7800GTX-TOP + 7900GT???

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 20:28
Sinds afgelopen september ben ik de trotse en tevreden eigenaar van de Asus Extreme N7800GTX TOP. Het beestje draait als een tierelier, dus daar verder niks op aan te merken. Maar om eerlijk te zijn heb ik het systeem destijds gekocht met het oogpunt om ooit SLI te gaan draaien. Dankzij de 'geweldige' beschikbaarheid van nieuwe kaarten en de woekerprijzen van 2e-handsverkopers, is het er nog steeds niet van gekomen.

Maar zie daar! De 7900GT is uit. De kloksnelheden van core en geheugen (beide DDR3) zijn ongeveer gelijk. Nu is uiteraard mijn vraag: kan ik een nieuwe 7900GT (non-TOP) in SLI draaien met mijn oude 7800GTX TOP? Zo ja, heeft iemand tips voor me over hoe ik dat het beste aan kan pakken? Links naar guides ofzo zijn ook prima.

Bvd.

Nothing to see here folks, please move along.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Red Lion schreef op zondag 12 maart 2006 @ 09:51:
Sinds afgelopen september ben ik de trotse en tevreden eigenaar van de Asus Extreme N7800GTX TOP. Het beestje draait als een tierelier, dus daar verder niks op aan te merken. Maar om eerlijk te zijn heb ik het systeem destijds gekocht met het oogpunt om ooit SLI te gaan draaien. Dankzij de 'geweldige' beschikbaarheid van nieuwe kaarten en de woekerprijzen van 2e-handsverkopers, is het er nog steeds niet van gekomen.

Maar zie daar! De 7900GT is uit. De kloksnelheden van core en geheugen (beide DDR3) zijn ongeveer gelijk. Nu is uiteraard mijn vraag: kan ik een nieuwe 7900GT (non-TOP) in SLI draaien met mijn oude 7800GTX TOP? Zo ja, heeft iemand tips voor me over hoe ik dat het beste aan kan pakken? Links naar guides ofzo zijn ook prima.

Bvd.
Nee, dat kan niet. Het is alleen mogelijk om kaarten met dezelfde chipset van verschillende fabrikanten, of dezelfde kaarten met een andere hoeveelheid geheugen in SLI te draaien.
Can I mix and match graphics cards?
In order to provide optimal symmetric scaling, SLI Technology requires the NVIDIA GPU to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 Graphics Drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in SLI Mode. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even hierop inhakend: weet iemand hoe 7800gtx 256 sli zich verhoudt tot x1900xtx en 7900gtx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:11:
Even hierop inhakend: weet iemand hoe 7800gtx 256 sli zich verhoudt tot x1900xtx en 7900gtx?
Erm google ofzow ? Ik geloof wel dat er 100 testen zijn uitegkomen deze week :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
Groever schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:01:
[...]
Nee, dat kan niet. Het is alleen mogelijk om kaarten met dezelfde chipset van verschillende fabrikanten, of dezelfde kaarten met een andere hoeveelheid geheugen in SLI te draaien.
[...]
Dank! Dan weet ik dus dat ik m'n geld lekker in m'n zak moet houden voor andere upgrades (mem, monitor). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Red Lion schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:51:
[...]

Dank! Dan weet ik dus dat ik m'n geld lekker in m'n zak moet houden voor andere upgrades (mem, monitor). :)
V-->3--->1----> oftewel Yes Sir! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Het kan wel als je de 7900GT werkend krijgt met een 7800GTX bios, wat in theorie heel goed mogelijk moet zijn, aangezien de chips practisch identiek zijn op de die shrink en wat weggelaten transistors na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Alexio schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:45:
Het kan wel als je de 7900GT werkend krijgt met een 7800GTX bios, wat in theorie heel goed mogelijk moet zijn, aangezien de chips practisch identiek zijn op de die shrink en wat weggelaten transistors na.
Als je geld zat hebt en het je niet uitmaakt als je je kaart mollesteert.. losstaand nog van het feit dat het misschien werkt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
killingdjef schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:03:
[...]

