HELP!! Mijn Hard Disk is kapot!?!

Pagina: 1
Acties:

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:26

CXNeXo

This behavior is by design.

Topicstarter
Ik heb laatst een 2e harde schijf bijgeprikt (een Seagate) maar hij zit vol met bad clusters... :7
Als ik er b.v. bestanden naartoe kopie worden ze allemaal mismaakt. Ik zit zelf te denken om low-level format te gebruiken.
Is dit de manier of is er een andere (betere) manier voor. :?
Please guys (and girls), I need your help
Thnx }:O

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Als ik jou was zou ik hem opnieuw formateren (FAT32) en daarna een full scandisk (ook alle clusters) gebruiken en mocht ie net nieuw zijn gewoon terug sturen/brengen (als er foute clusters zijn natuurlijk)

Verwijderd

Low Level doet z'n werk ook wel, maar da's eigenlijk pas een allerlaatste redmiddel.....

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

NOT..... daarna kun je hem ook nog opsturen naar seagate.... krijg je een andere of soms zelfs een nieuwe....

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Bedankt voor je tip maar dat werkt niet..
Ik heb dat al een stuk of 3 keer gedaan. |:(

• CXNeXo

CXNeXo

Topicstarter
Terugsturen kan ook niet want ik heb hem al een tijdje..
Dus toch maar low-level dan?

Verwijderd

hoe lang is een tijdje ???

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

hd's altijd 3 jaar fabrieksgarantie, gewoon rma nr op de site halen en opsturen

laatst met seagate ook gedaan, binnen 2 weken een nieuwe met een kerstkaartje erbij, mooie service

Beste film ooit

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:28

sus

is druk :+

Je kan ook op de site een of ander prg downen, daarmee kan je op een veilige manier je schijf formatteren en bad clusters reparifixen.

suc6

• Saus
  • Niet online
ik heb hetzelfde probleem met een oude maxtor 8,4 gig, ineens veel clusterfouten en toen heb ik hem een nachtje scandisk laten draaien met automatisch fouten reparen (heb ik geen omkijken naar dacht ik)

wordt ik 's ochtends wakker zit ik in dos, kan ie geen hd's meer vinden, ik die maxtor eraf, werkt het weer prima maar zogauw ie er weer aan zit gaat ie niet meer verder dan bij de bios chekken en dan niets vinden

is hier ook nog iets aan te doen?

en mocht ik ooit eens verder komen dan de bios
hoe geef ik een low-level format?

Verwijderd

pas opmet low format

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Op dinsdag 23 januari 2001 17:19 schreef beek402 het volgende:
pas opmet low format
Wat is dat precies, en hoe moet dat?

Verwijderd

ach low level format is leuk :)
meestal begint je disk weer te werken

• Saus
  • Niet online
volgens mij is een low-level format dat je hem ECHT helemaal leeg gooit, dus dat je daarna met een speciaal prog e harde schijf duidelijk moet maken wat ie moet doen

tenminste dit is wat ik begreep

kan zijn dat ik er helemaal naast zit want ik heb namelijk geen ruk verstand van harde schijven maar als iemand dan zo vriendelijk zou willen zijn hoe en wat te vertellen

:)

greetz

Verwijderd

Als hij low level format doet zet hij allemaal nullen neer op je schijf.

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 11:30

tazitiz

dbprutser

Niet helemaal waar, als ie alleen maar nullen op de schijf zou zetten geeft de schijf geen tracks en sectoren meer aan enzo, en met een lowlevel format wordt die indeling juist wel gedaan, naast het vullen met nullen.
dat kan vaak helpen bij schijven, maar later krijg je die problemen meestal toch weer terug. Opsturen naar de fabrikant (als je de schijf hebt opgegeven) is imho het beste als de low level format niet helpt.

veel schijvenfabrikanten hebben (goed zoeken) op hun websites daar utilities voor. Wordt ook soms uitgelegd wat het precies doet en hoe.

succes !! (8>
Pagina: 1