Linksys WRT54G + FTP server

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:14
Heuj,

Ik heb al tijden een FTP server draaien achter mijn oude routertje (niet linksys)
totdat het routertje stuk ging. Heb dus een nieuwe aan moeten schaffen en dat is de linksys wrt54G geworden.

Alleen krijg ik het niet voor elkaar de ftp server weer up and running te krijgen.
FTP server heeft een vast IP adres (192.168.1.104)

Heb ook search gebruikt maar kom ik niet verder mee.
Iemand die me kan helpen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Normaal gesproken te vinden onder: Application & Gaming -> Port Range Forward.
Hoe je dat verder precies moet instellen is dan volgens mij wel duidelijk, en anders is daar het grote portmapping/forwarding topic voor.

Verwijderd

warlord schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:57:
Heuj,

Ik heb al tijden een FTP server draaien achter mijn oude routertje (niet linksys)
totdat het routertje stuk ging. Heb dus een nieuwe aan moeten schaffen en dat is de linksys wrt54G geworden.

Alleen krijg ik het niet voor elkaar de ftp server weer up and running te krijgen.
FTP server heeft een vast IP adres (192.168.1.104)

Iemand die me kan helpen?
Ik had toevallig hetzelfde probleem gisterenavond, het zat 'em in het feit dat hij schijnbaar ook nog op poort 5000 - 5099 wil connecten, dus ik heb in mijn Linksys de 21-21 en 5000-5100 opengezet naar mijn ftp server. Alles werkt nu goed hier

Wat je ook kunt proberen is de DMZ, d.w.z. dat AL het verkeer direct doorgaat naar je FTP server, dit is wel een beveiligingsrisico, maar het zou moeten werken.

• warlord
BredeP schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:00:
Normaal gesproken te vinden onder: Application & Gaming -> Port Range Forward.
Hoe je dat verder precies moet instellen is dan volgens mij wel duidelijk, en anders is daar het grote portmapping/forwarding topic voor.
Heb me suf gezocht maar kan geen application & gaming vinden... linkje??

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
warlord schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:10:
[...]

Heb me suf gezocht maar kan geen application & gaming vinden... linkje??
linkje? Hij bedoelt application & gaming kan je vinden als je met je router verbinding maakt. Gewoon ff naar 192.168.1.1 via je browser. Naam en wachtwoord zijn standaard geloof ik beiden admin.

edit:
google > default naam is [niets; gewoon blanco laten dus :) ] en je default wachtwoord is admin. Verstandig is wel om dit te veranderen heb je dat nog niet gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door DEVoTi0N op 12-03-2006 20:06 ]

• warlord
DEVoTi0N schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:58:
[...]

linkje? Hij bedoelt application & gaming kan je vinden als je met je router verbinding maakt. Gewoon ff naar 192.168.1.1 via je browser. Naam en wachtwoord zijn standaard geloof ik beiden admin.

edit:
google > default naam is [niets; gewoon blanco laten dus :) ] en je default wachtwoord is admin. Verstandig is wel om dit te veranderen heb je dat nog niet gedaan.
Oh op die manier...
Ja dat heb ik ingevuld: port 20 en 21 geforward naar ip adres voor zowel TCP als UDP
maar dat werkt dus kennelijk niet. terwijl dit op mijn ouder router genoeg was.

Ook DMZ heb ik enabled naar het ipadres.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk zocht je dan op de verkeerde plek...

Je hebt dit topic in Overige Hardware gedumpt, ga eens in de hoofdgroep 'Netwerken' kijken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.