Als je geld zat hebt en het je niet uitmaakt als je je kaart mollesteert.. losstaand nog van het feit dat het misschien werkt... :Y)
Dat lijkt me er niet echt van losstaan, omdat je je kaart niet zou mollesteren als het gewoon zou werken ;) SLI wekt 99% zeker als de kaart gewoon met die biso werkt.

Het is trouwens zo dat je een kaart niet zo snel molt hoor. Geen beeld na het flashen = geen probleem. Dan moet je gewoon even blind terugflashen. Maar je moet toegeven dat als het werkt het heel handig zou zijn voor een heleboel 7800GTX bezitters, aangezien de prijs van die kaart nooit zo laag zal worden als de prijs van een 7900GT. Dan bedoel ik natuurlijk voor in een SLI opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Alexio schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:17:
[...]

Dat lijkt me er niet echt van losstaan, omdat je je kaart niet zou mollesteren als het gewoon zou werken ;) SLI wekt 99% zeker als de kaart gewoon met die biso werkt.

Het is trouwens zo dat je een kaart niet zo snel molt hoor. Geen beeld na het flashen = geen probleem. Dan moet je gewoon even blind terugflashen. Maar je moet toegeven dat als het werkt het heel handig zou zijn voor een heleboel 7800GTX bezitters, aangezien de prijs van die kaart nooit zo laag zal worden als de prijs van een 7900GT. Dan bedoel ik natuurlijk voor in een SLI opstelling.
True, als het zou werken zou het een hele mooie uitkomst zijn maar dat "effe flashen" is waar ik op doelde. De voltages kunnen compleet anders (lees: schadelijk) zijn en wil je terug flashen moet je uiteraard wel een werkende PCI kaart bij de hand hebben. Blind flashen werkt ook uiteraard maar zonder geschreven autoexec en de oude bios ben je niks. Natuurlijk is het allemaal vanzelfsprekend maar er zitten meer haken en ogen aan dan ik persoonlijk opmaak uit je suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
Dus de nieuwe 7900GT met de 7800GTX TOP-bios flashen. Is het niet verstandigere om de oude 7800GTX TOP met de nieuwe 7900GT-bios te flashen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets nog nooit eerder gedaan heb, maar ik wordt nu toch wel nieuwsgierig. Ik heb inderdaad wel verhalen gehoord van mensen die hun 'gewone' GTX van merk A geflasht hadden met de bios van merk B, om 2 verschillende merken te kunnen combineren voordat de 80.xx drivers kwamen. Maar ik heb nog nergens gezien dat ze inderdaad verschillende kaarten zo geflasht hebben. Heeft iemand misschien een idee of link?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
Red Lion schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:31:
Dus de nieuwe 7900GT met de 7800GTX TOP-bios flashen. Is het niet verstandigere om de oude 7800GTX TOP met de nieuwe 7900GT-bios te flashen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik zoiets nog nooit eerder gedaan heb, maar ik wordt nu toch wel nieuwsgierig. Ik heb inderdaad wel verhalen gehoord van mensen die hun 'gewone' GTX van merk A geflasht hadden met de bios van merk B, om 2 verschillende merken te kunnen combineren voordat de 80.xx drivers kwamen. Maar ik heb nog nergens gezien dat ze inderdaad verschillende kaarten zo geflasht hebben. Heeft iemand misschien een idee of link?

Bvd.
Als een 7900GT even goed presteerd als een 7800GTX, die worden zowiezo goedkoper/evenduur, waarom koop je dan niet gewoon een 7800GTX, evenuteel TOP. Flash een asus TOP bios in die kaart, dit moet minder problemen geven dan een 7900GT -> 7800GTX qua specificaties mogen ze wel gelijk zijn maar de core is anders dus lijkt mij dat het niet gaat werken.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-03-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
STIMPPYYY schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:34:
Als een 7900GT even goed presteerd als een 7800GTX, die worden zowiezo goedkoper/evenduur, waarom koop je dan niet gewoon een 7800GTX, evenuteel TOP. Flash een asus TOP bios in die kaart, dit moet minder problemen geven dan een 7900GT -> 7800GTX qua specificaties mogen ze wel gelijk zijn maar de core is anders dus lijkt mij dat het niet gaat werken.
Nou, 't probleem met de TOP is, dat die niet meer geproduceerd wordt. Alleen wat er nu nog in omloop is, wordt verkocht. En verder zou de 'gewone' GTX ook AOL gaan zodra de 7900GTX uitkwam. Vandaar dat ik dus op de nu al goedkopere 7900GT aas om die eventueel erbij te zetten. Maar ik twijfel net als jij aan de haalbaarheid van zo'n flash... Iemand anders nog ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door Red Lion op 14-03-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Red Lion schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:41:
[...]

