[Linux/Gnome] simpele pop3 checker in tray?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een simpele pop3 mailchecker die in de systemtray gezet wordt. Het verbaast me dat ik hier voor Linux eigenlijk niks fatsoenlijks kan vinden (makkelijk instelbaar en DUIDELIJKE notificatie). Het enige wat ik eigenlijk ben tegengekomen is een progje dat luistert naar de spannende naam 'mail-notification'. Ik krijg het hier alleen niet mee voor elkaar om een uitroeptekentje of whatever in de systemtray te krijgen als er mail is. Hij kan alleen een geluidje laten horen of een commando uitvoeren (is me te omslachtig). Ook heb ik al een extension voor Thunderbird gebruikt, maar daarvoor moet ik TB aldoor aan laten staan.

Ik zoek gewoon iet simpels ala 'PopPeeper' voor windows. Een icoontje in de tray dat gaat knipperen oid als er mail is.

De distro die ik gebruik is Ubuntu (Gnome).

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46
mailtc misschien iets? Ik gebruik het al een tijdje:

http://sourceforge.net/projects/mailtc/

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:59

Valium

- rustig maar -

Ik gebruik gnubiff hiervoor (versie 2.1.9 zit in debian). Zit niet in je tray, maar op je paneel zelf..is bijna hetzelfde.

Je kunt meerdere mailboxen instellen en de manier waarop hij weergeeft dat je post hebt en hoeveel kun je helemaal zelf aanpassen. Als je erop klikt krijg je als popup de lijst met nieuwe mailtjes. Zeer handig.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
thanx :) Gnubiff voldoet aan al mn wensen :) Stond ook in de repository van Ubuntu, dus kon hem zo installeren.