wifi adapter update ip-adres niet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een beetje irritant probleempje. Mijn laptop heeft een Netgear pcmcia wifi adapter met een Atheros chip. De pcmcia kaart werkt perfect (ik zou hem bijna aan iedereen aan willen raden) met de Madwifi drivers (versie 0.1443.20060207) en WPA-Supplicant (versie 0.5.1).

Nu is alleen het vervelende probleem, dat als ik van Access point verander, m'n ip-adres niet vernieuwd wordt. Ik moet dus vanuit een terminal "dhcpd ath0" starten om uiteindelijk ook om het nieuwe netwerk te kunnen.

Nu heb ik gelezen dat wpa_cli gebruikt kan worden om een extern programma aan te roepen, om bijvoorbeeld het ip-adres te updaten, maar dan moet ik nog steeds naar een terminal. En ik wil met wpa_gui, vanuit m'n grafische omgeving m'n AP kunnen selecteren.

Het stomme is, dat hij het wel heeft gedaan... Ik weet alleen niet wat er veranderd is sindsdien...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 08:47

pistole

Frutter

deepbass909 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 08:33:
Ik moet dus vanuit een terminal "dhcpd ath0" starten om uiteindelijk ook om het nieuwe netwerk te kunnen.
Ik neem aan dat je dhcpcd bedoelt?

Ik frut, dus ik epibreer

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
uhm... ja... 8)7 |:( dat krijg je als je altijd alleen maar de eerste letter in hoeft te typen... bash-completion maakt je lui _/-\o_

Maar daar ging het niet echt om...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Is er niemand die een idee heeft???

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Heeft er echt helemaal niemand een idee???

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:45

Flydude

Mighty pirate

Zou ifplugd je probleem kunnen verhelpen?

I am rubber, you are glue

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Helaas niet, ifplugd kijkt of er een link is, en die status bestaat bij een Wifi adapter niet.
Ifplugd was al in gebruik bij mij om te kijken of m'n onboard eth0 een verbinding heeft of niet. Zo niet, geen dhcp, snellere opstart tijd. Zowel, geen wifi, altijd snelste netwerkverbinding.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
killall -ALRM dhcpcd
of dhcpcd -n
misschien?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Dan moet ik het nog steeds met de hand doen. Het gaat mij erom dat zodra hij inlogt op een nieuw AP hij ook z'n IP update.
Het vervelende is dat hij het eerste wel deed, maar nu niet meer (ik weet niet wat er veranderd is).

Pagina: 1