Nou, 't probleem met de TOP is, dat die niet meer geproduceerd wordt. Alleen wat er nu nog in omloop is, wordt verkocht. En verder zou de 'gewone' GTX ook AOL gaan zodra de 7900GTX uitkwam. Vandaar dat ik dus op de nu al goedkopere 7900GT aas om die eventueel erbij te zetten. Maar ik twijfel net als jij aan de haalbaarheid van zo'n flash... Iemand anders nog ideeën?
Je 7800GTX verkopen en tweemaal een 7900GT bestellen ;), volgens mij verlies je er niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
STIMPPYYY schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:01:
Je 7800GTX verkopen en tweemaal een 7900GT bestellen ;), volgens mij verlies je er niet veel op.
Ja, dat zou nog niet eens zo'n gek idee zijn!!! Nu maar hopen dat iemand mijn TOP voor z'n €300 wil hebben. Zou ik er dat nog voor kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Meer zul je er in iedergeval niet voor krijgen, 250 euro neem ik hem wel over ;) probeer het anders in V&A, laat mensen bieden vanaf 200 euro bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de spellen die jij wilt spelen, niet meet op die 7800top draaien.
Dan hoeft ik hem natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, we hebben geen edit-knopje meer.
Is dit een teken van het begin van het einde????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:00:
Ik neem aan dat de spellen die jij wilt spelen, niet meet op die 7800top draaien.
whahaha. hij is waarschijnlijk de eerste die ut2007 draait:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Want het is natuurlijk heel gewoon dat zo'n beetje de snelste kaart op de markt de nieuwste spellen niet zou kunnen draaien...

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 14-03-2006 19:04 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk dat het juist WEL kan,

de nieuwe drivers van Nvidia geven toch ondersteuning voor verschillende merken

en voor zoiets als een kaart met 128 megs + ene van 256, dus in theori zou het moeten werken (het staat ergens op de frontpage, even zoeken)

EDIT: Gevindet: nieuws: nVidia maakt SLI met twee verschillende merken mogelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 14-03-2006 19:23 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:38
{Ik neem aan dat de spellen die jij wilt spelen, niet meet op die 7800top draaien.
Dan hoeft ik hem natuurlijk ook niet. Bokworst}

of je lult gewoon normaal.. die 7800top draait alles nog man.. enigste wat die dude wil is in SLI draaien..

[ Voor 39% gewijzigd door krijgnuwat op 14-03-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
krijgnuwat schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:06:
{Ik neem aan dat de spellen die jij wilt spelen, niet meet op die 7800top draaien.
Dan hoeft ik hem natuurlijk ook niet. Bokworst}

of je lult gewoon normaal.. die 7800top draait alles nog man.. enigste wat die dude wil is in SLI draaien..
Of jij doet ff normaal.

(7800gtx top draait inderdaad alles nog, maar het draait allemaal wel degelijk beter in SLI. Daarnaast zou het netter zijn om gebruik te maken van de quote-knop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
Ik wil inderdaad alleen maar SLI draaien. Hij draait alle spellen (incl bijv Quake4) met genoeg fps met alle 'leuke' opties vol open. Aangezien de 7800GTX TOP en de 7900GT elkaar niet veel ontlopen (behalve in nieuwprijs), leek het mij een optie om deze 2 in SLI te draaien.

Oh, snake903: dat artikel van jou zegt alleen maar dat je verschillende merken en verschillende geheugens met elkaar kunt matchen. (Ik zou sowieso een Asus 7900GT nemen.) Maar er staat nergens dat verschillende chipsets samengaan.

