powerbook g3 voeding maken

Pagina: 1
Acties:

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 15:04
We hebben hier een powerbook g3 als internet en mail laptop liggen. We hebben hier alleen al meerdere voedingen voor versleten. De zwakke plek is bij de connector die de laptop in gaat. Het draadje beweegt daar veel zodat het vanbinnen stukschuurt en er kortsluiting komt. We hebben nu 3 goede voedingen liggen waarvan allemaal stuk bij de connector. De connector lijkt heel erg op een gewone tulp stekker. Het past ook gewoon ik dacht nu als ik de draad gewoon doorknip en er een tulpje aan soldeer dan zou dit wel moeten werken. Zijn er mensen die dit mischien al gedaan hebben of weten welk draadje de middelste pin is en welke de mantel?

edit: Hmm ik zie nu dat er een jack inzit heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen maken?

[ Voor 7% gewijzigd door ruco88 op 12-03-2006 14:38 ]

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
Draadje inkorten en connector opnieuw vast solderen (wel krimpkous omheen doen!)

Connector blootleggen door de stekkeromhulsel weg te snijden

[ Voor 29% gewijzigd door justinb81 op 12-03-2006 15:24 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
justinb81 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:23:
Draadje inkorten en connector opnieuw vast solderen (wel krimpkous omheen doen!)

Connector blootleggen door de stekkeromhulsel weg te snijden
Zo heb ik het ook eens gedaan.. bekend probleem bij die dingen.. Je kunt ook op ebay voor drie tientjes een nieuwe adapter kopen, die houdt het misschien iets langer vol.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ruco88
heb het omhulsel er af gehaald maar zit daar ook kortsluiting dat ik niet echt draad over houd om te solderen

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vervangen van die plug kan je eigenlijk wel vergeten. Apple heeft er (zoals zo vaak) zo'n apparte connector op gezet dat deze niet los te koop is...
De pen in het midden is inderdaad een 3,5mm mono jack met een extra kraag er omheen, en die kraag is helaas nodig...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ruco88
heb nu op ebay op een voeding geboden het is de eerste keer dat ik van ebay gebruik maak. Ik hou niet zo van het veiling princiepe vind marktplaats en speurders fijner. Maar ga nu een beetje offtopic.

• Stouwdam
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
ik heb zelf een apple powerbook g3 firewire.... hier was de voedings "plug" ook van kapot..
heb gewoon ff doorgemeten met multimeter waar de aardes zaten. Heb inderdaat een mini-jack plug voor binnen in gebruikt. en daar overheen de metalen omhulsel.
Pagina: 1