Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pinout lcd 2.5"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een lcd scherm van 2.5" uit een HP PSC 2410 Photosmart tout-en-un.
Nu kan ik nergens de datasheet vinden (google,…).

Dit staat op het scherm (onder streepjescode) : 31D372DI0u - C1 - F305004
Scherm heeft 22 aansluitingen + 2 van ¿achtergrondlamp?
Voor de rest heb ik een printplaatje waar een ic opstaat UPS051 waar ik dit van vond: http://tim.cexx.org/projects/pv2lcd/datasheets/
Uit de printplaat verstek een platte kabel met 18 aansluitdraden
Nu zou ik het scherm aan het printplaatje prutsen en op ieder pinnentje een testspanning aanleggen.
Weet iemand wat de uitgangspanning is van de transfo naar het printje?
Heeft iemand hier meer info over?

M.v.g.

edit: link toegev.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 13:56 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
LCD scherm zelf aansturen wordt erg moeilijk. Je kan google raadplegen, maar je zal zelf erg veel moeten uitzoeken. Je hebt geluk met die datasheet, als je die goed bekijkt kan je inschatten of het voor jou haalbaar is. Zo niet, sorry, tenzij je het wil doneren aan iemand die het wel kan, kunnen we je hier niet verder halen.

Die IC zou je best aan het schermpje laten hangen zoals ie nu is, daarmee heb je het meest kans om het in gang te krijgen. Werk op de ingang van die chip, dat is het enige haalbare (die chip is de controller, dat kan je zelf echt niet maken).

Als je er al iets op kan krijgen, en je hebt nog hulp nodig bij specifieke zaken, kan je het natuurlijk altijd hier vragen, maar we kunnen het hier niet voor jou op een dienblaadje geven.

[ Voor 20% gewijzigd door naftebakje op 12-03-2006 14:07 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net de 20 aansluitingen zitten uitzoeken waarvoor ze dienen en heb er 2 waarvan ik twijfel. (pin 1 en 2).
Ik kan deze niet uitmeten omwillen dat ik enkel het bovenstuk op de stoep heb gevonden.
(Wie heeft deze printer en kan dit meten?).
Nu heb ik al wat zitten testen en krijg een verticaal lijnen patroon op het schermpje maar de inverter werkt niet (geen achtergrond verlichting).
Kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer moet meten met men scoop aan de inverter?

M.v.g.

• naftebakje
Een invertor voor een CCFL moet normaal een wisselspanning van 600 à 800V maken, met een frequentie van een paar 100 Hz. Let dus op met je scope, dat je zijn ingangen niet verbrand.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Ik heb m'n inverter gewoon met multimeter gemeten op 600v wisselspanning.
Als ik 1 pin contact liet maken en de andere net erboven hield had ik een vonkoverslag dus wist ik meteen dat het ding werkte, en men multimeter still works :+

Maareuh, je hebt toch een datasheet? kan je daar niet alles op terugvinden? (ff geen zin om dat ding te lezen)

Verwijderd

Topicstarter
Inverter werk :) maar vonkjes krijg ik er niet uit.
Nu heb ik allemaal lijnen maar hoe ik verder moet aansturen is een groot vraagteken
Ik heb een oude 3D kaart (exm254a) gevonden met een 26 pinnig stekkertje op.
http://pinouts.ru/data/VesaFeature_pinout.shtml
Kan ik mijn schermpje hiermee aansluren?
Ik heb van bedrading over
DDX0=>DDX7
Dclock
Hsync
Vsync

Verwijderd

Lijkt me van wel.. maar ik ben geen expert op dit gebied, zie onderschrift :+

• naftebakje
Lijnen is denk ik initialisatie, dus met de voeding zit je blijkbaar goed. Zolang de spanningen niet te hoog zijn, heb je zoveel kans niet om hem kapot te maken, dus je zou het gewoon eens kunnen proberen aan te sluiten. Probeer wel je draadjes wat kort te houden/niet om elkaar heen te laten draaien/... , zodat je een schoon signaal overhoud (want zoiets is erg moeilijk om te vinden, net als een slecht contact).

Verwijderd

Topicstarter
HP logo heb ik ook al gehad :(
Storingen euh het is toch digitaal maar ja ik zal er rekening mee houden :P .
Draden zijn een platte kabel van een printer(hp840c ofzo) dus 50 cm lang en met ferrietkern.
Daarna ga ik over gaan naar een kabeltje van floppy station.
Woensdag zal ik het in elkaar flansen maar komt er op die pinnetjes van de 3D kaart niet meer als 5 volt te staan? (mijn scoop probe is stuk, kabelbreuk kern)
edit:
Ik heb een ati Mach64 GX PCI gevonden maar nu vind ik de driver niet dus iemand een driver voor mij (winxp media center editie)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 19:25 ]

Pagina: 1