Gedeelde bestanden in My Documents niet te openen *

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 22:24
Juw

Heb netwerkje, op de pc met WinXP Pro, heb ik mijn "mijn doc's" geshared, ik kan vanaf mijn pc boven (die draait op windows 2003 enterprise) mijn bestanden zien, de submappen in de map mijn documenten krijg ik toegang tot, ook de bestanden die in die submappen staan, maar de bestanden (let op: alleen de bestanden) die in "mijn doc's" staan, die kan ik niet openen.

Enig idee hoe dit komt ?:s

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-04 11:26

samo

yo/wassup

Hoe weet je dat je ze niet kan openen? Ik bedoel, wat gebeurt er als je het probeert. Krijg je een foutmelding, en zo ja welke?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Lijkt op een rechtenprobleem? Wat heb je voor rechten op de share en wat voor NTFS rechten?
Wat voor foutmelding krijg je? :)

• HyperBart
jah, ge weet wel, zo een ding van "toegang geweigerd" rood kruisje, van zo een win foutmelding.

\\192.168.1.11\mijn documenten is not accessible. You might not have permission to use this network resource.
Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

@dennisfreak: hoe check je je rechten en ntfs rechten ?
btw, ik heb simpele bestandsdeling opstaan he (ff tussendoor)

namen van de pc's

BART2003 (mijn pc boven, enterprise2003)
pcinbureau (pc beneden, de winxp pro)

netwerknaam: onze familienaam (ga ik hier ff niet posten)

[ Voor 74% gewijzigd door HyperBart op 12-03-2006 14:09 ]

• HyperBart
maar het rare is: als het aan rechten ligt (als iemand mij iets laat weten hoe en wat met die rechten test ik het ff uit, dan ben ik zeker), maar als het eraan ligt, hoe komt het dan dat ik wel submappen kan bekijken/openen en de bestanden ook kan accessen ? kheb een submap muziek bv, en daar kan ik lekker alles afspelen (daar zit ook wel een probleem, enkele bestanden (2-3) kan ik daar ook niet openen, en de tags van artiest en titel enzo in detailweergave kan hij dus bijgevolg ook niet ophalen.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ntfs permissies kun je in eerste instantie zien door simple filesharing uit te schakelen (in je verkenner-->extra-->map opties-->tabblad 'weergave'). en vervolgens moet je de eigenschappen van je map bekijken--->tabblad 'beveiliging'.

• HyperBart
jah, heb ik gedaan

administrators (PCINBUREAU\Administrators)
Bart #achternaam# (PCINBUREAU\Bart)
Iedereen
SYSTEM

kheb nu een vinkje gezet bij iedereen:machtigingen voor iedereen: volledig beheer

EDIT: nu heb ik totaal nix meer, nu geraak ik niet meer in mijn gesharede "mijn documenten" :s:s

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 12-03-2006 15:20 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-04 11:26

samo

yo/wassup

Je bent vast niet de eerste met dit probleem. Kijk misschien hier eens naar...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Zet allereerst simple file sharing is uit... Firewall ook al nagekeken? Wat heb je zelf al getest of geprobeerd?

Heb je andere usersnames op de verschillende pc's gebruikt? Heb je wel zelfde password voor die pc's? Nogmaals hoe staan je SHARE rechten... niet alleen naar NTFS kijken of heb je dat al aangepast?

Vreemd waarom je er nu helemaal niet in komt, dan lijkt me toch meer dat het daar ergens mee te maken heeft...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 22:49 ]

• HyperBart
sfp staat af
firewall staat juist (netbeui poorten wordne niet geblokt, mijn norton is laat alle lan ip's toe, dus FW is in orde, dat weet ik zeker)

niet dezelfde gebruikersnamen, moet dat dan ? de win2003 heeft als gebruiker administrator, maar die heb ik hernoemd naar Bart (maar je kent windows, hij ZIET dat nog steeds als administrator) op de winxp pc, heb ik een Bart account gemaakt met beheerdersrechten, wachtwoorden verschillen wel
share rechten: iedereen = volledig beheer, administrators op pcbureau = volledig beheer, bart/pcinbureau = volledig beheer.

maar ik kan dus geen gebruikers van mijn pc van boven (2003) toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 13-03-2006 21:08 ]

Pagina: 1