Met al het bovenstaande in gedachte, lijkt het me niet onverstandig om een overstap naar 2x GT te overwegen en m'n TOP te verkopen. Uiteraard wil ik m'n TOP pas kwijt als ik m'n GT's heb, want anders doet m'n comp vrij weinig nuttigs, of ik moet iets tijdelijks zien te vinden... Iemand enig idee van de levertijden van de 7900GT's? Volgens mij zijn ze nog niet leverbaar in NL, toch?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Volgens mij noemt men dit sarcasme, maar het kan aan mij liggen; ik vond het wel grappig :)
Iedereen die gelijk weer op zn fluit is getrapt.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch net zo goed 3 a 4 maandjes wachten met nieuwe kaarten aanschaffen ik wed dat die 7800 TOP zat spellen aankan de komende tijd, aangezien je straks voor de 7900 een hoge rpijs neertelt.

Over paar maandjes zal dat stukken minder wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:52:
Je kan toch net zo goed 3 a 4 maandjes wachten met nieuwe kaarten aanschaffen ik wed dat die 7800 TOP zat spellen aankan de komende tijd, aangezien je straks voor de 7900 een hoge rpijs neertelt.

Over paar maandjes zal dat stukken minder wezen.
Ja, m'n TOP trekt alles de komende tijd nog wel. Maar kan ik er over 3-4 maanden nog wel wat voor terukrijgen? Als ik 'm dan voor slechts €150-200 kwijt kan, ben ik 'm nu liever voor €100 meer kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
Over 3-4 maanden is de opvolger van de 7900 serie er ook alweer bijna ;)
Je wilt dus een 2e kaart hebben om SLI te draaien. Maar waarom wil je eigenlijk SLI draaien? En kan je voeding dat wel aan?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Payne schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:29:
Je wilt dus een 2e kaart hebben om SLI te draaien. Maar waarom wil je eigenlijk SLI draaien? En kan je voeding dat wel aan?
Is de g80 er al over 3-4 maanden? wat heeft het dan voor een nut om te upgraden nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
Payne schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:29:
Ik heb samen met de TOP een CoolerMaster RealPower 550W gekocht. Er zit zo'n leuk metertje op om te zien hoeveel Watt je pc trekt. En momenteel zit ik op 120W idle en 150W stressed. Ik gok dat ik wel SLI aankan :)

De reden om SLI te draaien? Onder andere is het gewoon de pimp-factor van het geheel. Maar verder hou ik ook van eye-candy. Echter lijkt 't me niet zo'n geweldig idee om hier (weer) een topic te beginnen over de voors en tegens van SLI. Ik heb me voorgenomen om SLI te gaan draaien, dus daar gaat het niet over. Het ging over de vraag of de 7800GTX TOP en de 7900GT samen konden draaien. Ik heb nog niet veel overtuigend bewijs of informatie gekregen, dus ik waag me daar niet meer aan. Op 't moment ben ik aan het kijken naar de levertijden van de 7900GT (evt. TOP) en voor hoeveel ik m'n GTX TOP kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:06:
[...]

Is de g80 er al over 3-4 maanden? wat heeft het dan voor een nut om te upgraden nu ?
Dan krijg je er helemaal bagger weinig voor. Nu krijg je er nog zo'n 270 euro voor. Tegen de tijd dat er weer nieuwe generatie's zijn is die kaart nog maar zon 150 euro waard. Dus zoveel verschil zit er niet in om nou te wachten of te verkopen, misschien scheelt het net 20/30, dan heb ik liever 3/5 maanden meer fun met 2 kaarten dan met 1 die het bijna niet trekt (*kuch /overdrijfmodes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
1) Ik zou dat met dat bios zeker afraden :p
2) Je bent een held als je die 7900GT wel werkend zou krijgen met dat andere bios :p
3) Aan de andere kant zou je ook kunnen eindigen bij GoT's funniest home-videos, dus ga voor 2x7900GT :) Ook denk ik dat je op een site als marktplaats meer geluk hebt dan op T.net, het gaat namelijk om wat een gek er voor geeft, en gekken hebben we niet op GoT... behalve ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Om even een centje te laten vallen:

Ik zie bij een betrouwbare bron ook een Asus 7900GT TOP staan, die moet er dus ook binnenkort aankomen/beschikbaar zijn.

Verder lijkt het me geen goed idee om zomaar met BIOS' te gaan hannesen, leuk als je genoeg geld hebt maar voor een huis-tuin-keuken tweaker zijn deze practijken ietwat financieel intensief.

