Toon posts:

Aan een file werken die op 'n webserver staat

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit met een vraagstukje.

Ik heb een agendaprogramma (lotus organizer) dat dus de hele agendazooi in 1 file opslaat. Nu heb ik zowel een desktop als een laptop en ik wil die file altijd geupdate hebben want anders loop je met 2 verschillende rond, afspraken die daardoor in 't 100 lopen enzo, dat zie ik al helemaal voor me.

Nu heb ik een eigen webservertje, gewoon NT4 met IIS4 dat achter m'n chello verbinding draait maar het werkt wel :) Nu was het idee om dus de file hier op te zetten, als ik dan op m'n eigen netwerk zit kan ik er wel bij. Gewoon een netwerkdrive koppelen.

Echter op de laptop als ik b.v. op school of bij m'n ouders zit kan dat niet op die manier en zal het via het web moeten. De vraag is alleen hOe? Het organizerprogramma ondersteunt dat niet en waar ik dan aan zat te denken is misschien het lokaal krijgen van die file elke keer als ik b.v. opstart, dat zou wel kunnen als je het handmatig doet. Is niet handig maar kan wel. En als je dan klaar bent met de agenda moet je 'm ook weer uploaden, wederom niet handig maar kan wel.

Nu is de vraag, bestaat er een manier om die op/downloaden voor mij te laten doen of kan ik wel online werken met die file maar hoe zou dat dan moeten?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maak een ftp-server thuis met schrijf rechten.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik, en dan? Kun je een ftp lokatie koppelen net als een netwerkdrive in windhoos?

Verwijderd

Ja dat moet kunnen ja..

Je download die file, bewerkt hem en upload hem weer. Nooit vergeten te uploaden als je ermee klaar bent natuurlijk ;)

Niet handig maar het kan wel :9

• mossel
  • Niet online
Ik denk trouwens dat ze uppen van een ftp op je school wel hebben dichtgetimmerd...

Verwijderd

Heb je weleens aan Virtual Network Connection gedacht?

Met VNC service kan je een verbinding opzetten naar je Home PC en dan binnen een Webbrowser van een wille kuerige lokatie met internet verbinding op de PC@home werken.
Soort PC anywhere of Citrix maar dan voor kleine toepassingen.

Tip is wel dat je zorgt voor een tweede user met weinig opties binnen de PC en die wel mag werken in je Lotus Files!
Dit is om opstart vertraging te verkleinen.

www.uk.research.att.com/vnc

B-)

Verwijderd

Topicstarter
wel tof inderdaad maar ik kan dus nooit geen contact krijg met die webserver eh? En ik weet_niet of de firewall van school 't wel toestaat dat ik via die poorten ga.

• mossel
  • Niet online
Dan mail je de file gewoon naar je eigen Webbased Email Server, en haal je hem op op school. Als je klaar bent mail je de file weer terug.

Pagina: 1