Toon posts:

Mijn nieuwe PC start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn nieuwe pc ontvangen en in elkaar gezet.
Vandaag wilde ik even uit testen of het allemaal werkte dus heb ik mijn pc opgestart.
Alles leek wel aardig te werken dus ik dacht laat ik de BIOS eens configureren.
Na ongeveer 5 minuten 'pats' (zonder waarschuwing) computer uit. Maar het nare is, dat apparaat start ook met geen mogelijkheid meer op. Geen piepjes niets.?
Heeft iemand een vermoeden wat er in vredesnaam aan de hand kan zijn!!!!
Alle hulp is welkom.

PC bestaat uit de volgende onderdelen:
Geheugen: twinmos 1Gb DDR400 dual chanel
Proc: athlon64 X2 4200+
Kast: coolermaster centurion 5
250 Gb hitachi
74 Gb WD raptor
MB: ASUS A8N-E
video: Leadtek 7800 GT
edit voeding: Antec SmartPower 2.0 450W
koeler: zalman led CNPS700B-CU

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 08:14
ik mis je voeding in je specs...
beter lezen...

heb je je bios al een keer gereset?
het beste is om zoveel mogelijk af te koppelen en dan te kijken wat werkt..
dan langzaam opbouwen en per onderdeel wat je erbij prikt testen of alles nog werkt

[ Voor 92% gewijzigd door FireDrunk op 12-03-2006 13:02 ]

Even niets...

Verwijderd

denk dat de cpu te heet wordt.en slaat niet meer aan.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:25
alle overbodige loskoppelen, voeding stekker eruit voor 30sec, controleren of je cpukoeler goed erop zit, en nog ns aanzetten.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zit er wel koelpasta tussen je proc & cooler?

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Wat doet ie nog wel? Gaat de fan van de voeding ook niet draaien?
Misschien was het je voeding die *pats* zei? Als echt niks het meer doet...

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat nog een teken van leven geeft is de kastkoeler die een paar slagen probeert te maken en dan kapt. Voor de rest geeft het systeem geen enkele respons. Even voor de goede orde ik hoorde niet echt een 'pats' maar ik wilde daar mee aanduiden dat het systeem zonder enige waarschuwing ermee kapte.

ja er zit koelpasta tussen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 13:17 ]

Verwijderd

Heeft je voeding voldoende "power" om je systeem te trekken?
Ik zie alleen het type staan, en niet het vermogen dat ie kan leveren.

http://www.antec.com/us/pro_p_SPII.html
hier zie ik 4 voedingen van dit type staan met verschillend vermogen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 13:27 ]

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2025

Cozm0

Unf!

Toch maar ff booten met een andere voeding,
alles verder ff loskoppelen zodat je alleen start met:
moederbord/ram/cpu/videokaart

Is het niet de voeding dan de videokaart vervangen, etc etc

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 20:48
In sommige BIOS'sen zit er een optie om bij afwezigheid van RPM detectie van bv de fan van de voeding als actie het systeem direct uit te schakelen.

Heb je daar soms mee zitten spelen ? Ik heb het in ieder geval ooit eens voorgehad. Oplossing : even een BIOS reset uitvoeren (hardwarematig, even je boekje nakijken van je mobo, meestal een jumpertje dat even moet worden verzet !)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 450 watt voeding in. Dat lijkt me wel voldoende.

Ik ga nu eerst mijn mobo resetten (weet alleen nog niet psies hoe dat moet)
maar dat staat wel in het boekje hoop ik.
Daarna ga ik gewoon op proberen te starten met alleen
mobo proc. en videokaart.
ik laat nog van me horen. Als iemand nog een goed idee heeft laat het maar even horen

edit:
ik heb mijn mobo gereset.
Ik heb de 'coolermate' (een apparaatje waarmee je de CPU koeler in silent mode kan zetten er tussen uit gehaald, regelje RPM dus.)
mijn HD's en DVD brander losgekoppeld
Helaas geen succes...
Ik ben echt bang dat er wat kapot is, pfff dat zou echt heel erg klote zijn.
Heeft iemand nog goeie ideeen?

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 17:57 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer een andere voeding is en blijft het belangrijkste advies.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Bij elekta gaat het vaak zo, of het werkt prima en gaat lang mee of als er een zwake schakel in zit doet hij het niet of maar heel kort. Ik denk in jou geval je mobo of voeding.