Je hebt nog wel de keuze om bv een XFX 7800 GTX 256 xxx pci-e te kopen, deze kaart draait op nagenoeg dezelfde snelheid als je TOP van asus dus zou zo min mogelijk problemen moeten geven, daarbij is het dus vanaf de nieuwe driver mogelijk om te mixen tussen fabrikanten dus lijkt mij dit een beproefde opstelling.
Ik zie dat deze XFX kaart op voorraad is bij een van de bij mij bekende leveranciers.. in de PriceWatch kan ik hem zo 1-2-3 niet vinden, prijs is 440,- inkoop ex btw..

Oh hier heb je er 1: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=017582
relatie naar kaart op XFX site: http://www.xfxforce.com/w...ductConfigurationId=12041
Highlighted Features
Factory overclocked the engine clock at 450MHz and memory clock at 1.25GHz (vs. standard 430MHz and 1.2GHz) , Dual DVI Out , HDTV ready , Dual VGA , SLI ready , TV Capture

[ Voor 21% gewijzigd door Oet op 16-03-2006 14:50 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk wat doe je dan als je die 7900 hebt gekocht ? :) verkoop je ze dan ook weer na 3 of 4 maanden omdat er een nieuwe uitkomt en je het weer voor het maximale wilt verkopen.
je gebruikt em of je koopt de kaart niet... :) je kan beter wachten , en dan voor een goedkopere prijs andere kaarten kopen die toch beter zijn. denk ik. dit is mijn mening in iedergeval, en verder elke half jaar komen er ongeveer weer nieuwe kaarten kopen je blijft zo bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:03:
Kijk wat doe je dan als je die 7900 hebt gekocht ? :) verkoop je ze dan ook weer na 3 of 4 maanden omdat er een nieuwe uitkomt en je het weer voor het maximale wilt verkopen.
je gebruikt em of je koopt de kaart niet... :) je kan beter wachten , en dan voor een goedkopere prijs andere kaarten kopen die toch beter zijn. denk ik. dit is mijn mening in iedergeval, en verder elke half jaar komen er ongeveer weer nieuwe kaarten kopen je blijft zo bezig :)
Dude, zoals de TS zegt: "Maar om eerlijk te zijn heb ik het systeem destijds gekocht met het oogpunt om ooit SLI te gaan draaien."

Dus hij wilde al SLI, hij probeert nu alleen de economisch meest bruikbare manier te vinden om die SLI setup te verwezenlijken. Het heeft dus niets te maken met iedere 4 maanden wat nieuws willen. Als de 7800GTX-TOP nu goed en goedkoop verkrijgbaar zou zijn, denk ik dat ie hem zo in SLI opstelling erbij zou zetten, maar dat is ie dus niet. En aangezien de 7900GT qua snelheid vergelijkbaar is, wilde hij weten of dit misschien werkte in SLI met de 7800GTX. Zo, hoef je het topic niet eens door te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:57:
[...]

Dan krijg je er helemaal bagger weinig voor. Nu krijg je er nog zo'n 270 euro voor. Tegen de tijd dat er weer nieuwe generatie's zijn is die kaart nog maar zon 150 euro waard. Dus zoveel verschil zit er niet in om nou te wachten of te verkopen, misschien scheelt het net 20/30, dan heb ik liever 3/5 maanden meer fun met 2 kaarten dan met 1 die het bijna niet trekt (*kuch /overdrijfmodes :P)
Hehe, dan kan ik net zo goed niet upgraden!
Had ik mijn X800XL kunnen houden tot de zomer en in Indonesie een AMD Proc + mobo + graka kunnen kopen.
Achjeh, shit happens, dan maar een pre-order op de 7900GT en die proberen te overclocken naar GTX >:) .
En mn S478 met PCI-E ATI RX200 chipset 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hetzelfde doen.

De 7800GTX is al verkocht voor 300 (was zo gepiept) en de nieuwe 7900GT`s voor SLI zijn reeds besteld. 2x 7900GTX in SLi werd me wat te gortig qua prijs. Ik kan gelukkig wel tegen groothandels prijzen kopen en betaal ongeveer 400 voor een GTX en 230 voor een 7900GT. Dus dan is het nog allemaal wel te behappen.

