MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional
Verwijderd
Als ik jou was zou ik hem opnieuw formateren (FAT32) en daarna een full scandisk (ook alle clusters) gebruiken en mocht ie net nieuw zijn gewoon terug sturen/brengen (als er foute clusters zijn natuurlijk)
NOT..... daarna kun je hem ook nog opsturen naar seagate.... krijg je een andere of soms zelfs een nieuwe....
Bedankt voor je tip maar dat werkt niet..
Ik heb dat al een stuk of 3 keer gedaan.
Ik heb dat al een stuk of 3 keer gedaan.
MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional
hd's altijd 3 jaar fabrieksgarantie, gewoon rma nr op de site halen en opsturen
laatst met seagate ook gedaan, binnen 2 weken een nieuwe met een kerstkaartje erbij, mooie service
laatst met seagate ook gedaan, binnen 2 weken een nieuwe met een kerstkaartje erbij, mooie service
Je kan ook op de site een of ander prg downen, daarmee kan je op een veilige manier je schijf formatteren en bad clusters reparifixen.
suc6
suc6
ik heb hetzelfde probleem met een oude maxtor 8,4 gig, ineens veel clusterfouten en toen heb ik hem een nachtje scandisk laten draaien met automatisch fouten reparen (heb ik geen omkijken naar dacht ik)
wordt ik 's ochtends wakker zit ik in dos, kan ie geen hd's meer vinden, ik die maxtor eraf, werkt het weer prima maar zogauw ie er weer aan zit gaat ie niet meer verder dan bij de bios chekken en dan niets vinden
is hier ook nog iets aan te doen?
en mocht ik ooit eens verder komen dan de bios
hoe geef ik een low-level format?
wordt ik 's ochtends wakker zit ik in dos, kan ie geen hd's meer vinden, ik die maxtor eraf, werkt het weer prima maar zogauw ie er weer aan zit gaat ie niet meer verder dan bij de bios chekken en dan niets vinden
is hier ook nog iets aan te doen?
en mocht ik ooit eens verder komen dan de bios
hoe geef ik een low-level format?
Wat is dat precies, en hoe moet dat?Op dinsdag 23 januari 2001 17:19 schreef beek402 het volgende:
pas opmet low format
volgens mij is een low-level format dat je hem ECHT helemaal leeg gooit, dus dat je daarna met een speciaal prog e harde schijf duidelijk moet maken wat ie moet doen
tenminste dit is wat ik begreep
kan zijn dat ik er helemaal naast zit want ik heb namelijk geen ruk verstand van harde schijven maar als iemand dan zo vriendelijk zou willen zijn hoe en wat te vertellen

greetz
tenminste dit is wat ik begreep
kan zijn dat ik er helemaal naast zit want ik heb namelijk geen ruk verstand van harde schijven maar als iemand dan zo vriendelijk zou willen zijn hoe en wat te vertellen
greetz
Niet helemaal waar, als ie alleen maar nullen op de schijf zou zetten geeft de schijf geen tracks en sectoren meer aan enzo, en met een lowlevel format wordt die indeling juist wel gedaan, naast het vullen met nullen.
dat kan vaak helpen bij schijven, maar later krijg je die problemen meestal toch weer terug. Opsturen naar de fabrikant (als je de schijf hebt opgegeven) is imho het beste als de low level format niet helpt.
veel schijvenfabrikanten hebben (goed zoeken) op hun websites daar utilities voor. Wordt ook soms uitgelegd wat het precies doet en hoe.
succes !!
dat kan vaak helpen bij schijven, maar later krijg je die problemen meestal toch weer terug. Opsturen naar de fabrikant (als je de schijf hebt opgegeven) is imho het beste als de low level format niet helpt.
veel schijvenfabrikanten hebben (goed zoeken) op hun websites daar utilities voor. Wordt ook soms uitgelegd wat het precies doet en hoe.
succes !!
Pagina: 1