Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pinout GPS muis- USB

Pagina: 1
Acties:

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29
Beste,

Ik heb hier een gps muis liggen, maar echter zonder connector, (zat ooit eens tussen de deur, en heb aansluiting niet terug gehad) probleem is echter dat dit een andere kleurencode is, dan de standaard.

Mijn GPS muis is: HI-204E-USB

Rood
Geel
Paars
Oranje

Mijn kabel:

VBUS Red
D- White
D+ Green
GND Black

Kan de GPS muis niet openkrijgen, en ook niet uitmeten, Kan ik dit proberen zonder dat iets schade kan opleveren?

dank

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
al naar de print zelf gekeken
mogelijk dat daar + en - opstaat

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Hij krijgt de muis niet open, dan lijkt me dat moeilijk :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Zit er metaal aan de buitenkant van de muis? Misschien een schroefje ofzo? Dan kan je al de min vinden... Dan blijven er nog 3 over :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Zet er eens een multimeter op (alle combinaties), en schrijf op hoeveel weerstand er tussen de twee gemeten draden zat.
Met een beetje geluk zie je dan dat twee draden een lage weerstand opleveren, die zouden dan de voeding moeten zijn.

Maar het is maar een ruwe gok, voor als je écht geen andere oplossing weet.

Kun je niet ergens OEM-specificaties vinden van deze apparaten/kabels?
Anders gewoon veel USB-dradenschema's doornemen, misschien kom je net een ander apparaat tegen met dezelfde combinatie, en staat het gedocumenteerd.\

Su6 iig :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Als de behuizig helemaal van kunstof is en je ziet geen schroeven en klikvingens dan zijn de twee schaaldelen vaak ultrasoon gelast. Als je er in dat geval even een haardroger op de behuizing zet dan krijg je hem waarschijnlijk zo open. succes!

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17
Probeer anders gewoon de leverancier te mailen met je probleem, zij kunnen je vast verder helpen:
http://www.haicom.com.tw/contactpage.shtml

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Usb is vaak (eigenlijk altijd) afgeschermd, en de afscherming valt samen met de min, kan je zo doormeten.

Dan houd je nog 6 combinaties over, gewoon proberen, je kan er niks mee slopen dan.

Verwijderd

SA007 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:11:
Usb is vaak (eigenlijk altijd) afgeschermd, en de afscherming valt samen met de min, kan je zo doormeten.

Dan houd je nog 6 combinaties over, gewoon proberen, je kan er niks mee slopen dan.
niets mee slopen?
+5V op een datalijn vindt die GPS ontvanger vast niet leuk... of toch de USB communicatiechip die erin zit... :s

heb zonet m'n haicom 202E voor je opengegooid, maar di eheeft WEL de standaard kleuren... ze eindigen in een wit stekkertje op het printje. Als het hetzelfde stekkertje is op het printje, kunnen we mss vergelijken, en zullen de aansluitingen wel overeen komen...
kan helaas geen foto maken, digicam is uitgeleend tot na het weekeinde...
kan jij een foto maken?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 00:57 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft zijn muis wel de standaard layout maar niet zijn vervangende kabel met connector.

Dus als je de pin in connector doormeet, weet je welke kleur bij welke pin hoort. En aan de hand daarvan kan de TS zijn kabel weer in herreniging brengen met de connector.

Denk ik dan, kan het mis hebben en dat de muis een niet standaard heeft. Maar lijkt me sterk, of de fabriek moet vergeten zijn om draad te bestellen en het maar opgevuld met een andere kleur.
Pagina: 1