Bij mij dezelfde reden..beetje hobby, beetje pimpen en ik wilde gewoon SLI gaan draaien. Oftewel "elke gek zijn gebrek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:22:
Bij mij dezelfde reden..beetje hobby, beetje pimpen en ik wilde gewoon SLI gaan draaien. Oftewel "elke gek zijn gebrek".
*offtopic

Ik begrijp het gevoel, ik had die x800xl pas van november :P
Maar ik zou wel willen weten of een tweaker een 7900gt in een 7800gtx kon flashen of andersom om zo SLI te draaien.
Dat lijkt me echt master, en dat zou natuurlijk veel geld besparen onder de tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
GTX heeft 512MB aanboord een GT 256MB dus zowiezo gaat dat al niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

ToFast schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:03:
[...]

whahaha. hij is waarschijnlijk de eerste die ut2007 draait:P
minimum graka UT2007 --> geforce 6 series, naar mijn weten is de 7800GTX TOP wel iets sneller :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:44:
[...]

*offtopic

Ik begrijp het gevoel, ik had die x800xl pas van november :P
Maar ik zou wel willen weten of een tweaker een 7900gt in een 7800gtx kon flashen of andersom om zo SLI te draaien.
Dat lijkt me echt master, en dat zou natuurlijk veel geld besparen onder de tweakers.
hehe wij begrijpen elkaar..mijne ook uit november.

Ik heb zojuist de XFX 7800GT XXX besteld. 263 Euro/st. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Lion
Okay, 7800GTX TOP de deur uit. 7900GT TOP is onderweg naar mij. Helaas zit ik in de (hopelijk korte) tussentijd met een PCI-kaartje opgescheept, omdat m'n mobo geen AGP heeft... :|
Wat nog veel erger is: Ik, als toch een beetje nVidia-boy, zit nu te kijken naar waat een ATI Rage II+ naar m'n beeldscherm slingert!!! :'(

Die 7900GT TOP kan mij niet snel genoeg komen. En de tweede komt volgende maand... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Red Lion op 02-04-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2 GT`s zijn ook besteld ipv de 7800gtx. Deze is al wel verkocht maar met afspraak dat hij pas passeerd wanneer ik mijn kaarten binnen heb. (2 weken geleden besteld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
killingdjef schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:39:
[...]

True, als het zou werken zou het een hele mooie uitkomst zijn maar dat "effe flashen" is waar ik op doelde. De voltages kunnen compleet anders (lees: schadelijk) zijn en wil je terug flashen moet je uiteraard wel een werkende PCI kaart bij de hand hebben. Blind flashen werkt ook uiteraard maar zonder geschreven autoexec en de oude bios ben je niks. Natuurlijk is het allemaal vanzelfsprekend maar er zitten meer haken en ogen aan dan ik persoonlijk opmaak uit je suggestie.
Dan copy past je even de voltage table met een hex editor. Trouwens, de voltages die beschikbaar zijn, zijn maar heel beperkt hoor dus schadelijk is het zeker niet, ze kunnen hooguit lager worden of de waardes zijn onherkenbaar, miss is er dan een default ofzo. Maar zoals ik dus al zei, is dat makkelijk op te lossen door de voltage table to copy pasten.

Het valt wel mee hoeveel haken en ogen er aan zitten denk ik zo. Veel dingen zijn al op hardware niveau geregeld op het PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze dezelfde snelheid hebben en geheugen hebben zegt dus echt totaal niet dat het wel kan. de 7800GTX TOP is zelfs op nanoschaal anders (90 vs 110). en het zou denk ik alleen misschien kunnen werken als nVidia er exact dezelfde BIOS voor gebruikte. maar dat doen ze niet en daar zal vast ook wel een reden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

STIMPPYYY schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:46:
GTX heeft 512MB aanboord een GT 256MB dus zowiezo gaat dat al niet :)
nee, de 7800GTX had inprincipe 256MB behalve de 'speciale' 512MB versie die ook een snellere core had etc. en mixen tussen hoeveelheiden geheugen kan prima, een 6800NU 128 en een 256MB exemplaar werken ook pirma in SLI
Pagina: 1