Zet alles voor jezelf op een rijtje, dan kom je er vast uit. Zo niet mag je hier een topic openen, maar wees volledig :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.