Probeer alleen de voeding zonder mobo, die moet in iedergeval gaan draaien. Als dat zo is dan in het waarschijnlijk je mobo. Maar ik denk zelf dat je voeding niet goed is.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://martijn.onlinewebart.nl/mb1.jpg

Heb je rood om circelde stekker ook aaangesloten???

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:05:
Bij elekta gaat het vaak zo, of het werkt prima en gaat lang mee of als er een zwake schakel in zit doet hij het niet of maar heel kort. Ik denk in jou geval je mobo of voeding.

Probeer alleen de voeding zonder mobo, die moet in iedergeval gaan draaien. Als dat zo is dan in het waarschijnlijk je mobo. Maar ik denk zelf dat je voeding niet goed is.
Zorg wel dat je voeding belast is met iets.. HDD oid.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://martijn.onlinewebart.nl/mb2.jpg

Zo staat het in je moederbord boekje!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:58
Als je de processor eruit haalt en je zet hem dan aan, blijven je fans dan draaien?

Verwijderd

Al zet je alleen de voeding aan met niets eraan zelfs dan moet de voeding fan gewoon draaien, als hij dat niet doet wat hij zegt dan hoef je niet meer verder te kijken, waarom het moeilijker maken dan het is.

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:29:
Al zet je alleen de voeding aan met niets eraan zelfs dan moet de voeding fan gewoon draaien, als hij dat niet doet wat hij zegt dan hoef je niet meer verder te kijken, waarom het moeilijker maken dan het is.
Dan controleer je of de voeding het wel of niet doet.

Er zit meer in een pc dan alleen een voeding ;)

Verwijderd

Ja maar hij zegt dat zijn voeding maar een slag maakt en dan stil staat. als hij dat ook alleen doet dat weet je toch het probleem ;)

als A het al niet doet heeft het geen zin om naar B,C of D te gaan kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 12:38 ]

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:34:
Ja maar hij zegt dat zijn voeding maar een slag maakt en dan stil staat. als hij dat ook alleen doet dat weet je toch het probleem ;)

als A het al niet doet heeft het geen zin om naar B,C of D te gaan kijken.
Dat klopt maar mijn ervaring is dat dit vaak met processor / apparatuur op het moederbord voor de processor te maken heeft.

Dus daarom vroeg ik wat de pc doet zonder processor erin.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:29:
Dit is de vraag. Computervoedingen zijn geschakelde voedingen, die zonder enige belasting niet werken. Sommige doen het wel, maar de meeste niet het voor een geschakelde voeding niet fijn is om zonder enige belasting te draaien. Vandaar hang er minimaal een HD aan.

Aanzetten doe je dan bij een ATX voeding door de groene draad met de massa te verbinden.

Verwijderd

Zou ook kunnen zijn dat er ergens kortsluiting word gemaakt, misschien een schroefje achter het mobo ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:30:
Zou ook kunnen zijn dat er ergens kortsluiting word gemaakt, misschien een schroefje achter het mobo ofzo?
Dat zou wel onlogisch zijn dat hij het dan een hele tijd heeft gedaan, en toen na een tijdje pielen in het BIOS er ineens uitknalt, lijkt mij.

@ TS: je hebt neem ik aan niet tegen de kast aangeschopt ofzo toen hij uitviel? Anders kun je denk ik kortsluiting wel uitsluiten. Wat nog wel kan is dat er iets is doorgefikt, en dan zoals gezegd eerst de voeding nakijken..

Verwijderd

Topicstarter
Mensen super bedankt voor al jullie reacties.
Mijn computer doet het weer!!!

Het vreemde is dat ik nog steeds niet echt weet wat de oorzaak is geweest.
Ik had alles van mijn computer gehaald, alleen mobo en voeding zat er nog op.
Nog steeds wilde mijn pc niet starten.
Pas nadat ik de 4 pins plug (die gewoon goed vast zat) er uit had gehaald wilde mijn computer
"starten" dat zag ik omdat de fan van de NForce chip op mijn mobo begon te draaien.
Daarna een voor een deonderdelen weer in mijn pc gedaan en alles bleef gelukkig draaien :D

Kan iemand me trouwens vertellen waar die 4 pins plug (komt van de voeding) eigenlijk voor is?

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
CPU voeding voor amd 64bit en nieuwe pentiums d8 ik
dus lijkt me dat die er wel op moet bij jouw.. anders zou ie het niet behoren te doen.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dan heb je toch naar alle waarschijnlijkheid ergens kortsluiting gehad. Dan kan het zijn dat je voeding een tijdje niet meer aan wil.

Pagina: 1