Toon posts:

Maxline III SATA: controllerfouten in \Device\Harddisk0\D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een uurtje googlen en op got gezocht te hebben kon ik geen antwoord vinden op mijn probleen namelijk:

Ik heb 2x Maxtor Maxline III 250GB schijven in mn PC gedaan. 1 HDD werkt perfect ik heb er windows xp op geinstalleerd en geen problemen mee.

De 2de harde schijf heeft een vaag probleem als ik hem via schijfbeheer initialiseer en probeer te formatteren krijg ik een melding dat de formatatie niet afgerond is. Ik krijg hem niet geformatteerd, vervolgens kijk ik ff in het logboek of daar wat staat en vind dit:

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk0\D.

Dat regeltje staat helemaal volgespammed in mn logboek..

Ik die schijf RMA gestuurd en een nieuwe terug gekregen.. weer in mn PC gedaan en nog steeds dit probleem????

Wat doe ik hier fout?

mijn specs:

DFi LANPARTY UT nF3 ULTRA-D
AMD64 3500+ (Venice)
GeIL 2x 512MB DDR400 Ultra-X
ASUS AX800XT Platinum Edition
Enermax 375 watt

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:34
Andere kabels geprobeerd? Andere poort geprobeerd? Andere drivers geprobeerd?

* The__Virus mompelt iets over regels op GoT...

Je kan natuurlijk ook dezelfde schijf weer terug hebben gehad.

Verwijderd

Topicstarter
nee niet echt :S dr zat strakke folie omheen :)

kabeltje lag het ook niet aan... ander poort gebruikt... alleen nog geen andere drivers? waar vind ik die o_O

/me mompelt iets over zn 1ste zin in de thread...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 15:12 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

Je hebt dus 2 exact dezelfde schijven, via exact dezelfde kabels en met exact dezelfde jumpersettings (voorzover van toepassing) op exact dezelfde SATA controller aangesloten met exact dezelfde BIOS-herkenning? En toch doet 1 ervan vreemd?

Wellicht is de poort van de 2e controller beetje gaar. Probeer de schijven eens te wisselen en kijk wat de eerste schijf doet. Indien deze ook vaag gaat doen, dan zou ik de SATA controller (oftewel het moederbord) verdenken :)

Verwijderd

Topicstarter
jumper instelling?

ze staan allebei op master drive (primaire en secundaire schijf) zie ik zojuist in mijn apparaatbeheer (schijfstations)

controller ook omgewisseld met de andere (goed werkende schijf) en die doet het wel gewoon goed op die controller, en de (fout schijf) blijft hetzelfde op de andere controller...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zet je write cache eens uit en probeer dan te partitioneren/formateren?

Desnoods met een maxtor tooltje op floppy? (kan je de read write cache uitzetten met maxtor tooltje?))

Ook kun je de schijf checken met een maxtor tooltje.

[ Voor 54% gewijzigd door maratropa op 12-03-2006 16:00 ]

specs

Pagina: 1