Toon posts:

lan niet actief, bij dell computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de misschien onduidelijke topictitel, maar wist niet hoe anders dit kort te verwoorden

het zit dus zo, tot vandaag hangt deze computer (dell dimension 4300) op het internet door middel van een speedtouch one usb adsl modem, nu moet deze vervangen worden aangezien er meer computers op dit internet moeten kunnen connecten

gelukkig had een kennis nog een router liggen, namelijk de dling dsl-604+/geu, maar wanneer ik nu de lanpoorten verbindt wordt deze niet bij netwerkverbindingen gevonden, er staat daar zelfs niets over een LAN verbinding, enkel deze nog van de speedtouch maarja die werkt via usb

dus ik dacht lanpoort moet nog aangezet worden, maar ik vond ook maar niets dat met lan te maken heeft in de bios (zo'n irritant dell bios)

waarschijnlijk ben ik iets dom vergeten te doen zodat hij wel herkent wordt, maar ik vind het niet meer, kan iemand me helpen (computer herkent dus niet dat ik een utp kabel in zijn lanpoort steek)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:19
Dus de poort zie je helemaal niet bij netwerkverbindingen :? Misschien is die uitgeschakeld bij je apparaatbeheer om een een of andere reden. Kijk dus even in je apparaat beheer of de netwerkkaart aangeschakeld is, ofdat de verkeerde drivers geinstalleerd staan (staat een vraagteken of uitroepteken bij dan!)
Ik neem aan iig dat je op winxp draait :? Verder moet je daarna ook even kijken of de router via DHCP IP adressen uitdeelt.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Vertel eerst eens wat meer over je pc..
- Besturings systeem
- Onboard netwerk kaart of een losse PCI kaart?

Als het een onboard netwerk kaart is MOET je hem tegen komen in de bios.. goed zoeken dus..
verder zou je ook een kunnen proberen je netwerk drivers (opnieuw) te installeren.. wellicht zal dit het oplossen..

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Staat de lan-adapter in je apparaatbeheer wel in het rijtje (En dan niet de USB versie)? Zo ja, dan kan het zijn dat er nog een driver moet worden geinstalleerd. Het zou aangegeven moeten zijn met een geel vraagtekentje.
Staat er in het geheel geen lan-adapter in je apparaatbeheer dan zul je deze toch dienen in te schakelen in het BIOS.

Evt drivers kun je makkelijk genoeg vinden op de DELL site met je service-tag die op je PC staat.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor gebrekkige informatie

draai win XP
onboard netwerk kaart

staat niet bij netwerkadaptors (hoewel de ethernetpoort zo'n geel vraagteken heeft, maar dit lijkt me geen erg hoewel?)

heb ondertussen nogmaals gezocht in de bios, nog steeds niks gevonden, iemand die soms weet of ze het in de dell bios soms niet anders benoemen dan normaal?

Verwijderd

Topicstarter
kheb ondertussen al super veel gereboot en elke keer instellingen in het bios verandered, lan poort wordt nog steeds niet herkent

iemand die weet hou ik die aan krijg bij een dell computer (wordt echt wanhopig)

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Dat uitroep tekentje betekend wel wat.. er is dus iets mis met je ethernet kaart (of te wel.. netwerk kaart..) probeer eens de netwerk drivers opnieuw te installeren..

verder word de netwerk kaart in de bios (volgens mij) LAN genoemd..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:30:
staat niet bij netwerkadaptors (hoewel de ethernetpoort zo'n geel vraagteken heeft, maar dit lijkt me geen erg hoewel?)
Dan zou ik maar even gaan kijken naar je drivers, want denk je niet dat zo'n uitroep teken er voor niets staat? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 12-03-2006 15:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

hoe wil i dat doen is een usb modem.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
Gunner schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:16:
[...]

Dan zou ik maar even gaan kijken naar je drivers, want denk je niet dat zo'n uitroep teken er voor niets staat? :?
voer je service tag is in op www.dell.nl, hier krijg je dan vanzelf de goede drivers voor jou pc (mits je er geen andere kaart ingebouwd hebt)

edit:

dit is de directe link

[ Voor 15% gewijzigd door IKKE86 op 12-03-2006 15:24 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:20:
hoe wil i dat doen is een usb modem.
Als je nu nog eens de topic start leest, dan zie je dat hij z'n USB modem wil vervangen door een router

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

ja daarom, dat gaat niet, moet i ook modem hebben. met een router alleen zal nooit gaan.

Verwijderd

Topicstarter
adsl router, dan gaat da wel, en trouwens had je goed gelezen, is dat zelfs het probleem niet

Verwijderd

Dat vraagteken houdt in dat windows!!! en dus niet je bios de ethernet-adapter (=netwerkkaart) niet kent.

oplossing:
drivers downloaden en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad maar zal het dan opgelost zijn ?? of is dit slechts iets da heel misschien invloed kan hebben?

Verwijderd

zou je het niet gewoon eerst proberen? Zonder driver doet ie sowieso niks :X 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Dell TrueMobile 1180 Wireless USB Adapter
Dell TrueMobile 1184 Wireless Broadband Router
Dell TrueMobile 2300 Wireless Broadband Router
Intel 10/100 LOM

welke heb ik nodig de bovenste of onderste (en waarvoor staat lom, heb ik nog nooit van gehoord (ik moet dus de onboard hebben van een intel mobo, lijkt me de onderste , maar ide lom maakt het verdacht )

Verwijderd

heel verdacht: |:(
LOM = Lan On Motherboard (oftewel een netwerkkaart geïntegreerd op je moederbord)

dan zou ik inderdaad de onderste maar proberen......

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
lol sorry had nog nooit die afkorting gezien dus effe zeker wezen
Pagina: 1