Goh, je hebt meer posts. stoer zeg

Waar 't mij om gaat is dat een oude versie van 3Dmark wordt gebruikt waarvan eigenlijk amper nog geprobeerd wordt records te halen (komt ongetwijfeld commentaar op aangezien jullie dat vast anders zien).
Zien wij inderdaad anders, iedere 3DMark versie wordt onder de overclockers ongeveer evenveel gebruikt. 01 is opzich zelfs als het leukst aan te merken omdat je juist met heel veel systemen records kunt halen (en dan heb ik het over een WR in de unlimited klasse)
Op dit moment bestaat de top 10 daarbij uit de volgende systemen:
nr1: Dothan + X1900XTX (single card)
nr2: Pentium IV 670 + X1900CF
nr3: Dothan + 7800GTX512 (single card)
nr4: FX60 + X1900CF
nr7: FX57 + 7800GTX256 SLI
nr8: FX57 + X1900XTX (single card)
nr9: 955XE + X1900XT (single card)
nr10: FX57 + X1800XT
Zoals je ziet zijn er in de top 10 al 8 verschillende configuraties van CPU en GPU te vinden. Dit zul je bij 3DMark03, 05 of 06 echt niet tegen komen. Dat maakt 01 sowieso al leuk. Verder zijn er veel meer bekende manieren om je sys softwarematig te tweaken voor 01. Je hebt veel meer mogelijkheden om tot een leuke score te komen. Dit filterd ook mooi de "mensen met veel geld en geen kennis" van de mensen met "veel geld en veel kennis" waarbij ik voor de laatste groep wel respect heb.
't Gaat me ook zeker niet om de moeite die 't ongetwijfeld gekost heeft. Maar als je zo'n dik systeem hebt en je zet er een FX5700 in om een record te halen? Ik zeg totaaaaal niet dat je een of andere dikke gloednieuwe kaart moet hebben, maar deze kaart is IMHO (alweer, magic words waar blijkbaar overheen gelezen wordt) navenant 't systeem zonde. 't Hele systeem is gloedje nieuw met dik nieuw spul behalve de videokaart.
Het systeem waar wij mee draaien is niet gloedje nieuw. Er zit een Opteron 146 in van de slechtste batch ooit, er wordt gedraait op het outdated AGP platform, er zit maar 512MB aan mem in wat nog niet eens speciaal hard gaat. Dit soort hardware is echt niet high-end te noemen.
Daar doelde ik ook op met m'n reactie; je kunt 't ook proberen met een V3/4/5 of wat dan ook, die worden ook niet tot amper meer gebruikt om records mee te halen. Als jullie/TS er lol aan beleefd hebben hartstikke mooi, maar ieder z'n mening.
Tja, dat is idd jouw mening, de mening van de gemiddelde computergebruiker waarbij niks meeteld op het duurste spul na.
Oh en ik heb A7N8X mobo gevoltmod, m'n eigen baybus gebouwd (voordat iedereen 't deed...), moederbord tualatin-geschikt gemaakt met draadjes en al enz. dus probeer me nog niet eens af te zeiken, dat was ook helemaal niet mijn intentie.
Goh, dat valt me dan nog niet eens tegen van je. Ik heb voordat ik mijn post schreef even je posthistory doorgekeken en het enige wat ik daarin tegen kwam waren reacties op topics over luchtkoelers en fans. I rest my case...
Laat staan dat er met "n00b" gegooid moet worden, je zegt heel mooi "ieder z'n eigen mening" maar zeikt de mijne wel af, beetje jammer.
Ik zeg nergens dat iedereen z'n eigen mening moet hebben, maar daar heb je opzich wel gelijk in. Ik vind het alleen niet terecht dat je onze inspanningen afkeurt omdat deze met goedkope hardware zijn gedaan. Dat is de reactie van een n00b die niet weet waar hij/zij het over heeft. Dat je dan toevallig wat meer posts hebt betekend niet dat je ook alles beter weet. Ik kan ook mijn postcount opkrikken naar een paar duizend posts. Hiervoor hoef ik alleen maar een reactie te geven op ieder topic wat in TCA of DOC aangemaakt wordt. Dit doe ik uit principe gewoon niet. Wanneer ik zelf geen ervaring met de hardware heb waarover geschreven word, dan reageer ik er niet op. Ookal weet ik wel het antwoord omdat iemand anders ooit hetzelfde probleem heeft gehad en hierover geschreven heeft in een ander topic of op een ander forum. Wanneer er dan extra problemen ontstaan kan ik ze niet oplossen omdat ik geen eigen ervaringen heb. Ik moet dan terugvallen op reacties van andere mensen waarvan ik zelf de waarheid niet kan controleren. Dit is gewoon iets wat ik zelf probeer te voorkomen. Er zijn hier genoeg mensen in DOC die dat wel doen (waar overigens niks mis mee is, anders zouden we waarschijnlijk nooit verder komen in NL aangezien we nog steeds te weinig tweakers hebben

) Postcount zegt weinig over de kennis van een user.
En ja, je blijft in my opinion een n00b als je met zo'n reactie aankomt. Als je geen fatsoenlijk onderbouwde kritiek kunt leveren kun je beter niet posten